Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@22:31:39 GMT

تولید ۴۲۵۰ تن دانه روغنیکلزا در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۳۰۹۵

تولید ۴۲۵۰ تن دانه روغنیکلزا در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تولید ۴۲۵۰ تن دانه روغنی کلزا در استان خبر داد.

مجتبی حاتمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه امسال ۲۱۵۶ هکتار از مزارع استان زیر کشت کلزا رفته بود، گفت: ۱۴۵۱ هکتار از این سطح در شهرستان‌های معتدل و سرد و مابقی در شهرستان‌های گرمسیر استان کشت شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاتمی متوسط عملکرد دانه روغنی کلزا در مزارع کرمانشاه را در سال زراعی جاری ۱.۹ تن در هکتار اعلام کرد و افزود: امسال تولید کلزا در مزارع استان به ۴۲۵۰ تن رسید.

معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در تمامی شهرستان‌های استان کم و بیش کشت کلزا انجام می‌شود، با این حال بیشترین سطح زیر کشت کلزای استان در دو شهرستان کرمانشاه و کنگاور انجام می‌شود.

حاتمی با بیان اینکه امسال ۱۸ مرکز کار خرید تضمینی کلزا از کشاورزان استان کرمانشاه را بر عهده داشتند، گفت:خرید کلزا از کشاورزان در شهرستان‌های مناطق گرمسیری استان توسط کمیسیون‎های خرید اداره غله با قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان انجام شده که در نهایت پس از افزایش قیمت تضمینی کلزا و رسیدن آن به مبلغ ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم کلزا مابتفاوت قیمت کلزا به ازای هرکیلوگرم ۸۵۰۰ تومان به حساب کشاورزان کلزاکار واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: کلزای تولیدی در مناطق معتدل و سرد استان توسط کمیسیون های خرید توافقی شرکت کشت و صنعت ماهیدشت به قیمت هرکیلوگرم ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری و مطالبات کلزاکاران پرداخت شده است. همچنین بخشی از محصول تولیدی کشاورزان استان توسط مراکز خرید توافقی استان‌های همجوار خریداری شده است.

 وی گفت: برداشت کلزا از اردیبهشت ماه در مناطق گرمسیر استان کرمانشاه آغاز و هم‌اکنون در مناطق سردسیر استان نیز به اتمام رسیده است.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کلزا كرمانشاه برداشت استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند