Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:38:19 GMT

کشت و صنعت مغان به شرکت سود آور تبدیل شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۲۲۶۵

کشت و صنعت مغان به شرکت سود آور تبدیل شده است

قاسم محمدی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: درآمد، سود، زیان، سرمایه‌گذاری و تصمیم گیری از مولفه‌های بنگاه‌داری است و این شرکت در حوزه درآمد رکورد زده و هزینه‌ها هم به حداقل رسیده بطوریکه سود شرکت نسبت به سه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار کرد: اگر در سال‌های گذشته ۸۰ میلیارد ریال شرکت سود آوری داشته است هم اکنون این میزان به سه برابر رسیده است بنابراین شرکت مغان از زیان دهی بیرون آمده و جزو شرکت های سودده  است که باید در نظام و ساختار کشاورزی ایران حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محمدی گفت: تحولات بزرگی در این شرکت به لحاظ راندمان تولید و اشتغال ایجاد شده که در نوع خود کم نظیر بوده و تلاش می شود با ایجاد زنجیره تولید میزان تولید محصولات زراعی و باغی افزایش یابد.

وی اضافه کرد: این بنگاه اقتصادی به رغم اینکه از ۵۰ سال پیش دارای ردیف بودجه خاص است اما در فصل جدید که به دولت برگشته است، ریالی از ردیف بودجه ای دولت و منابع دولتی، تسهیلات بانکی و تعهدات مالی دیگر استفاده نکرده است.

محمدی گفت: کشت و صنعت مغان نسبت به تسویه حساب ۱۴۰ میلیارد ریالی تسهیلات بانکی که در زمان بخش خصوصی ایجاد شده بود، اقدام کرده است.

 رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ادامه داد: انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه در زمینه اختصاص ردیف بودجه خاص این بنگاه اقتصادی را یاری کنند.

وی افزود: هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت مغان در زمینه باغات، زراعت، دامپروری و کارخانجات پروژه ها را مصوب و به مدیریت ها ابلاغ کرده است و با تخصیص بودجه لازم برای اجرای این پروژه‌ها شاهد فصلی از حاکمیت برنامه ریزی مدرن بودجه ریزی و ارزیابی بودجه و عملکرد در این شرکت خواهیم بود.

 محمدی به تدوین نظام جامع شرکت کشت و صنعت مغان که در داخل آن الگوی کشت، مکانیزاسیون، صادرات و شاخصی بنام توسعه انسانی و استفاده از تکنولوژی های نوین مد نظر است اشاره کرد و افزود: ساختار این بنگاه اقتصادی یک ساختار کهنه سنتی ۵۰ سال پیش است و لازم است که این نظام متحول شود.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.

  

برچسب‌ها اشتغال زایی جهش تولید اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی جهش تولید اردبیل اشتغال زایی جهش تولید اردبیل شرکت کشت و صنعت کشت و صنعت مغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۲۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد

ایسنا/خوزستان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که به دلیل واگذاری نادرست به بخش خصوصی در دولت قبل به مرز نابودی کامل رفت و تجمعات و اعتصابات کارگری آن به سر خط اخبار بین المللی تبدیل شده بود، طی سه سال گذشته با نگاه ویژه آیت الله رییسی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بار دیگر در حال بازگشت به دوران طلایی خود است.

نیشکر هفت تپه قدیمی‌ترین و بهترین کشت و صنعت نیشکری ایران بود که به دلیل مختلف از جمله واگذاری نادرست به بخش خصوصی در سال ۹۴ به حاشیه رانده شد و به دلیل سوء مدیریت‌ها در چند سال گذشته وضعیت نامناسبی پیدا کرد و طی این سال‌ها خانواده‌های کارگران نیشکر هفت تپه با مشکلات عدیده اجتماعی و خانوادگی و اقتصادی مواجه شدند. در حالی که خصوصی سازی شرکت‌ها باید به اهلش واگذار شود و توسط مسئولین امر در این واگذاری‌ها باید به تخصص و تجربه نیز نگاه شود تا خسارت‌های بیشمار پس از خصوصی سازی در پی نداشته باشد.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان اولین تولیدکننده شکر از نیشکر در ایران در هجدهم آذرماه سال ۱۳۴۰ افتتاح شد. شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با وسعتی بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ هکتار در نزدیکی شهر شوش و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.

به گزارش ایسنا، اکنون و پس از پشت سر گذاشتن روزهای تلخ، کشت و صنعت نیشکر هفت ‌تپه در مسیر روزهای طلایی خود قرار گرفته و خاطرات تلخ گذشته این شرکت در حال فراموش شدن است. امید در هفت تپه زنده شده است و کارگران با همه توان برای جهش تولیدات این شرکت حتی بیش از وظایف قانونی در تلاش هستند.

داستان پر غم و غصه هفت تپه امروز به خوشی و آرامش رسیده است. روزگار تلخی که خسارت‌های جبران ناپذیری به هفت تپه و کارگران آن وارد کرده امروز جای خود را به کار و تولید داده است.

نیشکر هفت تپه پس از واگذاری به شرکت توسعه نیشکر/ مهرماه ۱۴۰۰

دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت نیشکر و صنایع جانبی می‌گوید: هفت‌تپه در سال جهش تولید پیشتاز است و جهش ۲۰۰ درصدی تولید شکر در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه را نسبت به سال گذشته شاهد خواهیم بود.

به گفته وی، تاکنون با برداشت نزدیک به ۶۰ درصدی مزارع نیشکر در هفت‌تپه، حدود ۳۸ هزار تُن شکر تولید شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت، این رقم به نزدیک ۶۰ هزار تُن برسد که در مقایسه با سال بهره‌برداری گذشته، جهشی ۲۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

و اما هفت تپه امروز چه می‌خواهد...این شرکت در ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ با مصوبه سران قوا به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد ولی روند انتقال قطعی مالکیت آن هنوز صورت نگرفته است. ۱۸ اسفندماه سال ۱۴۰۲ در جریان سفر رییس‌جمهور به شوش، کارگران هفت‌تپه خواستار واگذاری قطعی این شرکت به توسعه نیشکر شدند. آیت‌الله رییسی در این سفر در محل شرکت پاک چوب شوش با تعدادی از نمایندگان کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه دیدار و نسبت به دغدغه آن‌ها برای واگذاری قطعی این شرکت به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی قول پیگیری جدی داد.

شادی کارگران هفت‌تپه پس از خلع ید مالک قبلی/ اردیبهشت ۱۴۰۰

محمد خنیفر فعال کارگری هفت‌تپه در این اجتماع کارگران با تقدیر از زحمات آیت‌الله رییسی برای باز کردن گره کور این شرکت و بازگشت این شرکت به روزهای طلایی تولید خود، واگذاری قطعی هفت تپه به شرکت صنایع جانبی نیشکر را مهمترین خواسته کارگران از رییس‌جمهور دانست.

این فعال کارگری با بیان اینکه کارگران هفت تپه قدردان آیت‌الله رییسی هستند، چرا که بدون پیگیری‌های رییس دولت سیزدهم، مشکل هفت تپه هرگز حل نمی‌شد، گفت: کارگران این شرکت می‌خواهند تا رییس‌جمهور لطف خود را به این واحد تولیدی تکمیل کرده و با قطعی کردن واگذاری هفت‌تپه به صنایع جانبی آرامش را به هزاران خانواده این شرکت بازگرداند.

وی با بیان اینکه کارگران هفت تپه به قول آیت‌الله رییسی اعتماد دارند، ادامه داد: اکثر کارگران هفت تپه جزء خانواده شهدا و رزمندگان هستند و به دنبال هیاهو و یا تولید خوراک برای رسانه‌های خارجی نیستند.

شرکت هفت تپه که پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم به دلیل اعتراضات کارگری به سرخط اخبار تبدیل شده بود و صدها کارگر این شرکت آینده شغلی برای خود متصور نبودند، با تشکیل دولت سیزدهم و گره‌گشایی از مشکلات این شرکت، بار دیگر با شیرینی کار و تولید کام کارگران این شرکت شیرین شد.

نیشکر هفت تپه پس از واگذاری به شرکت توسعه نیشکر/ مهر ماه ۱۴۰۰

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • موسویان: «فراخوان بزرگ» تبدیل به «فضاحت بزرگ» شد
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت