Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@04:38:06 GMT

جریان صدر خواستار تظاهرات در بغداد شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۰۹۱۸

جریان صدر خواستار تظاهرات در بغداد شد

به گزارش فارس، صالح محمد العراقی چهره نزدیک به سید «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر شامگاه امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای، خواستار تظاهرات حامیان جریان شد.

العراقی با انتشار پیامی که از ان تحت عنوان آخرین درخواست خود یاد کرد، گفت: پس از اینکه اعتراضات به دو دسته تقسیم شد، بر من واجب شد که تحقیق کنم کدوم یک از دو گروه، تعداد بیشتری را شامل می‌شود و نزد ملت عراق محبوب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به حامیان جریان صدر ادعا کرد: امروز برای کمک به عراق برای اصلاح و نجات باقیمانده آن، بر روی کمک شما حساب باز می‌کنم تا لقمه آسانی برای فساد، ظلم، شبه‌نظامیان، وابستگی و تمایلات احزاب فاسد نباشد.

به گزارش شبکه خبری السومریه، العراقی با اشاره به اینکه این بار، «آخرین فرصت» است، گفت که باید تظاهرات میلیونی یکپارچه‌ای از همه استانهای عراق در بغداد برگزار شود.

وی با اشاره به شعار اصلاح عراق و مبارزه با فساد و افراد فاسد، مردم این کشور را بر سر دو راهی ساختگی اصلاح یا فساد قرار داد و مدعی شد که مردم عراق در برابر «یک دیکتاتور دیگر قرار دارند که شاید با لباس دین و مذهب» قدرت را به دست گیرد.

این در حالی است که العراقی از ظهر پنجشنبه (۲۰ مرداد) از حامیان این جریان خواست که مجددا در شهرهای عراق تظاهرات کنند.

وی در توجیه تجمع آشوبگران حامی صدر، مواردی مطرح کرد از جمله «خشمگین کردن افراد فاسد، پر کردن فرمهایی برای ارائه به دستگاه قضا به منظور انحلال پارلمان و ابراز همدردی با اهل بیت علیهم السلام در سومین روز [شهادت] امام [حسین (ع)]».

امیدها در کشور عراق پس از ۱۰ ماه با معرفی «محمد شیاع السودانی» به عنوان نامزد منصب نخست‌وزیری زنده شد و در حالی که پارلمان نیز خود را برای انتخاب رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس پارلمان آماده می‌کرد، تظاهرات حامیان جریان صدر برای مخالفت با روند سیاسی، شرایط عراق را پیچیده کرد.

آشوبگران حامی رهبر جریان صدر طی هفته گذشته چند بار پس از ورود غیرقانونی به «منطقه سبز» بغداد، وارد صحن پارلمان شدند و همچنان به تحصن خود در منطقه سبز ادامه می‌دهند.

منبع: الف

کلیدواژه: جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۰۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) حلقه‌های المپیک در آتش سوختند

در پایتخت فرانسه، تظاهرات کارگران با اضافه شدند طرفداران جنبش ضدالمپیک به اقداماتی علیه المپیک ۲۰۲۴ در تابستان پیش رو تبدیل شد. در جریان این تظاهرات، معترضان حلقه‌های نمادین المپیک را آتش زدند.

به گزارش تسنیم، بر اساس گزارش فیگارو؛ حدود ۵۰ هزار نفر به نمایندگی از اتحادیه‌های کارگری در پاریس تظاهرات کردند. این در حالی بود که ابتدا حضور ۱۵ تا ۳۰ هزار معترض در پایتخت پیش‌بینی شده بود. در جریان این تظاهرات، نیرو‌های پلیس ۱۵ نفر را بازداشت کردند و برخی سلاح‌های سرد کشف شدند.

دیگر خبرها

  • (تصویر) حلقه‌های المپیک در آتش سوختند
  • تظاهرات حامیان فلسطین در شهر‌ها و دانشگاه‌های آمریکا
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس