Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:39:38 GMT

گردشگری روستایی دارای ارزش افزوده بالا است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۴۴۴۴

گردشگری روستایی دارای ارزش افزوده بالا است

محمدشریف زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت توسعه گردشگری اظهار داشت: پس از دو سال از شیوه ویروس کرونا و رونق مجدد گردشگری و صنعت توریسم لازم است توجه ویژه ای به این موضوع شود.

وی یکی از حوزه‌های مهم صنعت گردشگری را در بخش روستایی دانست و ابراز داشت: گردشگری روستایی ارزش افزوده بالایی دارد که متأسفانه تاکنون به آن توجهی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به اینکه لازم است مشکلات ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی از سوی میراث فرهنگی مرتفع شود، تصریح کرد: مشکلات و چالش‌های مناطقی مربوط به بازار باید از طرف میراث فرهنگی مورد مطالعه و هرگونه اقدامی از سوی دیگر نهادها باید تحت نظارت این اداره باشد.

وی افزود: اگر قرار است هزینه‌ای برای احیا و مرمت اماکن تاریخی مانند بازار و یا بافت تاریخی مناطق مختلف شهری و روستایی از سوی نهادهای مربوط انجام شود بهتر است که این اعتبارات تخمین و با نظر کارشناسی اداره میراث فرهنگی عملیاتی شود.

زارعی روستاهای کاشان را دارای فرهنگی غنی دانست و گفت: ماهیت اصلی روستا جریان داشتن زندگی و هنر است و از این رو تمامی دستگاه‌ها باید به منظور حفظ بافت و اصالت تاریخی روستاها سعی و تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه لازم است اداره میراث فرهنگی طرحی جامعه و هدفمند برای روستاها پیاده سازی کند، افزود: این طرح باید در یکی از روستاها به صورت آزمایشی انجام و سپس برای تمام روستاها عملیاتی شود.

فرماندار کاشان در بخش دیگری از سخنان خود یکی از ثمرات توسعه گردشگری در روستاها را مهاجرت معکوس دانست و گفت: رونق کسب و کار و اقتصاد مبتنی بر زمین در روستاها باعث اشتغال زایی و درآمدزایی برای روستاییان می‌شود.

وی ضمن لزوم به حفظ معماری روستایی در کاشان خاطرنشان کرد: از این موضوع نباید غافل شد چراکه با روند تخریب بافت‌های روستایی ممکن است اثرات سو فرهنگی به همراه داشته باشد.

کد خبر 5562260

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری روستا فرمانداری فرمانداری کاشان بوشهر ویروس کرونا محرم 1401 سفر استانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه اربعین حسینی روز خبرنگار آمار کرونا لیگ برتر فوتبال ایران شیوع کرونا گرگان ماه محرم میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۴۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واحدی صبح سه شنبه در بازدید از مسجد جامع ارومیه اظهار کرد: مسجد جامع ارومیه یکی از شاهکارهای معماری ایرانی_اسلامی بوده و گچ‌بری شبستان این مسجد در نوع خود بی‌نظیر است.

وی افزود: در یک سال گذشته اقدامات زیادی برای مرمت و احیای مسجد جامع ارومیه انجام شده است که جای تقدیر دارد و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هم در این بازدید خاطرنشان کرد: فاز اول ساماندهی مسجد جامع ارومیه با همکاری شهرداری با اعتباری بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

مرتضی صفری اظهار کرد: طرح احیای مسجد جامع ارومیه نیزبا همکاری دانشکده معماری دانشگاه ارومیه آماده شده و امسال نیز ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته است.

همچنین معاون امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه نیز بازدید کرد.

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از قلعه تاریخی بدلبو ارومیه بازدید و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات مرمتی این بنا قرار گرفتند.

مرمت قلعه بدلبو زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و توسط بخش خصوصی از چند سال پیش آغاز شده و در این مدت کمک‌های فنی و اعتباری از این پروژه انجام شده است.

قلعه بدلبو ارومیه پس از مرمت قابلیت تبدیل به یک مرکز اقامتی و پذیرایی با ۲۰ سوئیت را دارد.

افتتاح یک باب هتل، کلنگ‌زنی یک باب هتل، بازدید از مجتمع گردشگری و تفریحی ستاره سیلوانا، قلعه بدلبو، خانه انصاری، مسجد جامع، مدرسه هدایت و زیرساخت‌های گردشگری دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌های یک روزه معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به این استان است.

کد خبر 6092810

دیگر خبرها

  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی