Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هاشم ناظمی‌جلال در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سنندج، بر پیگیری و اجرایی شدن مصوبات قبلی شورا تاکید کرد.

وی افزود: نوسازی مدارس موظف است اعتبارات و وضعیت جذب اعتبارات را مشخص کند، همچنین این نهاد اعتبارات مورد نیاز ۱۶ فضای ورزشی نیمه‌تمام، هفت استخر، چهار سالن ورزشی و پنج زمین چمن مصنوعی را پیش‌بینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظمی‌جلال خواستار پیگیری زمین زراعی ۶ هکتاری برای هنرستان کشاورزی کامیاران از سوی جهاد کشاورزی شد و در صورت محقق نشدن آن سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبارات مورد نیاز را تخصیص دهد.

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف ۵۶ نفر از نیروهای پیش دبستانی آموزش و پرورش شد.

۱۲ واحد آموزشی ۱۸ کلاسه تحویل و واگذار شده است

معاون آموزش و پرورش استان کردستان گفت: ۱۲ واحد آموزشی ۱۸ کلاسه احداث و آماده بهره برداری قرار گرفته است.

طیب سالاروندیان اظهار کرد: هفت طرح و پروژه آموزشی در دست احداث است و عملیات تخریب و بازسازی ۳۰۰ کانکس و تعمیر و تجهیز ۷۰ درصد سرویس‌های بهداشتی در دست اقدام است.

وی با اشاره به استعدادهای دانش آموزان در رشته نجوم راه‌اندازی نخستین رصدخانه و نیاز به ابزار نجومی در استان را ضروری برشمرد و گفت: کسب رتبه‌های برتر دانش آموزان و دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان در درس نجوم بیانگر نیاز به رصدخانه است.

سالاروندیان افزود: تقویت کسب و کار و معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی باید در دستور جدی کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی فرهنگ‌سازی برای تفکر کارآفرینی با هدف ایجاد اشتغال را رسالت آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: آموزش و پرورش در زمینه مهارت آموزی موظف است مهارت را به دانش آموزان آموزش دهد.

وی ارایه آموزش‌های مهارتی به دانش آموزان را ضروری دانست و گفت: مدارس فنی حرفه‌ای باید آموزش‌های مناسب فنی حرفه‌ای را به دانش آموزان آموزش دهد.

سالاروندیان از پروژه مهر در مناطق ۱۶ گانه آموزش و پرورش با شعارتلاش همه جانبه، توسعه عدالت، رویکرد مهارت در آغاز سال تحصیلی مهر ۱۴۰۱ خبر داد وگفت: رویکرد مهارت در راستای شعار سال تولید، اشتغال آفرین و دانش بنیان در راستای باشکوه کردن مدارس مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته وی، ۳۵ درصد دانش آموزان برای کلاس های درس ثبت نام کرده اند.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان افزود: ۷۰ درصد کتاب‌های درسی دانش آموزان توزیع شده است.

وی کمبود تجهیزات و امکانات آموزشی آزمایشگاهی، کمبود سرانه ورزشی رفاهی، کمبود سرانه و عدم تخصیص اعتبارات آموزشی، کمبود فضای آموزشی، کمبود منابع انسانی برای آموزش کلاس درس و نامشخص بودن وضعیت تحویل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی را از چالش ها و موانع پروژه مهر ۱۴۰۱ عنوان کرد.

وی بر تقویت هنرستان‌ها، ارتقا کیفیت آموزشی،محرومیت‌زدایی، توانمندسازی محلات کم برخوردار شناسایی استعدادهای برتر، کاهش نرخ بازمانده از تحصیل، بسترسازی عادلانه و توزیع منابع و شایسته پروری تاکید کرد.

انتهای پیام/2330/85

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان آموزش و پرورش کردستان آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۲۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی

محمدکاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد  مراسم تجلیل از دانش آموزان برتر گفت: با همت و همدلی دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت و تلاش دانش آموزان یزدی، استان یزد توانست برای سی امین سال پیاپی رتبه اول قبولی در کنکور سراسری را کسب کند.

وی افزود: همچنین دانش آموزان یزدی در کنار کنکور توانستند در مجموعه مسابقات کشوری پنج و هشت گانه دانش آموزی حائز رتبه برتر شوند. 

رحیمی نژاد اظهار داشت: تحقق اسناد چند ساحتی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، موضوع مهم و حرکتی روشن و دقیق است که تاکنون در استان در این زمینه اقدام شده و ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • ضرورت طرح مسئله برای دانش آموزان در موضوع آب