Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین هادی مطر مرد متهم به چاقو زدن به سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی در یک فستیوال ادبی در غرب ایالت نیویورک در هنگام حضور در دادگاه در روز شنبه در برابر اتهامات به اقدام به قتل و جرح اظهار بی‌گناهی کرد.

جیسون اشمیت، دادستان منطقه هادی مطر ۲۴ ساله را متهم کرد که اقداماتی عامدانه انجام داده است تا در موقعیتی قرار گیرد که به رشدی آسیب بزند، از جمله یک بلیط ورودی به مراسمی که نویسنده در ان صحبت می‌کرد، تهیه کرده ست و یک روز زودتر با یک کارت شناسایی تقلبی به محل وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشمیت مدعی شد: «این یک حمله هدفمند، با قصد قبلی و از روی طرح و نقشه به رشدی بود.»

ناتانیل بارون، وکیل تسخیری مطر شکایت کرد که مقامات مدت بیش از حدی را پیش از حاضر کردن او در حضور قاضی معطل کرده‌اند و در این مدت او را در بازداشتگاه پلیس ایالتی به یک نیمکت بسته بودند. بارون گفت:‌ «او واجد این حق اساسی است که بی‌گناه انگاشته شود.»

یک وکیل مطر اظهار بی‌گناهی او در جلسه مختصر دادگاه در روز شنبه اعلام کرد که مطر با لباس سیاه و سفید زندان در آن حضور داشت، در حالیکه دستهایش از جلو دستبند زده شده بود.

قاضی دستور داد که مطر بدون امکان وثیقه‌گذاری در بازداشت بماند.

دادستانان قبلا مطر ساکن شهر فیرویو در ایالت نیوجرسی را به یک فقره اقدام به قتل درجه دوم برای چاقو زدن به رشدی و یک فقره اقدام به جرح درجه دوم به مردی که در روی صحنه در زمان حمله در روز جمعه حاضر بود، متهم کرده‌اند.

اقدام به قتل که مورد جدی‌تری است، در صورت محکومیت متهم می‌تواند بر اساس قوانین نیویورک به حکم زندان برای حداکثر تا ۲۵ سال زندان بینجامد.

کد خبر 697669 برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا سلمان رشدی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا سلمان رشدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»

آفتاب‌‌نیوز :

کاظم نوربخش عکسی از خود در کنار علی اخوان در پشت‌صحنه سریال «نون خ» منتشر کرد.

کاظم نوربخش (زاده ۱ مهر ۱۳۵۵ در بیجار)، است. وی با بازی در نفش سلمان سریال نون خ به شهرت رسیده است. او یکی از هنرمندان باسابقه دنیای هنر است که فعالیت‌های هنری را از دوران مدرسه آغاز کرد و از سال ۷۰ به طور جدی به بازیگری پرداخت.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • بازداشت شرور تیرانداز در فرحزاد
  • عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل و دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد تهران
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران