Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش روز یکشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،  مهران فاطمی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره ای گذرا به برنامه های استان در حوزه تامین آب استان، گفت: در کنار پیگیریهای مستمر جهت اجرای پروژه های انتقال آب به استان، یکی از رویکردها و سیاست های مهم مورد پیگیری استان در این حوزه، باید بخش «مدیریت مصرف آب و بهره برداری بهینه از آن» باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به تاثیر معنادار اقدامات کنترلی بر کاهش مصرف آب اشاره و بر «تهیه برنامه مشخص کاهش مصرف آب سالیانه هر دستگاه» و نیز ارائه «مدل عملیاتی جهت انجام اقدامات کاهنده مصرف مصرف آب در بخش خانگی»، تاکید کرد.

استاندار یزد یکی از راهکارهای مدیریت بهینه بهره برداری منابع و سازگاری با کم آبی را «جداسازی آب فضای سبز از آب شرب» عنوان کرد و اظهارداشت: ظرف مدت یک ماه آینده برنامه عملیاتی مشخص این حوزه تهیه و پس از تصویب در این شورا، در دستورکار قرار گیرد.

استاندار یزد به پیگیری های مجدانه استان جهت اجرا پروژه های انتقال آب استان اشاره کرد و از موافقت با پیشنهاد استان در خصوص واگذاری معدن جهت انتقال آب از دریا به استان خبرداد.

وی در ادامه به بارش های اخیر یزد و حجم بالای آب ذخیره شده پشت سیل بندها و بندهای خاکی استان اشاره و تاکید کرد: سازوکارهای موقت جهت استفاده از آب ذخیره شده در راستای تقویت منابع آب زیر زمینی یا استفاده در سایر موارد ارائه شود همچنین تهیه برنامه دراز مدت برای این بخش در دستورکار قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه صنایع کوچک و متوسط در توسعه استان اشاره کرد و افزود: با توجه به امکان ایجاد بیشترین سهم اشتغال در این گروه از صنایع، باید حمایت های لازم از این واحدها انجام شود.

فاطمی در ادامه با اشاره به بلاتکلیفی یا پیشرفت فیزیکی اندک برخی زمین های واگذاری جهت سرمایه گذاری اظهارداشت: با توجه به مسائل مربوط به واگذاری زمین و تامین زیرساخت های مورد نیاز برای پروژه های جدید سرمایه گذاری، مسائل مربوط به این گروه از اراضی، در کارگروه اقدام بررسی و وضعیت آن ها تعیین تکلیف شود.

استاندار یزد همچنین آسیب شناسی و حمایت از واحدهای راکد را یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان دانست و از پیگیری موضوعات این دسته از واحدها در جلسه ای با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و وزرا خبر داد.

استاندار یزد به رشد قابل توجه شاخص های اقتصادی نسبت به سال های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: به لحاظ نرخ رشد اقتصادی، استان با رشد۵.۱۳ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹،  در جایگاه هفتم کشوری قرار دارد همچنین نرخ مشارکت اقتصادی استان عدد۴۷.۸ درصد بوده و از این منظر بیشترین مشارکت اقتصادی را تجربه کرده است.

وی در ادامه نسبت اشتغال استان را ۴۲.۱ درصد (بالاترین نسبت اشتغال در کشور) دانست و اضافه کرد: بر اساس گزارش های مرکز آمار کشور، یزد بیشترین میزان کاهش نرخ بیکاری مردان در بهار ۱۴۰۱ را داشته است.

فاطمی ادامه داد: بر اساس گزارش های بهار سال ۱۴۰۰، نرخ بیکاری بانوان استان ۲۶.۵، نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال استان ۳۲.۳ و نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۵ سال استان ۲۲.۱بوده که این آمار در فصل بهار امسال به ترتیب به «۲۶.۵»، «۲۲.۸» و «۱۵.۷» رسیده است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: استان  از نظر نرخ کل بیکاری در بهار ۱۴۰۰ جز سه استان دارای نرخ بالای بیکاری بود که خوشبختانه در بهار امسال چهار پله بهبود داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه استان یزد برای نخستین بار، با حجم سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی، صاحب شرکت پروازی می شود، افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده این شرکت در مهرماه امسال افتتاح و راه اندازی می شود.

فاطمی همچنین با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در سایت ۴۰۰ هکتاری یزد و سکونت قریب به ۲۵ هزار خانوار در این سایت، خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت این مجموعه و ساخت تعداد زیادی واحد در آن، باید استانداردها و الزامات مدیریت مصرف آب از همین ابتدا و به صورت ویژه در این منطقه رعایت شود.

استاندار یزد همچنین با آخرین وضعیت استان در وضعیت پروژه های نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: در این مدت علاوه بر برگزاری جلسات هفتگی بررسی مسائل مربوط به پروژه های قبلی، زمین مورد نیاز برای ساخت ۵۴ هزار واحد تامین و کلنگ آن به زمین زده شد.

 فاطمی همچنین به خسارت های سیل اخیر به استان اشاره و گفت: تا بازگشت زندگی مردم به روال عادی همراه مردم خواهیم بود و پیگیری های لازم را انجام داده و می دهیم.

برچسب‌ها طرح انتقال آب خلیج فارس یزد مهران فاطمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح انتقال آب خلیج فارس یزد مهران فاطمی طرح انتقال آب خلیج فارس یزد مهران فاطمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی در بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ گفت: یکی از ابتکارات وزارت کشور طی امسال برگزاری نمایشگاه معرفی زنجیره ارزش است که همه استان‌ها بتوانند ظرفیت هایشان را در معرض دید عموم قرار دهند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های صنعتی کشور و در بسیاری از موارد دارای رتبه اول است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی با هشت میلیارد تن بیشترین ذخیره معدنی کشور را دارد.

رحمتی افزود: یکی از زنجیره‌های ارزش راهبردی برای آذربایجان شرقی زنجیره ارزش صنایع معدنی است که در تولید کنسانتره و مس کاتدی در حال انجام طرح‌های عملیاتی هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به صنعت فرش اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ زنجیره کامل تولید فرش و صنایع دستی استان را به نمایش گذاشته ایم و در کنار آن زنجیره صنعت چرم، کیف و کفش نیز ارائه شده است.

رحمتی ادامه داد: در آذربایجان شرقی ظرفیت بالایی در صنایع غذایی به ویژه شیرینی و شکلات وجود دارد و صادرات این محصولات نشان دهنده جایگاه این زنجیره ارزش است و اتفاق خوبی در این نمایشگاه برای شناسایی سرمایه گذاران در طول این زنجیره ارزش افتاده است.

وی به توانمندی‌های بالای استان در حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: آذربایجان شرقی در کنار صنایع ظرفیت‌های گردشگری چشمگیری هم دارد.

وی تشریح کرد: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بالایی در گردشگری تاریخی و طبیعی دارد که می‌تواند برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی دارای جذابیت باشد و این ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه گذاران عرضه شده است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است و در این راستا تفاهنامه‌ای در حضور وزیر محترم کشور مابین استان آذربایجان شرقی و کشور سوریه در سه محور اساسی به امضا رسید.

رحمتی گفت: آذربایجان شرقی در حوزه تولید لوازم یدکی و قطعات خودرو دارای افتخارات ملی و بین المللی است و بر اساس تفاهمنامه امضا شده با سوریه مقرر شد توجه ویژه‌ای به این موضوع شود تا بتوانیم سرمایه گذاری‌های مشترکی در این عرصه داشته باشیم.

وی ادامه داد: صنایع غذایی و صادرات آن از آذربایجان شرقی به کشور سوریه از دیگر محور‌های مهم این تفاهم نامه بود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی فرصت استثنایی برای معرفی ظرفیت‌های کشور برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی علاقمند به سرمایه گذاری در کشورمان فراهم می‌کند تا بتوانند با این استعداد‌ها آشنا شوند.

رحمتی بیان کرد: امیدواریم با حمایت و پشتیبانی‌های دولت به ویژه وزارت کشور و استانداران شاهد رشد و تحول در همه استان‌ها باشیم.

رحمتی تاکید کرد: مهمترین وجه تمایز نمایشگاه اکسپو با سایر نمایشگاه ها تمرکز بر زنجیره‌های ارزش است که می‌تواند بهره وری را در صنایع ما بالا ببرد.

در سومین روز از نمایشگاه ایران اکسپو تفاهمنامه همکاری اقتصادی و تجاری در سه محور مهم مابین آذربایجان شرقی و سوریه با حضور وزیر کشور و استاندار آذربایجان شرقی به امضا رسید.

همچنین مراسم افتتاح واحد تولیدی انواع کفش ورزشی با سرمایه گذاری ۵ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۵۰۰ یورویی برگزار شد.

 قرارداد همکاری با سرمایه گذار کشور ترکیه برای تولید جک تریلی دیگر تفاهم نامه‌ای بود که با حضور استاندار آذربایجان شرقی به امضا رسید.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان
  • پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ایجاد ‌راه زمینی به کیش
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند