Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- لهستان سربازان خود را برای کمک به پاکسازی رودخانه اودر پس از یک فاجعه زیست محیطی که باعث کشته شدن هزاران ماهی شد، مستقر کرده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛انجمن ماهیگیران در زیلونا گورا، شهری در غرب لهستان، روز جمعه اعلام کرد که ماهیگیری در رودخانه را به دلیل آلودگی متوقف می کند.

ماریوس بلاشژاک، وزیر دفاع روز پنجشنبه اعلام کرد که سربازان و نیروهای ذخیره برای کمک به حذف آلاینده‌ها از رودخانه ای که در آلمانی به نام اودر و در لهستانی و چکی اودرا شناخته می‌شود، مستقر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اودرا صدها مایل از کوه های اودر در جمهوری چک به سمت شمال جریان دارد و به دریای بالتیک می ریزد.

نخست وزیر لهستان روز جمعه گفت:ممکن است "مقدار عظیمی از زباله های شیمیایی" عمداً به رودخانه اودر که در امتداد مرز با آلمان می گذرد ریخته شده باشد و باعث آسیب زیست محیطی به حدی شود که احیای رودخانه سال ها طول می کشد.

طی دو هفته گذشته تن ها ماهی مرده در سواحل رودخانه اودر شناور یا به ساحل کشیده شده است.اما اواخر این هفته بود که این پرونده به یک رسوایی بزرگ تبدیل شد.

ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر، که دولتش به دلیل رسیدگی به آنچه که به نظر می رسد یک فاجعه بزرگ زیست محیطی است تحت فشار است، قول داد که عاملان آن توسط مقامات لهستانی بازخواست خواهند شد.

او در یک ویدئوی فیس بوک گفت: "مقادیر عظیمی از زباله های شیمیایی ممکن است با آگاهی کامل از خطرات و عواقب آن به رودخانه اودر ریخته شده باشد." وی افزود: ما این موضوع را رها نمی کنیم. تا زمانی که مجرمان به اشد مجازات نرسند، آرام نخواهیم گرفت.»

رسانه های آلمانی گزارش دادند که این سم جیوه بوده است، هرچند این موضوع به طور رسمی تایید نشده است.

تحقیقات برای تعیین علت مرگ این ماهی ها ادامه دارد و تعداد زیادی ماهی مرده برای اولین بار در اواخر ماه ژوئیه در نزدیکی شهر اولاوا در جنوب غربی لهستان همراه با حیوانات مرده مانند سمور مشاهده شد.

پرزمیسلاو داکا، رئیس اداره آب لهستان، سازمان ملی مدیریت آب، روز پنجشنبه گفت 10 تن ماهی مرده از رودخانه خارج شده است.

وی در یک کنفرانس خبری در نزدیکی رودخانه گفت: این نشان می دهد که ما با یک فاجعه زیست محیطی بزرگ و ظالمانه روبرو هستیم، جایی که مسئولان با ساکنان خشمگین روبرو شدند.

در همین حال، مقامات آلمانی شکایت کردند که لهستان با عدم اطلاع فوری آنها از آلودگی احتمالی رودخانه، به یک معاهده بین المللی احترام نگذاشته است.
 ناخدای یک قایق ابتدا در 9 اوت به مقامات آلمانی در مورد ماهی مرده هشدار داد.

کریستوفر استولزنبرگ، سخنگوی وزارت محیط زیست فدرال آلمان به خبرنگاران در برلین گفت: ما می‌دانیم که مجموعه گزارش های پیش بینی شده از چنین مواردی کارساز نبوده است.

استولزنبرگ گفت که مقامات آلمانی در تماس با همتایان لهستانی خود برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت و ارائه هرگونه کمک مورد نیاز در تماس هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لهستان آلمان زیست محیطی ماهی مرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۲۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حمله غیرمنتظره قسام 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند؛ امیدی به زنده ماندن4نفر نیست

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش اسرائیل اعلام کرد که نزدیک به 10 موشک به مکانی نزدیک به گذرگاه کرم ابوسالم شلیک شده است و این گذرگاه در حال حاضر به روی کامیون ها بسته است.

روزنامه اسرائیل الیوم نیز نوشت یک حادثه غیرعادی در کرم ابوسالم رخ داده است. 

این روزنامه نوشت که حماس این گذرگاه را موشک باران کرد که در اثر آن شماری قربانی شدند.

روزنامه یدیعوت آحارنوت نیز نوشت که ارتش برای انتقال تلفات این حادثه بالگردها را فرا خوانده است.

پیش از این گردان های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که محل تجمع نیروهای ارتش رژیم اشغالگر  در مرکز کرم ابوسالم و اطراف آن را با موشک های«رجوم» عیار114 میلیمتر مورد حمله قرار داده است.

برخی رسانه های اسرائیلی نیز گزارش دادند که بیش از 10 نفر در این حمله زخمی شدند که امیدی به زندن ماندن 4 زخمی وجود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • قتل مشکوک یک اسرائیلی در مصر | ژنرال بلندپایه یا بازرگان؟
  • قتل مشکوک ژنرال اسرائیلی در مصر
  • روند کاهشی شاخص‌های مرده زایی و بستری متصل به تولد در استان همدان
  • بارش باران و جاری شدن سیلاب ۴ نفر را در مرودشت اسیر مرگ کرد
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • در حمله غیرمنتظره قسام 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند؛ امیدی به زنده ماندن4نفر نیست
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • غرق شدگی ۵ نفر در شهرستان‌های فارس
  • تلف شدن صدها هزار ماهی در ویتنام
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان