Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که مشارکت تشکل ها در سیاست نشان دهنده مردمی بودن آن نظام است، رونق صنایع کوچک را عامل افزایش اقتصاد خانواده‌ها خواند و حمایت مسئولان در این راستا را خواستار شد.

عزیزالله سیفی» در جلسه علنی روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی را به همه گروه‌های مختلف، داوطلبان اجتماعی، تشکل ها، سازمان های مردم نهاد، مجموعه های جهادی و بسیج که در جامعه حضور فعال دارند تبریک گفت و افزود: یکی از مهم ترین شاخصه های پیشرفت و توسعه جوامع حضور مردم در قالب تشکل های مردمی و گروه های داوطلب در فرآیند های تصمیم گیری و حاکمیتی در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هر چه تشکل‌ها و گروه‌های مردمی در اجرای سیاست‌های حاکمیتی مشارکت داشته باشند نشان دهنده این است که آن نظام، مردمی‌تر اداره می‌شود.

سیفی در خصوص روز ملی حمایت از صنایع کوچک نیز گفت: امروزه شرایط اقتصادی کشور طوری است که برای کم اثر یا بی‌اثر کردن  تحریم ها، باید به سمت صنایع کوچک برویم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: ارزشمندترین و شریف‌ترین تولیدکنندگان سرزمین ما کسانی هستند که در صنایع کوچک فعالیت دارند.

سیفی تصریح کرد: صنایع کوچک امروزه ۹۰ درصد صنایع کشور را شامل می‌شود و به صنایعی گفته می‌شود که کمتر از  ۱۰ نفر در تهیه آن در کارگاه‌ها، فعالیت داشته باشند.

وی گفت: اگر صنایع کوچک را به بخش مهمی از صنایع خانگی نیز اختصاص دهیم، زمینه توسعه، اشتغال و زمینه تولید در کشور افزایش می‌یابد. همچون قدیم که دستگاه‌های شربافی در خانه‌ها وجود داشت و اقتصاد خانواده را می‌چرخاند.

وی گفت: اگر کشور ما به سمتی برود که صنایع کوچک خانگی را بتوانیم در همه خانواده‌ها گسترش دهیم، نه تنها تحریم‌ها را بی‌اثر خواهیم کرد بلکه زمینه رشد و توسعه اشتغال و تولید را در کشور روز افزایش خواهیم داد.

سیفی در پایان ابراز امیدواری کرد که مسئولان مربوطه در صنعت با پرداخت تسهیلات مالی، برگزاری دوره های آموزشی و ایجاد نمایشگاه ها بتوانند زمینه توسعه صنایع کوچک خانگی را در کشور فراهم کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی رييس شوراي شهر يزد مشارکت اجتماعی صنایع کوچک صنایع کوچک تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۲۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر بهروز خاطرنشان کرد: در دولت مردمی تا کنون ۱۱۹ طرح آموزشی، کمک‌آموزشی و رفاهی تکمیل، تحویل و افتتاح شده است.
وی افتتاح ۷۲ طرح خوابگاه متأهلی و مجردی را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای تقویت حوزه آموزش و توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست و از تکمیل ۲۴۳ طرح مسکن ویژه متخصصان و اقامتگاه پزشکان با اولویت مناطق محروم خبر داد و گفت: در دولت مردمی درمجموع، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در وزارت بهداشت استخدام و تبدیل وضعیت شدند.
دکتر رحیمی با اشاره به تحولات پیرامون سازمان‌ها، وجود نظام مدیریت عملکرد را اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و با تاکید بر نقش جوانان در پیشرفت جوامع، گفت: خصوصیات بی‌بدیل جوانان در سطح مدیریت موجب افزایش توان و ظرفیت سازمان می‌شود.
معاون وزیر بهداشت، توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی را راهبردی مهم در نوآوری و خلاقیت عنوان و تصریح کرد: جوانان امروزی با توجه به رشد فضای مجازی و رسانه‌ها، اطلاعات و سواد اجتماعی بالایی دارند و از جهتی نیز با توجه به شور جوانی، پویایی فعالی در زمینه‌های مورد تخصص خود دارند.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است