Web Analytics Made Easy - Statcounter

چپ‌های ستادی همچنان تقلا می کنند تا کسی متوجه پروژه آنها برای "تحریم انتخابات" نشود و مردم ندانند که اصلاح طلبان چگونه اقدام به ذبح دموکراسی در پیش پای خود کرده اند.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

جولان بی‌مسئولیتی در اردوگاه جریان چپ

علی صوفی، فعال چپ و از وزرای دولت اصلاحات در بخشی از یک مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان امروز گفته است: در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 1398 بیشتر کاندیداهای اصلاح‌طلب رد صلاحیت شدند. هنگامی که احزاب نمی‌توانند با تمام قوا در انتخابات مشارکت داشته باشند چگونه می‌توانند در قدرت و تصمیم گیری برای جامعه مشارکت داشته باشند؟ امروز ما با چنین شرایطی مواجه هستیم.

او در ادامه اظهارات خود تصریح می کند: در شرایطی که فضا برای مشارکت احزاب اصلاح‌طلب در قدرت فراهم نیست برای مشارکت احزاب جریان اصولگرایی باز است و این احزاب برنامه‌های خود را بدون مانع جلو می‌برند![1]

*این اظهارات صوفی در واقع برای لاپوشانی و استتار یک جنایت سیاسی طرح شده است. جنایتی به نام "تحریم انتخابات" که چپ های ستادی اخیرا نیز در دو مقطع 98 و 1400 مرتکب آن شدند و اکنون به زعم خود مشغول لاپوشانی این رفتار زشت هستند.

در واقع آنها به مردم نمی گویند که این آنها بودند که از ماه ها قبل از برگزاری دو انتخابات مجلس یازدهم و دولت سیزدهم، دست به تحریم انتخابات زدند و از معرفی داوطلبان نامزدی که واجد شرایط باشند امتناع کردند. و در ادامه به معرفی افراد بدسابقه ای مثل مصطفی تاجزاده بعنوان داوطلب نامزدی پرداختند. افرادی که از قبل مشخص بود واجد صلاحیت های قانونی نیستند اما چپ ها تعمد داشتند تا با معرفی افرادی که بی صلاحیتی آنها محرز بود؛ تیشه به ریشه انتخابات بزنند و با طرح این مبحث که "ما نامزدی در انتخابات" نداریم؛ از میزان مشارکت مردم در انتخابات بکاهند و سپس بیرق نامشروع بودن نظام اسلامی را بلند کنند. که کردند!

جالب است که صوفی در پاسخ به این سوال خودساخته که "هنگامی که احزاب نمی‌توانند با تمام قوا در انتخابات مشارکت داشته باشند چگونه می‌توانند در قدرت و تصمیم گیری برای جامعه مشارکت داشته باشند؟" از بیان این پاسخ عقلانی طفره می رود که "خب می توانند داوطلبان دیگری به انتخابات معرفی کنند"! همان کاری که چپ ها در انتخابات های 92 و 96 کردند و آقای روحانی را به انتخابات فرستادند.

اما چپ ها پس از ارائه کارنامه های بد در مجلس دهم و در دولت اعتدال؛ تصمیم به تحریم انتخابات گرفتند. رفتاری که به معنی برداشتن سلاح علیه نظام اسلامی و عبور از مردمسالاری است.

این نکته را نیز باید در نظر داشت که محرز است صوفی قصد دارد علت رد صلاحیت برخی داوطلبان را اصلاح طلبی آنها معرفی کند نه بی صلاحیتی عمدی آنها را!

***

گلایه شهردار سابق تهران از دستگاه‌های نظارتی!

پیروز حناچی، شهردار تهران در دوران استیلای اصلاح طلبان بر شورای شهر، در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه شرق گفته است:

"نگرانی برای شهر یک نگرانی دائمی و همیشگی است و بیشتر ما که کارشناسان این موضوع هستیم و دوره‌ای مسئولیت داشتیم، نسبت به این مسئله نگرانیم. واقعیت این است که در این حوزه من نگران تهرانم. نظارت بر این مسئله برعهده شورای شهر و دستگاه‌های نظارتی است. از دستگاه‌های نظارتی پذیرفته نیست آن‌طورکه ما را نظارت می‌کردند، دیگران را نظارت نکنند. به خاطر دارم در یک سال ما به ۹۰۰ نامه از یک دستگاه نظارتی جواب می‌دادیم. این خوب است، من نمی‌گویم بد است، نظارت به‌ اندازه خودش و به‌صورت تخصصی خیلی هم خوب است ولی نباید  دوره‌ای باشد. نباید آنجاهایی که می‌دانیم حساسیت وجود دارد، رها کنیم. درواقع باید به نظارت ادامه دهیم."[2]

*معنای این سخن یا به عبارت بهتر این کنایه حناچی اینست که دستگاه های نظارتی کشور در دوران شهرداری زاکانی؛ دست از نظارت های گسترده برداشته اند و صرفا در دوران اصلاح طلبان حساس بوده اند!

جدای از اینکه این ادعا حتما بایستی توسط نهادهای نظارتی پاسخ داده شود اما بیان یک نکته جالب است و آن اینکه در عمق همین نظارت های گسترده‌ی ادعا شده از سوی شهردار حناچی بود که مردم دیدند و شنیدند که شهرداری اصلاح طلبان به جرم گرانفروشی به مردم در سازمان تعزیرات محکوم شد![3]

از طرف دیگر تجربه نیز نشان داده که ادعاهای حناچی جمله بر باد است و مثلا در جریان ادعاهای او پیرامون بدهی های شهرداری اسبق و یا پرونده های قالیباف؛ نه تنها هرگز چیزی اثبات نشد بلکه شاهد پا پس کشیدن حناچی پس از تأکید قالیباف بر پیگیری قضایی مسئله نیز بوده ایم.

در فقره کنونی هم به نظر می رسد بیشتر شاهد یک دعوای حیدری_نعمتی از سوی آقای حناچی هستیم. ضمن اینکه به گواه آنچه از کارنامه دستگاه های نظارتی کشور می دانیم؛ برای آنها اصولگرا و اصلاح طلب مطرح نیست و آنچنان که در تجربه های زیسته دریافته ایم؛ فساد و خلاف قانون در نظام اسلامی در هیچ سطحی و برای هیچ شخصی پذیرفته نیست و با آن برخورد می شود.

***

اهانت به نیروی انتظامی

محمد اشرفی اصفهانی، فعال اصلاح طلب و از مقامات دولت روحانی به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران در اشاره به نیروی انتظامی گفته است:

"فردی که امر به معروف و نهی از منکر می کند خودش باید صالح باشد. ما در روایت داریم که حضرت علی(ع) خواستند زنی که منحرف رفته بود را دستور رجم بدهند و فرمودند هرکسی خودش را صالح می داند او را رجم کند. یعنی کسی که می خواهد کاری را به عنوان وظیفه الهی انجام بدهد باید خودش را صالح بداند و عالم، فرهیخته، متعهد، متدین و پاکدامن باشد. ما به نیروی انتظامی اهانت نمی کنیم ولی خواهش من این است که آقایان در این ماجرا تجدید نظر کنند"![4]

*بدیهیست که آشکارتر از این نمی توان به پرسنل مومن، خدوم و مجاهد نیروی انتظامی نسبت ناصالحی و بی صلاحیتی داد.

ضمن اینکه اساسا قیاس و منطق اشرفی اصفهانی به شدت غلط است زیرا نیروی انتظامی در مقام اجرای حد نیست که بحث صلاحیت و ناصالحی مطرح باشد بلکه نیروی انتظامی مجری قانون است و در هیچ کجای دنیا هم مجری را بواسطه اجرای قانون مورد هجوم قرار نمی دهند.

ما قضاوت درباره اظهارات این مقام دولت اعتدال پیرامون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم.

***

1_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/detail/340089

2_ https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-852927

3_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/02/15/2256683

4_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1562462

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت محمد اشرفی اصفهانی نیروی انتظامی گشت ارشاد حجاب قانون وبلاگ مشرق پیروز حناچی شهردار تهران اصلاح طلبان مشرق نیوز گرانفروشی علی صوفی تحریم انتخابات صندوق رای جنایت دموکراسی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت مشارکت داشته باشند دستگاه های نظارتی نیروی انتظامی تحریم انتخابات اصلاح طلبان اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۱۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۵۶ نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

تین نیوز

رئیس مرکز مدیریت راه های استان اصفهان از مشارکت ۲۵۶ نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مریم تاکی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی و وقوع بارش های جوی از ابتدای هفته، اکثر محورهای استان اصفهان اعم از شریانی و غیرشریانی، درگیر شرایط بارش باران و در برخی مقاطع ایجاد سیلاب بودند.

تاکی افزود: در مجموع ۲۵۶ نفر از نیروهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان به به کارگیری ۱۱۶ دستگاه از ماشین آلات این اداره کل برای فراهم کردن شرایط ایمن و روان در ترددها فعال بودند.

وی تصریح کرد: در ساعاتی از بارش ها، در محورها ایجاد رواناب را شاهد بودیم. محور اصفهان - خور، اصفهان - شهرضا، نطنز - کاشان بیشترین تاثیر را از بارش های اخیر داشتند.

تاکی اظهار کرد: شهرستان های خور و بیابانک، نایین، اردستان و شهرضا برای خارج کردن رواناب انسداد مقطعی را داشتند، اما با توجه به سطح بالای بارش، تردد بدون مداخله و تصادف جدی در تمام محورهای استان برقرار بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند
  • رقم پرداختی ما به حوزه حمل و نقل ۳۴ همت است
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • مشارکت ۲۵۶ نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر