Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران با اشاره به موانع قانونی برای حضور سمن‌ها و گروه های جهادی در اداره شهر، خواستار اصلاح قوانین برای رفع این مشکل شد.

به گزارش ایران اکونومیست، سید احمد علوی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران خواستار اصلاح قوانین مدیریت شهری برای سپردن مدیریت شهر به تشکل ها، سازمان های مردم نهاد و گروه‌های جهادی شد و با اشاره به روز جهانی جوان و روز تشکل‌ها گفت: قوانین اداره و مدیریت شهری ما مربوط به زمانی می شود که دولت و حکومت ها خودشان اداره شهر را بر عهده داشتند و با گسترش شهرها دولت ها توان اداره شهر را نداشتند و دست به اصلاح قوانین به نفع اداره شهر توسط مردم زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوی با بیان اینکه این اتفاق در ایران رخ نداده است، افزود: لازم است جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم و حکمرانی حلقه های میانی، این قوانین اصلاح شوند.


وی به حضور گروه‌های جهادی و سازمان های مردم نهاد در شهر جهت خدمت اشاره کرد و تاکید کرد: قوانین اداره شهر در ایران به صورتی است که گروه‌های جهادی و سمن ها نمی توانند اداره امور را به دست گیرند و قوانین پیمانکاری است؛ اکنون برای سپردن امور به سمن ها و گروه های جهادی از آنها کد اقتصادی، مباحث مالیاتی و … می خواهند، اگر سمن ها و گروه های جهادی این موارد را داشته باشند که شرکت می شوند و دیگر سمن و گروه جهادی نخواهند بود.

رییس کمیته مشارکت های اجتماعی شورای شهر تهران اظهار کرد: لازم است شهرداری لایحه ای در خصوص اصلاح قوانین به شورا ارائه کند، البته برخی قوانین نیز فراتر از شوراست و باید در مجلس اصلاح شوند.


علوی همچنین با اشاره به جلسه‌ای که با مجمع ملی تشکل‌های جوانان کشور داشته است، گفت: بحران کرونا نشان داد که تشکل های مردمی کمک بسیار خوبی برای دولت و اداره امور هستند. بنابراین با توجه به عبور از آن فضای بحرانی، اکنون وقت آن است که برای استفاده از ظرفیت این تشکل‌ها که متشکل از جوانان با انگیزه هستند، برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: شورای شهر تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شورای شهر تهران گروه های جهادی شورای شهر تهران اصلاح قوانین اداره شهر تشکل ها سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

 گروه جهادی تالیان نور که مجموعه‌ای از دانشجویان عضو بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور هستند؛ در طول سال با شناسایی مناطق محروم به عنوان محدوده هدف و ارائه خدمات فرهنگی، پزشکی و بازسازی منازل آماده خدمت رسانی به مردم این مناطق هستند.

این گروه جهادی در اقدامی خدا پسندانه و جهادی منازل مردم مناطق محروم روستای دولت‌آباد آقا واقع در شهر قنوات را بازسازی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل