Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، "منوچهر منطقی" در آیین رونمایی از پوستر نمایشگاه برنامه تحولی صنعت خودرو با حضور سخنگوی دولت افزود: صنعت خودرو یک صنعت ۵۰ ساله است که هر چند با کره جنوبی مقایسه می شود، اما در حقیقت در ۲۶ سال اخیر توسعه یافته است.
وی یادآور شد: این صنعت تا پیش از انقلاب مونتاژکار پیکان بود و در دهه ۶۰ به دلیل جنگ تحمیلی با توقف همراه شده بود تا اینکه در سال ۷۴ "نژادحسینیان" وزیر وقت صنایع  سند ۱۰ ساله این صنعت را با هدف خودکفایی کامل پیکان رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: برای بلوغ اقتصادی و فناوری صنعت خودرو سه فاز و مرحله شامل تسلط بر فرآیندهای تولید و قطعه‌سازی، نوآوری در اجزا و قطعات و نوآوری در محصول و طراحی محصول نیاز است.
 منطقی گفت: از سال ۷۴ تاکنون این سه فاز و مرحله به طور نسبی طی شده، اما رفت و برگشت ها و نوسان هایی داشته است.
 این مقام مسوول وزارت صنعت تاکید کرد: امروز به دنبال تثبیت آنچه در این صنعت داریم و ایجاد آنچه که نداریم هستیم و در این راستا سند تحول صنعت خودرو منتشر شده و در معرض نقد قرار خواهد گرفت.
 منطقی ادامه داد: ظرفیت تولیدی سالیانه سه میلیون دستگاه خودرو در کشور وجود دارد که با رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید، هزینه های سربار  و در نتیجه قیمت تمام شده خودرو را کاهش خواهد داد؛ زمان بندی این مرحله از مهر ۱۴۰۰ تا تیرماه امسال بوده که به طور نسبی به این هدف دست یافتیم.
 وی اضافه‌کرد: از تیرماه امسال تا تیرماه ۱۴۰۳ در راستای طراحی محصولات جدید و محصولات خاص کشورمان گام بر خواهیم داشت تا صادرات و نوآوری داشته باشیم و در این راستا توانمندی بسیار خوبی نیز وجود دارد.
 منطقی خاطرنشان کرد: امروز علاوه بر شرکت‌های بزرگ خودروسازی، شرکت های خصوصی نیز تمایل به تحقق سند تحول خودرو دارند، به‌طوری که در نمایشگاه یاد شده به موازات چهار پلتفرمی که از سوی ایران خودرو و سایپا عرضه خواهد شد، سه پلتفرم از سوی بخش خصوصی در معرض دید قرار می گیرد.
این مقام مسوول، صنعت خودرو را بالاترین صنعت کشور از نظر خلق ارزش افزوده و اشتغال برشمرد.
 وی همچنین با اشاره به اتفاقاتی که در عرصه جهانی در بخش خودرو در حال حادث شدن است، گفت: این تحولات بر چهار محور برقی‌سازی، اتصال پذیری، خودروهای خودران و خودروهای اشتراکی است تا بهره‌وری را افزایش داده و حداکثر رفاه را برای سرنشینان خودرو به ارمغان بیاورد و اینها دستاوردهایی که در این دوره از نمایشگاه به آنها پرداخته می شود.
وی همچنین به تحولات جدی در بخش های ریلی، هوایی و دریایی اشاره کرد که در نمایشگاه یاد شده به آنها پرداخته خواهد شد. به گزارش ایرنا، در این مراسم با حضور "علی بهادری جهرمی" سخنگوی دولت، از پوستر نمایشگاه برنامه تحول صنعت خودرو رونمایی شد.
 این نمایشگاه از سوم شهریور ماه در فضایی به وسعت ۱۴ هزار متر مربع در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها کره‌ جنوبی علی بهادری جهرمی وزارت صنعت معدن و تجارت منوچهر منطقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی علی بهادری جهرمی وزارت صنعت معدن و تجارت کره جنوبی علی بهادری جهرمی وزارت صنعت معدن و تجارت منوچهر منطقی صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۴۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)

 برند لباس Bodega اخیرا در جریان برگزاری هفتۀ طراحی میلان، از گوشی جدید خود به نام «تلفن خسته‌کننده» (Boring Phone) رونمایی کرد. این گوشی که اصطلاحا «صامت» نامیده شده، برای نسل زد و نسل هزاره (متولدین دهه‌های 80، 90 و 2000) طراحی شده تا جلوی اسکرول کردن بی‌هدف آن‌ها روی گوشی‌های هوشمند را بگیرد.

به گزارش فرادید، این گوشی با همکاری کمپانی فنلاندی HMD که سازنده‌ی گوشی‌های نوکیاست، تولید شده است. Boring Phone از تمام ویژگی‌های حواس‌پرت‌کن گوشی‌های هوشمند امروزی مثل اینترنت و شبکه‌های اجتماعی محروم است و تنها برای برقراری تماس و فرستادن پیامک کاربرد دارد.

طراحی این گوشی با الهام از گوشی‌های اوایل دهه‌ی 2000 میلادی، حس نوستالژی را القا می‌کند. بارزترین ویژگی آن نبود اینترنت و شبکه‌های اجتماعی است که باعث می‌شود جوانان به جای خیره شدن به گوشی، ارتباطات اجتماعی واقعی را تجربه کنند.

این گوشی تاشو، بدنه‌ی شفافی دارد که کاربران می‌توانند آن را با برچسب‌های هولوگرافیک تزئین کنند. همچنین یک صفحه‌ی نمایش سیاه و سفید بر روی آن وجود دارد که باز هم یادآور نسل‌های قبلی گوشی‌های همراه است.

باتری این گوشی با طراحی قدیمی‌اش، یک هفته در حالت استندبای دوام می‌آورد. همچنین این گوشی دارای یک دوربین 0.3 مگاپیکسلی، رادیو و بازی «مار» است.

یکی از بنیان‌گذاران برند Bodega می‌گوید: «گوشی‌های هوشمند می‌توانند بیش از اندازه سرگرم‌کننده باشند، پس ما می‌خواستیم یک گوشی خسته‌کننده طراحی کنیم.»

با محدود کردن امکانات این گوشی، تولید کنندگان امیدوارند که جوانان را به برقراری ارتباطات اجتماعی باکیفیت‌تر و بدون حواس‌پرتی ناشی از شبکه‌های اجتماعی تشویق کنند.

تحقیقات انجام شده در مورد استفاده از گوشی‌های هوشمند در بین نسل زد و هزاره در انگلستان و آمریکا، زمینه‌ساز شکل‌گیری این گوشی مفهومی شده است.

طبق گفته‌ی این برند، 90 درصد از شرکت‌کنندگان در این تحقیق اذعان کرده‌اند که در موقعیت‌های اجتماعی به طور مداوم در حال اسکرول کردن بی‌هدف هستند و به طور میانگین در طول یک مهمانی، هفت بار گوشی خود را چک می‌کنند.

اما تولیدکنندگان ادعا می‌کند که دیدگاه‌ها نسبت به استفاده از گوشی‌های هوشمند در حال تغییر است. تحقیقات آن‌ها نشان می‌دهد که 37 درصد از نسل زد و هزاره فکر می‌کنند در موقعیت‌های اجتماعی بیش از حد گوشی خود را چک می‌کنند و 32 درصد ترجیح می‌دهند در مهمانی‌ها بتوانند گوشی خود را خاموش کنند.

در حالی که HMD تنها 5000 عدد از این گوشی تولید کرده و هنوز امکان خرید آن‌ها وجود ندارد، قرار است در ماه ژوئن یک اپلیکیشن راه‌اندازی شود که با بی‌استفاده کردن برخی امکانات، گوشی‌های هوشمند را نیز «خسته‌کننده» کند و به افراد در جدا شدن از تکنولوژی کمک کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • پیشرفته‌ترین لباس فضانوردی رونمایی می‌شود
  • سرگرمی جدید خودرویی
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • حکمرانی داده‌ها در عصر اینترنت اشیاء/ پلتفرم‌ها خود را مالک داده‌ها می‌دانند
  • L90 ایرانی؛ رونمایی از رقیب جدید تارا و دنا
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • یک کشته در پی برخورد خودرویی با حصار کاخ سفید
  • نخستین پلتفرم هیبریدی الکتریکی در جهان توسط چری ساخته شد
  • (عکس) رونمایی رسمی از چری اومودا ۷