Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@04:25:05 GMT

بهترین روش نگهداری و تمیز کردن مبلمان

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۴۰۴۷

بهترین روش نگهداری و تمیز کردن مبلمان

 

خرید مبل جدید دقیقاً همان مدلی که آرزویش را داشتید کافی نبوده و دانستن نحوه نگهداری از مبل برای حفظ ظاهر و کیفیت آن نیز ضروری است . در صورتی که نکات مراقبتی از مبل به طور منظم اعمال شود عمر آنها برای سالها افزایش می یابد.

 

 

انواع روش های مراقبت و نگهداری از مبل

 

 

دو روش اصلی برای مراقبت و نگهداری از مبل وجود دارد که شامل موارد زیر می باشند:

 

 

1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
پیشگیری

 

 

پیشگیری شامل اقدامات سریع و ساده ای است که به طور مکرر در هر روز یا هر هفته بر روی کل سطح مبلمان اعمال می شود بدین منظور باید با استفاده از جاروبرقی یا یک برس خشک بسادگی گرد و غبار و کثیفی های دیگر را از روی سطح و درز های داخلی مبل پاک کنید . همچنین باید یک بار در ماه از یک اسکراب مرطوب استفاده نموده و آن را بر روی کثیفی ها و لکه های موجود بر روی مبل اعمال کنید تا آنها را از بین ببرید.

اکثر پارچه های مبل به خوبی این اسکراب ها را تحمل می کنند اما اگر ترکیب شامل ویسکوز باشد باید تنها تمیز کردن خشک را بر روی آنها اعمال کنید . نخ های ویسکوز در نتیجه نفوذ رطوبت تغییر شکل داده و پس از خشک شدن قادر به بازیابی شکل خود نیستند.

 

 

 

2. حذف لکه ها از روی مبل

 

 

حذف لکه باید در اسرع وقت و پس از ظاهر شدن کثیفی روی مبل انجام شود.

همه آلاینده ها به سه گروه اصلی تقسیم می شوند که شامل لکه های چربی ، لکه های مایع و لکه های ترکیبی هستند . محلول های شوینده در برابر لکه های مایع به خوبی عمل می کنند برای این کار کافی است مایع شوینده را با یک اسفنج مرطوب بر روی سطح مبل بمالید، اما برای لکه های چربی و ترکیبی به پاک کننده های شیمیایی نیاز دارید.

 

 

نحوه نظافت و نگهداری از مبلمان پارچه ای

 

 

پارچه روکش مبل های پارچه ای ممکن است از بدنه مبل جدا شوند در این صورت می توان آنها را به خشکشویی سپرد ، اما در صورتی که قادر به جدا شدن نباشند برای از بین بردن بقایای زباله ها و ازبین بردن لکه ها از روی پارچه های آنها می توان از ترکیبات خانگی استفاده کرد . بدین منظور یک لیتر آب را با یک لیوان سرکه سفید و چند قطره اسانس اکالیپتوس مخلوط کنید . در صورت تمایل می توانید سرکه سفید را با جوش شیرین نیز جایگزین کنید . سپس پارچه مبل را به مخلوط آغشته کنید و این مخلوط را در تمام سطح پارچه مبل بکشید.

در صورتی که مواد غذایی یا نوشیدنی بر روی پارچه مبلمان ریخت و آنها لکه دار کرد می توانید با استفاده از محلولی متشکل از یک لیتر آب با دو قاشق غذاخوری آمونیاک لکه را کاملاً پاک نمود . همچنین به جای آمونیاک می توان از آبلیمو و جوش شیرین نیز استفاده کرد.

در صورتی که لکه مقاوم است بهترین گزینه ، خشکشویی است . برای تمیز کردن و نگهداری از مبل های پارچه ای در طول زمان می توانید از بخارشوی برای از بین بردن باکتری ها و لکه ها نیز استفاده کنید‌.

 

 

نحوه نظافت و نگهداری از مبل های چرمی

 

 

مبل های چرمی بسیار ظریف هستند ، بنابراین برای جلوگیری از آسیب رساندن به آنها باید توجه زیادی داشته باشید به خصوص اگر جرم های آن رنگی هستند . در این صورت خطر تغییر رنگ مبل ها یا ایجاد هاله روی آنها وجود دارد . تمیز کردن این مبل ها بسیار آسان است و فقط کافی است یک محلول متشکل از آب گرم و یک شوینده ملایم آماده کنید و با استفاده از یک پارچه ماده شوینده را بر روی تمام سطح چرم اعمال کنید و سپس توسط یک پارچه خشک و نرم مبلمان را خشک کنید .

در صورتی که چرم مبل لکه دار شد بلافاصله روی آن پودر تالک بمالید تا خشک شود و مقدار اضافه آن را با یک برس نرم پاک کنید یا مقداری شیر پاک کن را توسط سواب پنبه ای روی لکه قرار دهید تا برای همیشه پاک شود.

مبلمانی که دارای چرم مصنوعی هستند را دور از بخارشوی و نور خورشید برای حذف آلاینده ها نگه دارید و برای تمیز کردن آنها از اب و مایع شوینده و پارچه نرم استفاده کنید.

 

 

خشکشویی آنلاین حباب ، راهکار درخشندگی مبلمان در تهران

 

 

انواع مبلمان حتی ساده ترین آنها ، این روزها قیمت بالایی دارند و کوچکترین آسیب به آنها ، متاسفانه قابل جبران نیست . لذا مطمئن ترین راه حذف لکه ها از مبل ، خشکشویی مبل در منزل است.

خشکشویی آنلاین حباب ، خدمات شیتشوی مبل در غرب و شمال تهران را در منزل انجام داده و خیالتان را از بابت تمیزی بدون نقص مبل آسوده می کند.

قیمت مبل شویی در منزل تهران ، در مقایسه با قیمت مبلمان ناچیز بوده و ارزشش را دارد.

علاوه بر مبل شویی در غرب تهران ، کلیه خدمات خشکشویی مانند شستشوی لباس عروس در تهران و خشکشویی لباس مجلسی در تهران نیز توسط خشکشویی حباب آنجام می شود.

ثبت سفارش در خشکشویی حباب آنلاین است و نیازی به مراجعه و صرف وقت نیست.

تلفن ویژه: 91092732 – 021

www.hobabb.com

 

منبع: فردا

کلیدواژه: مبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۴۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا ابوترابی گفت: واحد‌های صنفی نانوایی، کابینت سازی، فروش و تعمیر مبلمان و مشاور املاک با تشکیل پرونده به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات صنفی در شعبه‌های تعزیرات حکومتی یزد رسیدگی و اعمال قانون شدند.
 رئیس اداره اجرای احکام تعزیرات حکومتی افزود: حکم صادره این پرونده‌ها علاوه بر پلمب و نصب پارچه تخلف بر سر در واحد‌های صنفی، به پرداخت جزای نقدی هم محکوم، که در هر پرونده جزای نقدی و مدت پلمب و نصب پارچه متفاوت بوده، که حکم‌های صادره اجرا و مختومه شده است.
ابوترابی گفت: این پرونده‌ها در گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان دستگاه‌های نظارتی تشکیل شده که تخلفات گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی بوده که برای رسیدگی و اعمال قانون به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

دیگر خبرها

  • پرواز با بال‌های پارچه‌ای (عکس)
  • کشف پارچه قاچاق در خرمشهر
  • (تصاویر) پرواز با بال‌های پارچه‌ای
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • با رزرو تور کیش، این نمایشگاه‌های جذاب جزیره را در 1403 از دست ندهید
  • کتاب‌هایی که می توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب ها نمی دانید
  • کشف ۱۰ تن پارچه قاچاق در شهرضا
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر