Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران یکی از عوامل بروز خسارات مالی و جانی در سیل اخیر را ساخت و ساز‌های غیرمجاز در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: اجازه این اقدام را به هیچ فرد و گروهی نمی‌دهیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن منصوری درباره ساخت و سار‌های غیرمجاز افزود: در سال‌های اخیر شاهد ساخت و ساز‌های غیرمجاز در سطح استان بودیم که در سیل اخیر به ویژه در امامزاده داود (ع) این اقدام غلط موجب خسارات زیاد جانی و مالی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهارداشت: بسیاری از رستوران‌ها و اماکن تفریحی در حریم و بستر رودخانه ساخته شده بود و نظارت در این ساخت و ساز‌ها بسیار ضعیف بود.

استاندار تهران ادامه داد: در یک سال اخیر با نظارت و جدیت اجازه ساخت و ساز غیرمجاز را ندادیم و می‌توان اعلام کرد که در این مدت، ساخت و ساز غیرمجاز در سطح استان تهران صفر درصد بوده است.

وی تاکید کرد: ساخت و ساز غیرمجاز علاوه بر تخریب محیط زیست به حقوق مادی و معنوی افراد نیز آسیب می‌رساند به همین منظور خط قرمز ما مبارزه با زمین خواری و ساخت و ساز غیرمجاز است.

منصوری خاطرنشان کرد: در این زمینه، جلسات منظم و هفتگی در محل استانداری و فرمانداری شهرستان‌ها برگزار می‌شود و هرگونه ساخت و ساز در سطح استان رصد و بررسی می‌شود.

وی یادآور شد: فرمانداران نیز نمایندگان تام الاختیار از سوی استاندار در زمینه مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز محسوب می‌شوند و در این راستا به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند تا دست سودجویان از اراضی ملی و کشاورزی قطع شود.

استاندار تهران درباره آخرین اقدامات در مناطق سیل زده گفت: عملیات جمع آوری گل و لای و پاکسازی مناطق انجام شده و مسیر‌های مناطق سیل زده بازگشایی و تلاش داریم که عملیات بازسازی منازل نیز با همکاری بنیاد مسکن انجام شود.

به گفته وی، میزان خسارات نیز تا حدودی مشخص شده و با همکاری دولت تلاش داریم از محل اعتبارات ستاد مدیریت بحران این میزان خسارات تخصیص و کار بازسازی مناطق آغاز شود.

گفتنی است بامداد پنج شنبه ۶ مرداد سیل به روستا‌های امامزاده داود (ع) و مزداران فیروزکوه موجب کشته شدن بیش از ۴۰ نفر شد.

این سیل موجب تخریب بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی و خانه‌های روستایی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ساخت و ساز غیرمجاز اماکن تفریحی رستوران ساخت و ساز غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۲۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از سه هزار مورد تغییر کاربری غیرمجاز در زمینهای کشاورزی استان سال گذشته شناسایی شد که بیشترین میزان در ارومیه با بیش از دو هزار و ۴۰۰ مورد بود.

سرهنگ بهرام تقی زاده افزود: استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی در دریافت گزارشها و همچنین هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگیهای بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است.

سرهنگ تقی زاده اظهارکرد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع‌رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت شبانه‌روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های کشاورزی است.

وی گفت: سالانه در فروردین‌ماه بیش از صدها مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی در استان شناسایی و در مرحله ابتدایی و پی‌کنی، دستور توقف عملیات صادر می‌شود.

سرهنگ تقی زاده، با اشاره به فعالیت ۲۲ گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در استان به صورت شبانه‌روزی است، افزود: در فروردین امسال ۲۱۲ فقره اخطاریه در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان صادر و عملیات اجرایی آنها متوقف شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در این مدت ۱۵ فقره احکام در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ و سه مورد حکم قطعی قضایی تخریب مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی در سطح استان اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • اعتراض به آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال افعی تهران
  • انتقاد از آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال افعی تهران + عکس
  • برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در غرب تهران