Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه شهرکرد گفت: تفاهم نامه سه جانبه همکاری آموزشی، پژوهشی و فناوری (طرح نخلستان) برای استفاده از توان و ظرفیت طرفین جهت دست یابی به فرصت‌های جدید کسب و کار و کاهش آمار بیکاری و استفاده حداکثری از فرصت‌های آموزشی، پژوهشی، شغلی و خلق ایده‌های نو به امضا رسید.

یاسر پیرعلی افزود: این تفاهم نامه با هدف صدور مجوز آموزشگاه آزاد به انضمام پیوست مهارتی و استاندارد‌های آموزشی برای مراکز فناوری و نوآوری متقاضی در چارچوب ضوابط فنی و حرفه‌ای، ایجاد شبکه‌های همکاری و تعامل بین شرکت‌های فناور، مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای و کارآموزان، حمایت از استعداد‌های برتر و فعالیت‌های فناورانه و کارآفرینانه در استان، استفاده از ظرفیت‌های علمی و مهارتی فنی و حرفه‌ای منظور رشد و توسعه واحد‌های فناوری نوپا و اجرای آزمون‌های مهارت و اعطای گواهینامه مهارت منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه طرح نخلستان حتما برای فارغ التحصیلان مفید خواهد بود، افزود: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان امکانات بسیار خوبی دارد که می‌تواند برای کسب و افزایش مهارت در اختیار دانشجویان دانشگاه شهرکرد قرار گیرد تا دانشجو پس از پایان تحصیلاتش با مهارت لازم فارغ التحصیل شود.

پیرعلی گفت: دانشگاه شهرکرد از ارتباط دانشجو با محیط کار استقبال می‌کند و باید به سمت ایجاد مهارت اشتغال آفرین حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید

دانشگاه شهرکرد در جمع موثرترین دانشگاه‌های جهان

وی افزود: دانشگاه شهرکرد مسئولیت‌های مشخص خود از جمله مباحث آموزشی، پژوهشی، فناورانه را به طور روزمره به پیش می‌برد، اما در این شرایط استان و کشور، ضروری است کار‌های شاخصی در خصوص مهارت افزایی که منجر به اشتغال شود انجام گیرد.

پیرعلی گفت: طرح نخلستان ایده بسیار خوبی است که برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در نظر گرفته شده است و با همکاری، هم افزایی و همت بیش از پیش، این تفاهم نامه را عملیاتی کنیم و این موضوع را در استان به شکل ویژه پیگیری کنیم.

معاون پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی هم در پارک علم و فناوری، هم در دانشگاه و هم در سازمان فنی و حرفه‌ای استان چه به لحاظ اعضای هیات علمی و چه به لحاظ تنوع رشته‌ای داریم، ولی مشکلات استان همچنان پابرجاست و ما حتی شاید حل مشکلات کوچک استان هم به استان‌های همسایه واگذار می‌کنیم.

مشتاقی افزود: امیدواریم بتوانیم در کنار پارک علم و فناوری و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان، مشکلات را شناسایی کنیم و سپس با توانمندی‌هایی که در سازمان فنی و حرفه‌ای ایجاد می‌شود به رفع آن‌ها بپردازیم.

وی گفت: در خصوص ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، ایجاد خودباوری برای حرکت به سمت کارآفرینی و اشتغال از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و به سمتی حرکت کنیم تا بیکاری در استان به حداقل برسد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نهادینه شدن فرهنگ مهارت آموزی نگرانی اغلب کشورهاست، گفت: مشکل مهارت آموزی حل نشده است و یکی از دلایل بیکاری همین نبود مهارت آموزی در جامعه است.

علیرضا کریمزاده افزود: رسالت مراکز آموزشی ما کمک به بهره گیری موثر از علم و مهارت است.

وی گفت: طرح نخلستان ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی است که می‌توان مستقل از رشته تحصیلی و با توجه به رشته‌ها و مشاغل جدیدی که در جامعه وجود دارد آن را عملیاتی کرد و با کمک به افزایش مهارت افراد به کاهش نرخ بیکاری کمک کنیم.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری هم در این نشست با ابراز امیدواری از اینکه در قالب این تفاهم نامه سه جانبه بتوان همکاری و هم افزایی خوبی داشت، افزود: یکی از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم عدم تطبیق رشته و سرفصل‌های دانشگاهی و آموزشی با نیاز کاری جامعه است.

اسماعیل پیرعلی افزود: بسیار مهم است که هر سه دستگاه احساس مسئولیت کنیم و ظرفیت‌های موجود را به فرصت مبدل کرده و بتوانیم، به خصوص برای نسل جدید، از فضای موجود حداکثر بهره را ببریم.

وی گفت: ظرفیت‌های خوبی در سازمان فنی و حرفه‌ای و پارک علم و فناوری داریم که می‌توانند متقابلا به هم کمک کنند و از ظرفیت یکدیگر در راستای افزایش مهارت و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی استفاده کنند.

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ظرفیت استان فقط محدود به دانشگاه نمی‌شود گفت: هنر ما در ایجاد تعاملات برون سازمانی است و شاید آنچه بتواند به ما کمک کند همین تعاملات برون سازمانی و هم افزایی‌هایی است که متعاقب آن رخ خواهد داد.

برگزاری برنامه‌های مشترک از جمله سمینارها، همایش‌ها و رویداد‌های استارتاپی، مشارکت موثر در نیازسنجی آموزشی و پژوهشی در حوزه ایده‌های نو و استارتاپی، مشارکت در معرفی و استفاده از از فناوری‌های نوین آموزشی، بهره برداری و استفاده متقابل از منابع بانک‌های اطلاعاتی و کتابخانه‌ای وارتباط و شبکه سازی بین منتور‌ها و مهارت آموختگان از مهمترین مفاد این تفاهم نامه و تعهدات طرفین است.

مدت این تفاهم نامه سه سال است که پس از بازنگری و اصلاح با توافق طرفین قابل تمدید است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تفاهم نامه طرح نخلستان فرصت های جدید کسب و کار فارغ التحصیلان دانشگاهی چهارمحال و بختیاری پارک علم و فناوری دانشگاه شهرکرد تفاهم نامه فنی و حرفه ای طرح نخلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید کرمی ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در طرح مهارت آموزی رشته‌های ورزشی دوره دوم ابتدایی، دانش آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم به ترتیب رشته‌های ورزشی طناب زنی، تنیس و روی میز، شنا و دوومیدانی را آموزش می‌بینند.

وی بیان داشت: با محوریت طرح شنا در جلسه هماهنگی ویژه مهارت آموزی رشته‌های ورزشی، طرح شنا برای دانش آموزان اجرا می‌شود.

کرمی تصریح کرد: آئین افتتاح این طرح از هشتم اردیبهشت برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه در شهرستان بویراحمد رسماً آغاز می‌شود

وی افزود: این طرح در راستای شادابی و نشاط، طبق برنامه زمانبندی شده با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده و در پایان طرح، دانش آموزان گواهی مهارت شنا دریافت می‌کنند.

کد خبر 6088416

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • برگزاری دوره آموزشی طرح معراج در فرخ شهر
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری