Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه روند اخراج اجباری پناهجویان افغان توسط دولت ترکیه، مقامات این کشور ۱۳۶ پناهجوی دیگر افغان را به کابل استرداد کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در ادامه روند اخراج اجباری پناهجویان افغان از ترکیه، 136 پناهجوی دیگر پس از بازداشت با پرواز از فرودگاه شهر «ایغدیر» به کابل استرداد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اطلاعات دریافتی از مقامات اداره مهاجرت ترکیه، در بازه زمانی 6 تا 13 آگوست (15 تا 22 مرداد) در مجموع 906 پناهجوی افغان با 6 پرواز چارتر از ایغدیر به کشورشان مسترد شدند.

براساس گزارش ماه ژانویه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، حدود 300 هزار پناهجوی افغان در ترکیه حضور دارند که از این میان حدود 130 هزار نفر آن‌ها اسناد قانونی ندارند و با خطر اخراج اجباری مواجه هستند.

پیش از این رسانه‌های ترکیه گزارش داده بودند فعالیت‌ها برای استرداد «مهاجران غیرقانونی» که در تاریخ‌های مختلف دستگیر شده و موقتاً در مراکز استرداد اتباع خارجی در سراسر ترکیه اقامت می‌کنند، همچنان ادامه دارد.

«آنا شی» پژوهشگر عفو بین‌الملل در امور حقوق پناهجویان و مهاجران چندی پیش اعلام کرده بود دولت ترکیه تنها انتخابی که پناهجویان افغان می‌دهد، انتخاب بین اخراج اجباری و بازداشت برای مدتی نامعلوم است.

تعامل ترکیه پس از تسلط طالبان بر افغانستان، با این کشور افزایش یافته استترک‌ها 227 پناهجوی افغان دیگر را اخراج کردندتداوم سریال اخراج اجباری پناهجویان افغان از ترکیه

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه اخبار افغانستان ترکیه اخبار افغانستان پناهجویان افغان اخراج اجباری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۴۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان دیدارهایی جداگانه با فضل محمد حقانی سرپرست سفارت افغانستان در ایران و بدرالدین حقانی سرپرست سفارت افغانستان در امارات متحده عربی داشت.

در خبرنامه ای که دفتر ریاست عمومی نخست وزیر در حساب رسمی ایکس خود در این رابطه منتشر کرده آمده است: بدرالدین حقانی ضمن ارائه اطلاعات در مورد فعالیت‌های سفارت افغانستان در این کشور مطرح کرد که علاوه بر توزیع شناسنامه و پاسپورت به افغان‌های مقیم دبی و ابوظبی، بسیاری از مشکلات آنها رسیدگی و حل شده است.

همچنین در این دیدار سرپرست سفارت افغانستان در امارات از اعلام آمادگی سرمایه گذاران اماراتی در بخش های کشاورزی و تحصیلات عالی خبر داد.

بر اساس گزارش ایراف، در نشست دوم، فضل محمد حقانی سرپرست سفارت افغانستان در ایران مطرح کرد که روابط ایران و افغانستان در سطح خوب است.

در این دیدار او همچنین گفت که تعداد زیادی از دانشجویان افغانستان در ایران در حال تحصیل هستند که به زودی قرار است روند توزیع شناسنامه و پاسپورت برای آنان آغاز شود.

حقانی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت که در مورد مسئله مهاجرین با طرف ایرانی درحال صحبت هستند.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان نیز در این دیدارها گفت که کشورش خواهان روابط مثبت اقتصادی و سیاسی با همسایگان و جهان است.

او گفت حکومت سرپرست خواهان روابط حسنه و فضای احترام متقابل است.

وی افزود نمایندگی های افغانستان باید تلاش کنند که فرصت های خوب در عرصه سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی و تمایل افغانستان برای تعامل سیاسی به کشورهای میزبان توضیح دهند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900595

دیگر خبرها

  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • داوید دخیا علی رغم نداشتن تیم همچنان به تمرینات انفرادی خود ادامه می دهد / فیلم
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان
  • عکس/ کودک کشی در غزه همچنان ادامه دارد (۱۶+)
  • ادامه سرکوب و اخراج استادان و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • تداوم غیبت ایرانی‌های کایسری‌اسپور
  • فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد