Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@04:15:19 GMT

کووید ۱۹ برای زنان باردار خطرناک است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۱۷۴۵

کووید ۱۹ برای زنان باردار خطرناک است

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از مدیسن نت، عوارض ناشی از کروناویروس برای زنان باردار می‌تواند شامل حمله قلبی، آریتمی، نارسایی قلبی و علائم طولانی مدت باشد که ممکن است تشخیص آنها از سایر عوارض قلبی در دوران بارداری دشوار باشد. تخمین زده می‌شود که حملات قلبی در ۱۲ درصد از بیماران رخ دهد.

دکتر «جوآن بریلر»، متخصص قلب و عروق از دانشگاه ایلینوی شیکاگو، گفت: «افراد باردار باید بدانند که در معرض خطر ابتلاء به عفونت شدید کووید ۱۹ از جمله بستری شدن در بخش ICU، عوارض قلبی، نیاز به مراقبت‌های ویژه و مرگ برای بیمار یا جنین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده دریافته است که زنان باردار در معرض خطر ابتلاء به عفونت شدید کووید (۱۰ درصد)؛ پذیرش در ICU (۴ درصد); نیاز به تهویه مکانیکی (۳ درصد)؛ و استفاده از ECMO (۰.۲ درصد) در مقایسه با زنان دیگر هستند.

همچنین، زنان باردار مبتلا به کووید در معرض خطر بیشتر زایمان زودرس و مرده‌زایی قرار دارند. محققان دریافتند ۳۳ درصد از نوزادان متولد شده از زنان مبتلا به کووید باید در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج حسین همدانی سلمان رشدی آیات شیطانی ویروس کرونا کووید 19 زنان باردار علائم طولانی نارسایی قلبی محرم ماهواره خیام هوشنگ ابتهاج حسین همدانی سلمان رشدی آیات شیطانی زنان باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۱۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی نسبت به بروز آفات سن و بیماری زنگ زرد گندم هشدار داد و گفت: گندمزارهای ۱۳ استان کشور در معرض تهدید این آفات قرار دارد.

به گزارش مشرق، «سهراب سهرابی» درباره تولید و خرید گندم کشور افزود: اکنون مزارع گندم استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان و مرکزی در معرض تهدید آفت سن و زنگ زرد قرار دارد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: انتظار می رود کشاورزان برای مقابله با این آفت و بیماری همچون گذشته با همکاران ما در مراکز خدمات کشاورزی مشورت بگیرند تا بتوانند آنها را کنترل و مدیریت کنند.

وی گفت: در صورتی که کشاورزان با این آفات مقابله نکنند، به‌طور قطع با کاهش درآمد مواجه شده و در نهایت کاهش تولید گندم روبه‌رو می شویم.

سهرابی تصریح‌کرد: همچنین کشاورزان مزارع گندم آبی استفاده از آبیاری دوره ای را در دستور کار خود قرار دهند تا تولید با مشکل روبه‌رو نشود.

این مسوول میزان تولید و خرید گندم در سال جاری را همچون سال گذشته دانست و افزود: برآورد می شود امسال از ۶ میلیون هکتار سطح زیرکشت گندم آبی و دیم حدود ۱۳.۵ میلیون تن گندم تولید و ۱۰.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

به گفته وی، استان خوزستان بزرگترین تولیدکننده گندم کشور است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اگر کف پای شما صاف است؛ بخوانید
  • نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • انجام بیش از ۹۰ درصد زایمان‌ها توسط ماماها
  • دوقطبی خطرناک برای بایدن/ اعتراضات دانشجویی شگفتی انتخابات را رقم خواهد زد؟
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند