Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:22:30 GMT

رویداد فرهنگی هنری «ماه تمام» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۲۴۰۴

رویداد فرهنگی هنری «ماه تمام» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، معاونت ترویج و توسعه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، رویداد فرهنگی هنری «ماه تمام» را در بخش‌های هنری و ادبی برگزار می‌کند.

این رویداد شامل دو بخش مسابقه ادبی و نمایشگاه هنری است که در ماه‌های محرم و صفر سال جاری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش ادبی این رویداد، شامل مسابقه در رشته‌های شعر کلاسیک، شعر سپید، شعر نیمایی و داستان کوتاه است و در فراخوان نمایشگاهی بخش هنری، نمایشگاهی حضوری در رشته‌های خوشنویسی، نقاشیخط، تایپوگرافی و نقاشی برگزار می‌شود.

محوریت این رویداد، شخصیت حضرت اباالفضل‌العباس (ع) با تدبر در سوره مبارکه کافرون تعیین شده است.

از جمله اهداف این رویداد می‌توان به معرفی مؤلفه‌های سبک زندگی حسینی و محوریت آموزه‌های عاشورایی، تعظیم و تکریم شعائر و معارف اسلامی، هویت‌افزایی دینی و انقلابی مخاطبان در مناسبت عظیم عاشورایی حسینی، معرفی شخصیت‌های کربلا، حمایت از هنرمندان در خلق اثر هنری و ادبی با رویکرد اسلامی، انس و مطالعه قرآن و عمل به آن به عنوان ضرورت زندگی توحیدی اشاره کرد.

آثار منتخب بخش هنری، با همکاری واحدهای جهاد دانشگاهی، در قالب نمایشگاه دوره‌ای در استان‌های مختلف در طول ماه محرم و صفر به نمایش در خواهند آمد.

مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی از جمله مشارکت‌کنندگان این رویداد فرهنگی هنری هستند.

علاقه‌مندان جهت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت isqa.ir مراجعه کنند.

کد خبر 5561962 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تهران قرآن فعالیت های قرآنی حضرت عباس ع ماه محرم محرم 1401 عاشورا محرم 1401 قرآن کریم عاشورا روایت محرم حسینیه مهر نشست علمی قرآن کربلا انقلاب اسلامی ایران آیت الله خامنه ای پیام های حماسه حسینی سازمان دارالقرآن الکریم یزید جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۲۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است

 پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه رسانه ملی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در دو سال گذشته تمام توان رسانه ملی اعم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و معاونت‌های استانی و سیاسی در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفت.

وی نمایشگاه کتاب را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر دانست و گفت: برنامه‌های مفصل و متعددی از محل برگزاری نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) تهران به روی آنتن رفت.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: در استودیو‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌هایی ضبط و یا به صورت زنده پخش شد. برنامه‌سازان و همکاران عزیز ما توانستند از نمایشگاه کتاب، سرمایه قابل توجهی برای طول سال فراهم کنند تا در خدمت کتاب، فرهنگ کتابخوانی و تقویت این فرهنگ باشیم.

رئیس سازمان صدا و سیما در پایان گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با عزم و جدیت در نمایشگاه حضور خواهیم یافت؛ هر شبکه متناسب با کارکرد خودش به پوشش رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی خواهند پرداخت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد