Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: رییس جمهور مهلت یک ماهه ای را به دستگاه های اجرایی دادند تا زمین های مورد نیاز نهضت ملی مسکن را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند ، در صورت عدم همکاری اسناد به صورت مستقیم به وزارت راه منتقل می‌شود. امیدواریم محدودیت ها با دستور جدید رئیس جمهور برطرف شود.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در پاسخ به این سوال که آیا وزارت راه برنامه ای برای واردات هواپیما و نوسازی ناوگان هوایی دارد؟ گفت: توسعه ناوگان هوایی کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد اما چون به موضوعات تحریمی کشور برمی‌گردد در وقت مقتضی به تشریح آن خواهیم‌پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه در رابطه با نقص های فنی هواپیما ها خاطر نشان کرد: این اتفاق همیشه رخ می‌داده اما ناوگان هوایی کشور به لحاظ سنی، سن بالایی دارد. فصل تابستان اوج پرواز هاست و مسافرت های خارجی و داخلی زیادی داریم و همین سبب بروز نقص می‌شود. 

رستم قاسمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر آنکه طبق برخی اخبار به نظر می‌رسد چند وزارت خانه همکاری کافی را در اختصاص زمین به وزرات راه و شهرسازی برای تولید مسکن ندارند ؟ عنوان کرد: در هفته قبل آقای رئیس جمهور در جلسه ای بر این‌موضوع تاکید کردند و طی دستوری مهلت یک ماهه ای را به دستگاه های اجرایی دادند تا زمین های مورد نیاز نهضت ملی مسکن را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند ، در صورت عدم همکاری اسناد به صورت مستقیم به وزارت راه منتقل می‌شود. امیدواریم محدودیت ها با دستور جدید رئیس جمهور برطرف شود. 

وزیر راه و شهر سازی در پایان در رابطه با عدم همکاری بانک ها برای پرداخت وام ودیعه مسکن افزود: متقاضیان در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام‌می‌کنند و براساس آن به بانک ها معرفی می شوند، بانک ها موظف به پرداخت این وام هستند.وزارت راه و شهرسازی بسیار گله مند است و حتی این‌گلایه خود را به مقامات هم اعلام‌کردیم‌که بانک ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و بانک‌مرکزی باید این موضوع را پیگیری کند. درخصوص تخلفات بانک ها گزارشی را به بانک مرکزی ارجاع می دهیم. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زمین مسکن وزارت راه و شهرسازی وزارتخانه برنا وزارت راه و شهرسازی عدم همکاری بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد

ایسنا/تهران رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران از آغاز به کار طرح ملی مسکن در این منطقه خبر داد.

علیرضا خالق دوست رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره نهضت ملی مسکن گفت: پروژه طرح ملی نهضت مسکن در سه شهرستان قرچک، ورامین و پیشوا شروع شده است.

وی افزود: زمین ها در شهرستان پیشوا در ۴ قطعه است که پیمانکار در این زمینه مشخص و دستور نقشه و اخذ پروانه ساختمانی در حال پیگیری است.

این مسئول ادامه داد: زمین‌ها در شهرستان پیشوا در شهرک آژینه و نقش جهان برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران از برنامه‌های اجرایی در فازهای مختلف این طرح خبر داد و گفت: فاز اول ۱۴۵ واحد است و فازهای بعدی در ۳۵۰ واحد در طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی قرار دارد.

خالق دوست ادامه داد: در شهرستان قرچک پروژه ۳۳۶ واحدی آرشام در پشت ورزشگاه ملااقایی کلید خورده و در حال انجام است.

این مسئول همچنین در رابطه با تامین زمین در شهرستان ورامین بیان کرد: عمده مشکل ما در شهرستان ورامین بحث تامین زمین است زیرا بیشتر این زمین‌ها، درجه یک و دو کشاورزی هستند.

وی ادامه داد: متقاضیان زمین در ورامین به نزدیک‌ترین شهر در پیشوا یا ورامین منتقل می‌شوند.

خالق دوست خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم زمین‌هایی را تملک کنیم، بقیه متقاضیان نیز می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

وی افزود: ۹۰۱ خانوار تشکیل پرونده داده‌اند و تعداد ۴۵۱ قطعه مشخص شده که پس از مراحل اداری، ۲۰۰ نفر زمین را تحویل گرفتند و بقیه متقاضیان در حال طی کردن مراحل انعقاد قرارداد برای واگذاری هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی جنوب شرق استان تهران در پایان یادآور شد: سند مالکیت ۱۰۳۹ هکتار اراضی دولتی در پیشوا که ارزشی بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان دارد، بعد از فرآیند ۱۰ ساله دادگاهی و حقوقی اخذ شد و همچنین سند مالکیت ورزشگاه و مجتمع اداری هلال احمر قلعه سین از دیگر کارهای تملیکی بود که سند این اراضی نیز به دولت منتقل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در سمنان
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی