Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:24:14 GMT

هیأت تجاری سوریه به سمنان سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۴۵۶۷

هیأت تجاری سوریه به سمنان سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان پیش از ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: تیم اقتصادی اتاق بازرگانی سمنان در مهرماه به عمان اعزام خواهند شد و بی‌شک اعزام هیأت تجاری با توجه به نیازهای بازرگانی و توسعه مراودات اقتصادی صورت خواهد پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با رایزنی‌های صورت‌پذیرفته در شهریورماه سال جاری، اتاق سمنان میزبان هیأت تجاری کشور سوریه خواهد بود. این دیدارها با حضور رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه و تیم اقتصادی متشکل از سرمایه‌گذاری سوری انجام می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: رشد اقتصادی هشت درصدی هدفگذاری خواهد شد؛ اما تأمین زیرساخت‌ها و ارائه کالاهای عمومی به سرمایه‌گذاران باید توسط دستگاه‌های متولی صورت پذیرد.

جمعه‌ای بیان کرد: مخاطراتی همانند تأمین آب، برق، سوخت و دیگر موراد کار را برای صاحبان کسب و کار سخت کرده است.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان ادامه داد: دستگاه‌های اداری می‌توانند همکاری‌های متقابل با بخش خصوصی داشته باشند؛ بسیاری از واحدهای صنعتی دارنده ژنراتور تأمین برق واحد صنعتی خود هستند و متأسفانه با توجه به شرایط کمبود برق، واحد صنعتی نمی‌تواند سوخت ژنراتور خود را تأمین کند.

جمعه‌ای اضافه کرد: باید مشخص شود کدام نهاد متولی صنایع است؟ صاحبان صنایع باید به یک دستگاه متولی که حامی آنها باشد، مراجعه کنند!

وی بیان کرد: در حال حاضر، بروکراسی مزاحم در دوایر و دستگاه‌ها باعث شد که فعال اقتصادی در ادارات و سامانه‌های الکترونیکی همسو دچار تشریفات اداری شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: طبق منویات مقام معظم رهبری، مسأله اقتصاد مبانی و سرفصل انجام کار است و دستگاه اجرایی حجت دارد بسیاری از موانع را حل و فصل کند.

جمعه‌ای بیان کرد: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از سازمان‌ها و ادرات درخواست دارد تا موارد قانونی، دستورالعمل و بخشنامه‌های مخل کسب و کار را دبیرخانه شورا ارجاع دهند.

در ادامه این نشست، بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در تولی‌گری سازمان اوقاف و امور خیریه است، مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه، مقرر شد تا مجوزهای واگذاری و تأمین منابع برای تهیه طرح‌های واگذاری توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان پیگیری و نتیج آن به شورا اعلام شود.

انتهای پیام/74001/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: هیأت تجاری سوریه توسعه مراودات اقتصادی شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی استان سمنان رئیس اتاق بخش خصوصی جمعه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی، در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، گفت: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می شود، افزود: یکی از مؤلفه های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

محمدی با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین، «رزان سلوطه» معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت های خوبی در زمینه های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن های موردنیاز، ما را یاری کند.

کد خبر 6093750 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری