Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار یزد با بیان اینکه اجرای پروژه‌های تأمین آب در این استان با شتاب در حال اجراست، گفت: با بهره‌برداری از خط پدافندی آب به منظور تأمین آب مورد نیاز در پیک مصرف و شرایط اضطراری، امکان انتقال 60 میلیون مترمعکب آب در استان یزد مهیا می‌شود.

به گزارش ایران آنلاین، مهران فاطمی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان ضمن تبیین برنامه‌های استان در حوزه تأمین آب استان، حجم سرمایه گذاری برای اجرای این طرح را 700 میلیارد تومان عنوان و بر مدیریت مصرف آب از سوی تمام مشترکان برای گذر از شرایط کم آبی در سال های آتی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول با بیان اینکه اجرای پروژه های تأمین آب از اقدامات مهم دولت در راستای حل و فصل بحران کم آبی در تمام کشور از جمله استان یزد است، گفت: در کنار برنامه‌های اجرایی باید به مقوله مدیریت مصرف آب و فرهنگسازی در این خصوص اقدام کنیم که برای تحقق این مهم نیازمند یاری رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی و تأثیرگذار هستیم.
وی در ادامه اجرای اقدامات کنترلی برای کاهش مصرف آب، تهیه برنامه مشخص کاهش مصرف آب سالیانه هر دستگاه و همینطور ارائه مدل عملیاتی جهت انجام اقدامات کاهنده مصرف آب در بخش خانگی را نیز مورد تأکید قرار داد.
نماینده عالی دولت در استان، مدیریت بهینه بهره‌برداری منابع و سازگاری با کم‌آبی را نیز مورد تأکید قرار داد و جداسازی آب فضای سبز از آب شرب را با اهمیت دانست و افزود: ظرف مدت یکماه آینده برنامه عملیاتی مشخص این حوزه تهیه و پس از تصویب در این شورا، در دستورکار قرار می‌گیرد.
استاندار یزد به پیگیری‌های مجدانه استان جهت اجرا پروژه‌های انتقال آب استان اشاره کرد و از موافقت با پیشنهاد استان در خصوص واگذاری معدن جهت انتقال آب از دریا به استان خبرداد.
وی در ادامه به بارش‌های اخیر یزد و حجم بالای آب ذخیره شده پشت سیل بندها و بندهای خاکی استان اشاره و تأکید کرد: سازوکارهای موقت باید برای استفاده از آب ذخیره شده در راستای تقویت منابع آب زیرزمینی یا استفاده در سایر موارد ارائه شود و تهیه برنامه درازمدت برای این بخش نیز باید در دستورکار قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به جایگاه صنایع کوچک و متوسط در توسعه استان بر ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم در این حوزه تأکید کرد و افزود: بلاتکلیفی یا پیشرفت فیزیکی اندک برخی زمین‌های واگذاری برای سرمایه‌گذاری قابل قبول نیست و باید مسائل مربوط به این گروه از اراضی، در کارگروه اقدام بررسی و وضعیت آن ها تعیین تکلیف شود.
استاندار یزد همچنین آسیب‌شناسی و حمایت از واحدهای راکد را یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به استان دانست و از پیگیری موضوعات این دسته از واحدها در جلسه‌ای با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهوری و وزرا خبر داد.
نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به رشد قابل توجه شاخص‌های اقتصادی نسبت به سال‌های گذشته تصریح کرد: به لحاظ نرخ رشد اقتصادی، استان با رشد۵.۱۳ درصدی نسبت به سال 99،  در جایگاه هفتم کشوری قرار دارد؛ همچنین نرخ مشارکت اقتصادی استان عدد۴۷.۸ درصد بوده و از این منظر بیشترین مشارکت اقتصادی را تجربه کرده است.
وی در ادامه نسبت اشتغال استان را ۴۲.۱ درصد (بالاترین نسبت اشتغال در کشور) دانست و یادآور شد: استان  از نظر نرخ کل بیکاری در بهار ۱۴۰۰ جز سه استان دارای نرخ بالای بیکاری بود که خوشبختانه در بهار امسال 4 پله بهبود داشته است.
نماینده عالی دولت در استان در ادامه با بیان اینکه استان یزد برای نخستین بار، با حجم سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی، صاحب شرکت پروازی می‌شود، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این شرکت در مهرماه امسال افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.
فاطمی، همچنین با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در سایت ۴۰۰ هکتاری یزد و سکونت قریب به ۲۵ هزار خانوار در این سایت، یادآور شد: با توجه به وسعت این مجموعه و ساخت تعداد زیادی واحد در آن، باید استانداردها و الزامات مدیریت مصرف آب از همین ابتدا و به صورت ویژه در این منطقه رعایت شود.
استاندار، همچنین با آخرین وضعیت استان در وضعیت پروژه های نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: علاوه بر برگزاری جلسات هفتگی بررسی مسائل مربوط به پروژه‌های قبلی، زمین مورد نیاز برای ساخت ۵۴ هزار واحد تأمین و کلنگ آن به زمین زده شد.

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نماینده عالی دولت در استان تأمین آب مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۳۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دور جدید بازدید میدانی از وضعیت پروژه‌های عمرانی سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳، به همراه جمعی از معاونین و مدیران این سازمان ضمن بازدید از پروژه احداث بیمارستان جدید شهید فیاض‌بخش تهران، در جلسه‌ای مشترک با عوامل اجرایی این پروژه، بر ضرورت اتمام آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بهره‌برداری از این مرکز درمانی جهت ارائه خدمت به بیمه‌شدگان تأکید کرد و گفت: امانت‌داری شقوق مختلف دارد که یکی از آنها همین مسئولیت‌پذیری نسبت به اموالی است که در اختیار ما قرار داده شده و از این باب وظیفه داریم پروژه‌های عمرانی خصوصاً در حوزه درمان را که برخی از آنها مثل همین پروژه بیمارستان شهید فیاض‌بخش از دوره‌های قبل نیمه‌تمام باقی مانده؛ در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام برسانیم.

موسوی در جریان این بازدید در نشستی با حضور مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران، رئیس بیمارستان شهید فیاض‌بخش تهران و عوامل اجرایی پروژه احداث ساختمان جدید این بیمارستان، ضمن تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران این پروژه، خواستار تکمیل و بهره‌برداری از آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد و اظهار داشت: سال ۱۴۰۳ در هدف‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی، سالی است که همه پروژه‌های عمرانی حوزه درمانی ما باید به اتمام برسد و این از اولویت‌های قطعی سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید است.

وی در مورد وضعیت احداث پروژه بیمارستان فیاض‌بخش افزود: این پروژه به مراحل پایانی رسیده و به‌زودی آماده ارائه خدمت به ملت شریف ایران خصوصاً بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی خواهد بود؛ هرچند انتظار می‌رفت برخی از پروژه‌ها در زمان کوتاه‌تری به اتمام برسند. اما به هر حال طی ماه‌های آینده پروژه بیمارستان جدید فیاض‌بخش با همت شما عزیزان به اتمام رسیده و تجهیز خواهد شد تا بیمه‌شدگان عزیز بتوانند از خدمات گسترده و به‌روز این مرکز بزرگ درمانی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ان‌شاءالله ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن فرآیند تکمیل و بهره‌برداری شامل آخرین اقدامات ساختمانی، تجهیز بیمارستان و استقرار نیروی انسانی بخش‌های مختلف انجام خواهد شد و ظرفیت خدمت‌رسانی یکی از بزرگترین مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در اختیار بیمه‌شدگان عزیز قرار خواهد گرفت. این وظیفه ما است که در فرآیند انجام پروژه‌های عمرانی حق مردم را رعایت کنیم و امانت‌دار خوبی برای آنها باشیم؛ چه این اموال، امانت مردم در دست ما است و در دنیا و آخرت باید نسبت به این امانت پاسخگو باشیم.

بر اساس این گزارش، در جریان این بازدید، عوامل اجرایی پروژه احداث بیمارستان ۵۵۰ تخت‌خوابی شهید فیاض‌بخش تهران، ضمن ارائه گزارش‌هایی درباره بخش‌های مختلف این پروژه از جمله روند تأمین زیرساخت‌ها و تجهیزات پزشکی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز این مرکز درمانی، از پیشرفت این پروژه خبر داده و نسبت به تکمیل آن ظرف ماه‌های آینده ابراز امیدواری کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم