Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:04:15 GMT

کلاهبرداری در پوشش سایت همسریابی جعلی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۰۸۶۱

کلاهبرداری در پوشش سایت همسریابی جعلی

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی قاسمی اظهار داشت: جوانی به پلیس فتا مراجعه و اعلام داشت برای انتخاب گزینه مناسب برای انتخاب همسر آینده ام به یک سایت همسریابی مراجعه و پس از دریافت مشخصات و تصویری از یک خانم به عنوان گزینه پیشنهادی ازدواج و برای آشنایی بیشتر، از طرف مدیر سایت برای عضویت اصلی به یک لینک درگاه اینترنتی بانکی هدایت شدم تا حق عضویت را پرداخت کنم که به محض کلیک کردن بر لینک دریافتی و وارد کردن مشخصات حسابم، متوجه شدم به جای حق عضویت صد هزار تومانی، مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از حسابم برداشت شده و مدیر سایت هم دیگر پاسخگوی من نبوده و متوجه شدم که قربانی کلاهبرداری شده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با پیگیری ویژه کارشناسان پلیس فتا استان مشخص شد که مدیر سایت از یک شماره حساب اجاره‌ای استفاده کرده که در مراحل بعدی نیز هویت صاحب کارت و حساب بانکی و همچنین ایجاد کننده و گرداننده سایت که ساکن یکی از استان‌های مرکزی کشور بود شناسایی شد.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر بیان کرد: در اقدامات تکمیلی، سرمایه از دست رفته شاکی با هماهنگی مقام قضائی به حساب شاکی بازگردانده شده و با همکاری پلیس فتا استان مربوطه، محل سکونت مدیر سایت جعلی مشخص و در یک عملیات حساب شده، دستگیر و پس از اقرار به بزه انتسابی به مرجع قضائی ذیصلاح معرفی شد.

وی افزود: این سایت همسریابی، هیچ‌گونه مجوز قانونی فعالیت نداشته و این گونه سایت‌ها با هدف کلاهبرداری ایجاد می‌گردند و به چندین روش اقدامات مجرمانه خود را برنامه ریزی می‌کند.

قاسمی ادامه داد: در مواردی فرد کلاهبردار پس از دریافت مبالغی تحت عنوان حق عضویت از ادامه ارتباط با مالباخته خودداری کرده و یا مثل همین نمونه فعلی با ارسال لینک درگاه اینترنتی جعلی اقدام به فیشینگ اطلاعات حساب مراجعه کننده به سایت نموده و موجودی حساب وی را به سرقت می‌برند.

وی گفت: اجاره حساب و کارت‌های بانکی توسط افراد کلاهبردار به منظور پوشش فعالیت‌های مجرمانه صورت می‌پذیرد و مسئولیت و عواقب قانونی تمامی تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت بانکی هر فردی انجام می‌شود برعهده دارنده و صاحب آن حساب بوده و ادعای وی مبنی بر اجاره دادن آن در هیچ مرجع قضائی و پلیسی، پذیرفتنی نیست.

کد خبر 5562447

منبع: مهر

کلیدواژه: سایت همسریابی بوشهر پلیس فتا مهدی قاسمی بوشهر محرم 1401 ویروس کرونا سفر استانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه اربعین حسینی روز خبرنگار آمار کرونا عاشورا ماه محرم شیوع کرونا عکس استانها مدیر سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس نسبت به تغییرات ایجاد شده در طرح مالیات بر سوداگری گفت: شورای نگهبان به برخی مواد طرح مالیات بر سوداگری از جمله ماده ۸ این طرح ایرادات و ابهاماتی را وارد کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ماده ۸ از مواد زیرساختی طرح مالیات بر سوداگری به شمار می‌رود که پایه‌های اطلاعاتی برای اجرای این طرح را فراهم می‌کند، بنابراین ماده ۸ یکی از مواد مفصل طرح است که رفع ابهام از برخی دیگر از مواد طرح نیز منوط به اصلاح همین ماده شده است.

طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم. به طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها ۵ دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ بنابراین اینطور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود.

وی خاطرنشان کرد: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است. به عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را ۸۵ میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این دسته از حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند.

منبع: رکنا

tags # بانک مرکزی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • حواله علی پی
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟