Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج طلاب استان مرکزی از حضور طلاب آموزش‌دیده در در محله‌های آسیب‌پذیر استان مرکزی خبر داد و گفت: ظرفیت طلاب بسیجی استان مرکزی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته می‌شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با هدف بهسازی محیط زندگی از اهمیت ویژه برخوردار است البته نخستین بستر بروز آسیب در نظام خانواده است اما اینکه آموزش خانواده به چه شکلی انجام شود بسترهای آن در سیستم آموزشی و پرورشی شکل می‌گیرد به همین سبب این سیستم نقش مهمی در این حوزه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه‌ها، حوزه‌ها و نهادهای فرهنگی از جمله رسانه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی دارند اما بستر اساسی و مهم برای آموزش و پرورش یک فرد، در نظام آموزشی و پرورشی جامعه وجود دارد.

مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نیازمند اجتماعی کردن این مقابله است به همین سبب همه ظرفیت‌های ملی، استانی، منطقه‌ای، محلی و مردمی باید برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی هماهنگ شوند و با تمام توان در این حوزه قدم بردارند.

پیشگیری بهترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی است همچنین ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌ها با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی به همه به ویژه نوجوانان و جوانان امری مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

"حجت‌الاسلام ابوالفضل رجبی" مسئول بسیج طلاب استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اقدامات بسیج طلاب استان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با ستاد احیای امر به معروف و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان منعقد شده نخستین برنامه آموزش طلاب توانمند برای حضور در مناطق آسیب‌پذیر است.

وی افزود: طلاب پس از آموزش در محله‌های آسیب‌پذیر حضور پیدا کرده و با همکاری مساجد و پایگاه‌های بسیج و کانون‌های فرهنگی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، آسیب‌های فضای مجازی شروع به برگزاری دوره‌های آموزشی برای جامعه هدف می‌کنند.

مسئول بسیج طلاب استان مرکزی ادامه داد: حضور طلاب و روحانیان آموزش دیده با تذکر لسانی در پارک‌ها و بوستان‌ها به افراد با پوشش نامناسب یکی دیگر از برنامه‌ها است همچنین شناسایی خانواده‌های در معرض آسیب‌های اجتماعی توسط مربیان طرح امین انجام  و به آنها مشاوره داده می‌شود.

رجبی تصریح کرد: گروه‌های جهادی برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در محله‌های آسیب‌پذیر برگزار می‌کنند و کارگاه‌های آموزشی در زمینه مبارزه با اعتیاد، طلاق و آسیب‌های فضای مجازی در این مناطق برای خانواده‌ها برپا می‌شود.

استاندار زنجان: برای مقابله با "آسیب های اجتماعی" تولید محتواهای خلاقانه کارساز استوقتی زخم‌کاری آسیب های اجتماعی بر پیکر مناطق حاشیه‌نشین استان مرکزی می‌نشیند«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»|آسیب های اجتماعی و ماهیتی فضای مجازی

وی عنوان کرد: در طرح امین و هجرت یک کارگاه آموزشی برای 60 نفر از مبلغان فعال زن و مرد با موضوعات مختلف از جمله فرزندآوری، جهاد تبیین و غیره برگزار شد.

مسئول بسیج طلاب استان مرکزی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بسیج سازندگی با مسئول بسیج طلاب منعقد شده که در ایام تابستان همراه هر گروه جهادی یک طلبه اعزام می‌شود.

انتهای پیام/713/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی آسیب پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی صبح پنج شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان اظهار کرد: سازمان مردم نهاد فعالیت‌های ارزشمندی در جامعه دارند اما بخوبی نتوانسته‌اند کارکرد خود را در اغلب موارد انجام دهند.

وی افزود: باید پالایش جدی در زمینه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد داشته باشیم و خیران را فعال کنیم.

وی بر ضرورت اجتماعی سازی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: مشارکت مردم منجر به موفقیت در مقابله با مواد مخدر خواهد شد و باید فرهنگ مقابله و مبارزه با مواد مخدر در جامعه نهادینه شود چرا که مواد مخدر گلوله‌ای است که به جوانان ما اصابت می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: تمام دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر، نقش آفرینی و سهم خود را در زمینه مقابله با مواد مخدر مشخص کنند.

رمضانی یادآور شد: باید جلسات تخصصی و کارگاه‌های آموزشی برای دانش آموزان برگزار شود و آگاهی این قشر در مقابله با مواد مخدر ارتقا یابد.

وی پیگیری مصوبات جلسات شورا را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: بررسی مصوبات جلسات گذشته باید تبدیل به رویه و اولویت شود تا نتایج جلسات بخوبی دیده شود.

وی اذعان کرد: دستگاه‌ها از ظرفیت قانونی برای اختصاص بودجه در بحث مقابله با مواد مخدر استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: غربالگری در کمپ ماده ۱۶ سنندج ضعیف است و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه با جدیت ورود کند تا شاهد انتقال بیماری بین معتادان متجاهر نباشیم.

کد خبر 6094938

دیگر خبرها

  • امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود
  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است