Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@13:47:33 GMT

پیش بینی ریزش قیمت سکه

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۲۰۴۴

پیش بینی ریزش قیمت سکه

تحلیل گران فنی باور دارند که قیمت سکه می تواند تا محدود ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نیز ریزش کند.

در اولین روز هفته، سکه از میانه کانال ۱۴ میلیون تومانی پایین رفت تا انتظارات کاهشی در بازار فلز گران بهای داخلی برجسته تر شود. دیروز به دنبال افت قیمت دلار، سکه حمایت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را از دست داد و تا محدوده ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیل گران فنی باور دارند که سکه در خطر از دست دادن آخرین حمایت بزرگ کانال ۱۴ میلیون تومانی، یعنی محدوده ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد و در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، فلز گران بهای داخلی می تواند تا محدود ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نیز ریزش کند.

 

روز گذشته ارزش ذاتی سکه نیز یک کانال را از دست داد و این اتفاق، در کاهشی شدن روند بازار و انتظارات معامله گران اثرگذار بود. بررسی ها نشان می دهد که در ابتدای هفته، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفت،‌حال آنکه در انتهای هفته بالای کانال ۱۳ میلیون تومانی حضور داشت.

به باور برخی معامله گران در صورتی که دلار کانال ۳۰ هزار تومانی را از دست بدهد، سرعت افت سکه بیشتر خواهد شد و حتی احتمال دارد که کانال ۱۴ میلیون تومانی از دست برود. به طور کلی با توجه به سطح بالای حباب، در شرایط نزولی دلار، افت سکه نیز تسریع خواهد شد. در این میان برخی معامله گران سکه امیدوارند که امروز قیمت دلار اصلاح شود و سکه نیز بخشی از ارزش از دست رفته خود را احیا کند.

اکوایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میلیون تومانی هزار تومانی ۱۴ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار

آفتاب‌‌نیوز :

در روز یکشنبه از شکاف قیمت دلار در بازار‌ها کاسته شد. قیمت دلار هرات، دلار تهران و دلار در سلیمانیه وارد کانال ۶۰ هزار تومان شدند.

قیمت دلار هرات یکشنبه را در ۶۰ هزار و ۷۰۰ تومان شروع کرد و تا قبل از نرخ‌دهی درهم تا ۶۰ هزار و ۹۰۰ تومان بالا رفت. اما در ادامه روند نزولی قیمت درهم، نرخ دلار در هرات با کاهش تا مرز حمایت ۶۰ هزار و ۳۰۰ تومان پایین آمد. البته در معاملات پشت خطی انتهای هفته گذشته، بازار ارز هرات زودتر از سایر بازار‌ها کانال ۶۰ هزار را از دست داده بود و به این مرز حمایت رسیده، اما در از دست دادن آن ناکام مانده بود.

به عقیده تحلیلگران بازار به محدوده حمایتی رسیده، اما جان صعود پرقدرت ندارد. اگر بازار ارز و سکه در زیر مرز‌های حمایتی به تثبیت برسند قیمت دلار و سکه به سمت کف‌های جدید در سال ۱۴۰۳ حرکت خواهد کرد.

قیمت درهم امارات با گپ منفی در ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومان شروع به کار کرد و با کاهش در نیمه دوم به ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسید و در همین نرخ نیز بسته شد. نکته قیمت درهم، این بود که کانال نرخ‌دهی درهم زودتر از سایر روز‌ها در ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه به کار خود پایان داد.

قیمت تتر نیز در یک معاملات رنج رفت و برگشتی کانال ۶۱ هزار تومان را از دست داد و به مرز حمایت مهم ۶۰ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. بر اساس تحلیل تکنیکال اگر قیمت تتر زیر این مرز تثبیت دهد با کاهش بیشتر می‌تواند وارد دامنه ۵۰ هزار تومان شود.

از دید معامله‌گران فنی اگر قیمت دلار هرات مرز حمایت ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان را از دست بدهد حمایت بعدی در حوالی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است. همچنین مقاومت اولیه قیمت دلار هرات ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان است که در صورت شکست نرخ می‌تواند به سمت کانال بالاتر برود.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • سرک دلار به کانال ۶۰
  • رشد قیمت انواع ارز در معاملات امروز مرکز مبادله
  • ریزش قیمت طلا و انواع سکه در پی کاهش نرخ ارز
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ ریزش شدید قیمت‌ها در بازار
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ مثقال در کانال ۱۴ میلیونی بسته شد
  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟