Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@19:29:18 GMT

اعضای شورای عالى حفاظت از میراث‌ فرهنگى یزد مشخص شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۴۲۲۲

اعضای شورای عالى حفاظت از میراث‌ فرهنگى یزد مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، علی دارابی در احکام جداگانه‌ای محمدرضا اولیا، کاظم مندگاری، رضا ابویی و احمد آخوندی را به سمت اعضای شورای عالى نظارت بر حفاظت و مرمت میراث‌فرهنگى یزد منصوب کرد.

مهم‌ترین وظیفه اعضای این شورا بررسى وضعیت آسیب‌های وارده سیل اخیر به بافت تاریخی یزد، نظارت بر تهیه طرح و اجرای حفاظت، مرمت و باززنده‌سازی آن و ارائه راهکار‌هایی به‌منظور پیشگیری از وارد شدن خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه به بافت تاریخی یزد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن احکام اعضای شورای عالى نظارت بر حفاظت و مرمت میراث‌فرهنگى یزد آمده است، نظر به تعهد، تخصص و تجربیات ارزنده جنابعالی و اهمیت حفاظت از میراث‌فرهنگی بی‌بدیل استان یزد، به موجب این حکم به‌عنوان عضو شورای عالى نظارت بر حفاظت و مرمت میراث‌فرهنگى آن استان منصوب می‌شوید.

اولویت و تقدم کارى شما بررسى وضعیت آسیب‌های وارده سیل اخیر به بافت تاریخی یزد، نظارت بر تهیه طرح و اجرای حفاظت، مرمت و باززنده‌سازی آن بافت ارزشمند و ارائه راهکار‌هایی به‌منظور پیشگیری از وارد شدن خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه به بافت تاریخی یزد خواهد بود.

آثار میراثى درخشان یزد باید از نظام‌نامه‌اى جامع در حفاظت، احیا و مرمت برخوردار باشند و همچنین حمایت‌های فنی، کارشناسی، آموزشی و پژوهشی در حوزه میراث‌فرهنگی و همکاری در تدوین راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های حفاظت و احیای ابنیه، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی استان یزد از دیگر مأموریت کاری شما خواهد بود.

امید است با بهره‌گیری از دانش و تجربیات ارزشمند همه اساتید و پیشکسوتان، در پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی و نیل به سیاست‌های وزارت متبوع موفق باشید.

انتهای پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی یزد مرمت استان یزد شهر میراث جهانی یزد بافت تاریخی یزد شورای عالى

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۴۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، بهروز محبی با اعلام این مطلب اظهار کرد: پس از دریافت گزارشی مبنی بر انجام حفاری در دره شهدا ارومیه موضوع به صورت نامحسوس و شبانه‌روزی توسط تیم‌های اطلاعاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مورد رصد قرار گرفت.
سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: در نهایت طی هماهنگی با اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران به‌ دلیل امنیتی بودن منطقه و نیز هماهنگی با نیروی انتظامی منطقه در یک عملیات منسجم حفاران حین متواری شدن از محل حفاری دستگیر شدند.
او گفت: در بررسی‌های به‌عمل آمده حفاران دارای سوابق قبلی تخریب آثار بودند و این گروه حفاری با تجهیزات بسیار پیشرفته اقدام به کاوش و جست‌وجوی آثار تاریخی و فرهنگی می‌کردند که در بررسی خودروی حفاران تعداد ۱۵ عدد مواد منفجره دست‌ساز بسیار پرقدرت کشف شد.
محبی تصریح کرد: در دره تاریخی نژ نیز انفجارهای بسیار بزرگی برای کشف آثار تاریخی توسط متهمان صورت گرفته که موجب تخریب گسترده شده است، همچنین تعداد زیادی آلات و ادوات حفاری غیرمجاز اعم از موتور برق، بیل وکلنک، بتن‎کن و دریل و ... کشف و ضبط شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899566

دیگر خبرها

  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی