Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@14:56:16 GMT

کلنگ احداث دانشکده دندانپزشکی هرمزگان زمین زده شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۳۵۴۳

کلنگ احداث دانشکده دندانپزشکی هرمزگان زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در آیینی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و جمعی از مسئولان استانی، آیین آغاز عملیات اجرایی احداث دانشکده دندان‌پزشکی هرمزگان برگزار شد.

 دوستی در این آیین با تاکید بر اهمیت مسئله ارتقای سطح خدمات درمانی به مردم و برنامه‌ریزی و پیگیری مستمر در این راستا اظهار داشت: دانشکده دندان‌پزشکی یک مجموعه جامع است که هم در حوزه آموزش و هم حوزه ارائه خدمات درمانی فعالیت خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه احداث دانشکده دندان‌پزشکی نیاز استان است افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر میزان خدمات دندان‌پزشکی استان محدود است وجود یک دانشکده تخصصی دندان پزشکی برای توسعه خدمات در این حوزه یک نیاز ضروری بود. 

استاندار هرمزگان گفت: تربیت نیروی انسانی و نیروی مجرب موجب می‌شود سطح دسترسی مردم به خدمات افزایش یابد اعتقاد ما در دولت این است که برای توسعه پایدار در بخش بهداشت، درمان و سلامت مردم باید نیروی ماندگار بومی تربیت شود که خدمات چند ساله از این متخصصان بومی گرفته شود. 

وی تصریح کرد: پروژه‌های حوزه درمان پروژه‌های خاصی هستند که با جدیت به دنبال پیگیری و به ثمر رساندن این طرح‌ها هستیم و خوشبختانه با تعامل سازنده‌ای که میان مسئولان استانی وجود دارد این مسئله اتفاق خواهد افتاد. 

دوستی گفت: در حال حاضر علاوه بر اینکه اعتبار جدیدی برای بیمارستان 264 تختخوابی گرفته شده به دنبال ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در شرق و غرب استان نیز هستیم. 

وی ادامه داد: در حوزه تجهیزات بیمارستانی نیز گام‌های خوبی برداشته شده و در حال تامین این تجهیزات هستیم، در مجموع تمرکز خوبی در همه ابعاد پزشکی استان وجود دارد که در نهایت امیدواریم میزان خدمات درمانی به مردم شریف استان افزایش یابد.

 پروژه دانشکده تخصصی دندان پزشکی هرمزگان در 5 طبقه شامل بخش تشخیص، رادیولوژی، کلاس‌ها، رختکن‌ها، کتابخانه، سالن لابراتور پروتز، بخش پروتز تائه، بخش پروتز متحرک، قسمت اداری، بخش آندو، بخش ترمیمی، بخش پریو، بخش جراحی، بخش ارتودنسی و بخش کودکان خواهد بود، این دانشکده در زمینی به مساحت 13500 مترمربع و در مدت زمان 30 ماه قرار است احداث شده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/ 3728

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی دوستی استانداری هرمزگان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی دانشکده دندان پزشکی هرمزگان دندان پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۳۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی

سرپرست امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته ۵۰۰بازدید از مراکز دندانپزشکی صورت گرفت که از مجموع بازدیدهای انجام شده ۳۸ مورد تذکر و برخورد، ۳۳ مورد ارجاع به مقامات قضایی و ۱۳ مورد پلمب مرکز مداخله‌گر حوزه دندانپزشکی به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مرتضی فغانی در جمع خبرنگاران گفت: در یک سال گذشته از 130 مطب و 122 درمانگاه و همچنین 110 درمانگاه ویژه دندانپزشکی و نیز 45 لابراتوار و 67 دندانسازی بازدید صورت گرفته است و  با 25 مداخله گر سلامت نیز برخورد قاطع شده است .

وی افزود: سال گذشته 500بازدید صورت گرفت که از مجموع بازدیدهای انجام شده 38 مورد تذکر و برخورد و 33 مورد ارجاع به مقامات قضایی و 13 مورد پلمب مرکز مداخله گر حوزه دندانپزشکی به ثبت رسید.

فغانی با اشاره به 34 بازدید صورت گرفته و مراجعه 100 هزار نفر به مراکز درمانی در نوروز امسال تصریح کرد: در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات به زائران و مجاوران بارگاه رضوری، از 17 درمانگاه و 11 درمانگاه ویژه دندان پزشکی و 5 مرکز غیرفعال بازدید صورت گرفت .

سرپرست امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهم ترین چالش پیشرو با مداخله گران سلامت را ضعف قانون به معنای بازدارنده نبودن آن در برخورد با مداخله گران سلامت دانست و گفت:  یکی از مهم‌ترین برنامه های پیشرو در حوزه امور دندانپزشکی برگزاری جلسات برای هم اندیشی با دادستانی و مسئولان قوه قضایه در راستای اصلاح صدور احکام خواهد بود .

فغانی با اشاره به اینکه  مداخله گران سلامت با سودجویی  از ناآگاهی مردم با عناوین پزشکی و پرستاری اقدام به فعالیت درمانی می‌کنند، خاطرنشان کرد: کارشناسان این حوزه به صورت مستمر بر اساس پایش های دوره ای و نیز شکایت صورت‌گرفته، حتی در خارج از زمان  اداری بر مراکز درمانی نظارت می‌کنند و عملکرد آنها را مورد پایش قرار می‌دهند. 

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان کلنگ‌زنی شد
  • کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم