Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهدی رمضانی شامگاه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت این شورا و ضرورت سیاست‌گذاری مسایل مهم حوزه تعلیم و تربیت، بر تحقق مصوبات جلسات و تعیین بازه زمانی به منظور پیگیری تا رسیدن به نتیجه تاکید کرد.

وی با تاکید بر احصای مسائل نظام آموزش و پرورش در حوزه های مختلف، گفت: در همین راستا باید مسائل اولویت‌بندی و ضمن تمرکز بر آن، بر اساس بازه زمانی تعریف شده، اقدامات پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه وجود مدارس سنگی و کانکسی شایسته مردم استان نیست، افزود: این موضوع باید در اولویت پیگیری باشد و علاوه براختصاص اعتبارات سفر رییس جمهوری، از طریق دیگر هم پیگیری شود.

وی برقراری عدالت آموزشی و برخورداری همه دانش‌آموزان استان از امکانات و فرصت‌های برابر را موضوعی مهم اعلام کرد و با تاکید بر ضرورت تعمیم آن به کل استان، اضافه کرد: درصورت راه‌اندازی رصدخانه دانش‌آموزی، این امکان برای سایر شهرستان‌ها نیز فراهم شود،

رمضانی یکی دیگر از اقدامات لازم در آموزش و پرورش را استعدادیابی تخصصی و جهت‌دهی به دانش‌آموزان مستعد دانست و گفت: مهارت آموزی دانش آموزان باید از زمان کودکی آغاز شود.

وی نظام بهره‌وری نیروی انسانی و توجه به کیفیت کار معلمان را مهم دانست و در زمینه راه‌اندازی رصدخانه دانش آموزان نیز گفت: ضرورت دارد در این خصوص گردش کار تهیه و اعتبار لازم پیش بینی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تاکید کرد: باید از ظرفیت معلمان جهادی نیز در اجرای برنامه آموزشی و پرورشی استفاده شود.

مشارکت بیش از ۷۶ هزار  دانش‌آموز در فعالیت‌های تابستانی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه تابستان امسال حدود ۷۶ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان در ۳۲۰ پایگاه مشغول به فعالیت هستند، گفت: برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان در ۲۹ کانون فرهنگی تربیتی، ۱۵ مرکز دارالقرآن، ۱۶ سالن ورزشی و ۲۶۰ مدرسه کانون مشغول به فعالیت هستند.

حجت‌الله نریمانی با بیان اینکه فعالیت رسمی دانش آموزان از ۱۵ تیر  تا پایان مرداد به مدت ۴۵ روز تداوم دارد،گفت: فعالیت‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در پنج محور مهارت ارتباطی، معرفتی، هویتی و بصیرتی، مهارت‌های فرهنگی هنری نشاط‌آور و شادی بخش، مهارت‌های حرفه‌ای، مهارت اقتصادی و مهارت ورزشی و سلامت است.

وی به برنامه راهیان نور دانش‌آموزی نیز اشاره کرد و افزود: از اول تیر تا ۲۳ مرداد جاری هزار و ۴۰۸ دانش آموز و ۳۰۸ فرهنگی از ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق به شمال غرب کشور اعزام شده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: همچنین ۱۵ هزار نفر روز اردوی یک روزه و چند روزه ویژه دانش‌آموزان استان در طول سال تحصیلی جاری انجام شده است.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

برچسب‌ها کردستان سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج کردستان سنندج آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور، گفت: بحث آموزش در حوزه بانوان بسیار مهم است و می‌تواند به توانمندسازی این جامعه و حتی رفع مشکلات آن‌ها کمک کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فرزانه شکوری شامگاه سه‌شنبه در همایش بانوان تاثیرگذار در اقتصاد که در محل سالن اجتماعات مرکز علمی و کاربردی شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: بررسی کارشناسان نظام مسائل کشور نشان داده که بیشتر موضوعات و مسایل بانوان در سطح‌ استان‌ها متفاوت از بانوان پایتخت بوده و باید به صورت مجزا برای جذب ایده‌های بومی برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و مسائل بانوان در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: مجمع نظام مشورتی آمده تا به حل مسائل و مشکلات بانوان کمک کند و اگر کسی احساس می‌کند که می‌تواند راهکاری ارائه دهد، ما در کمیسیون‌های تخصصی از آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور بر محور آموزش در حوزه بانوان تاکید کرد و یادآور شد: در این مدت که روی موضوعات و مسائل بانوان کار شد، متوجه شدیم که بحث آموزش در حوزه بانوان بسیار مهم است و می‌تواند به توانمندسازی این جامعه و حتی رفع مشکلات آن‌ها کمک کند.

شکوری ادامه داد: در حوزه زنان سرپرست خانوار خیلی کارهای میدانی و تحقیقی صورت گرفت و مشکلات این افراد در طول پنج سال شناسایی شد، تا جایی که متوجه شدیم مشکلات ریشه‌ای این افراد هرگز از سوی کمیته امداد و بهزیستی حل نخواهد شد و باید به دنبال حل مشکلات بنیادی در این حوزه بود.

وی در ادامه به لایحه حفظ کرامت نیز اشاره کرد و گفت: لایحه حفظ کرامت که 10 سال به طول انجامید تا به صحن علنی مجلس برسد، با کمک مجمع مشورتی نظام مسائل کشور کلیات آن به تصویب رسید و جزییات آن در مجلس آتی بررسی می‌شود.

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور، تاکید کرد: این لایحه دارای معایب و مزایایی است که باید در مرحله اجرا مورد بررسی قرار بگیرد، ما اعتقاد داریم که این لایحه حداقل حقوق جامعه زنان را حمایت و تقویت می‌کند و لازم است که مواردی دیگری نیز در آن لحاظ شود.

شکوری خاطرنشان کرد: اعضای مجمع مشورتی زنان همگی جوان و نخبه هستند و شرایطی را فراهم کرده تا جوانان صاحب‌نظر کشور در کنار فضای انتقاد به ارائه راهکار بپردازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود