Web Analytics Made Easy - Statcounter

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امورخارجه چین در آستانه خروج غیرمسئولانه نیروهای آمریکا از افغانستان، ضمن انتقاد از ۲۰ سال حضور اشغالگرانه واشنگتن و متحدانش در این کشور جنگ زده، این حضور اشغالگرانه را عامل تشدید رنج و درد مردم افغانستان دانست.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست از تارنمای رسمی وزارت امورخارجه چین، «وانگ ونبین » سخنگوی وزارت امورخارجه چین در خصوص اقدام آمریکا در مسدود کردن هفت میلیارد دلار از دارایی های مردم افغانستان بعد از خروج نیروهایش از این کشور گفت: « من معتقدم اقدام دولت آمریکا برای تصرف ۷ میلیارد دلار ذخیره ارزی این کشور به شدت افغانستان را به سوی فروپاشی اقتصادی سوق داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلوکه کردن دارایی های افغانستان اقدامی مستبدانه و ناعادلانه است و منجر به تضعیف روند بهبود اقتصادی این کشور می‌شود.» 

وی در ادامه سخنانش افزود تقریبا یک سال از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان می‌گذرد. منتقدان در سراسر جهان اعتقاد دارند آمریکا هنوز از آسیب رساندن به مردم افغانستان دست نکشیده است. 

این سخنگو گفت که «آنتونیو گوتریش» دبیر کل سازمان ملل متحد نیز هشدار داده است میلیون‌ها افغان بر لبه مرگ قرار گرفته‌اند. 

به گفته وی، یک مقام رسمی برنامه غذای جهانی نیز اعلام کرد ۹۸ درصد مردم افغانستان با مشکلات امنیت غذایی رو به رو شدند و تقریبا نیمی از کودکان زیر ۵ سال افغان از سوءتغذیه رنج می‌برند. 

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: بدین ترتیب  گذشت تقریبا ۲۰ سال از حمله آمریکا به افغانستان، چیزی جز فقر و آشفتگی برای این ملت به ارمغان نیاورده و بحران انسانی هرروز در این کشور بدتر شده است. این هم یکی دیگر از نمونه‌های دموکراسی آمریکایی برای بی‌ثبات کردن دنیاست. 

وی افزود: باوجود اینکه نیروهای آمریکایی افغانستان را ترک کردند هنوز جنایت‌ها در این کشور ادامه دارد مگر اینکه آمریکا دست از آزار و اذیت مردم بردارد.

این دیپلمات چینی آمریکا را به پایان دادن اشتباهاتش ترغیب کرد و خواستار انجام اقدامات عملی برای برطرف کردن رنج و درد مردم افغانستان شد. 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان ملل متحد ، افغانستان ، چین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان ملل متحد افغانستان چین مردم افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی

مسئولان وزارت صنعت و تجارت طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری دومین جلسه هماهنگی بین‌ الوزارتی کمیته اقتصادی – تجاری، صنعتی – معدنی و نفتی، با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران خبر داده‌اند.

قدرت‌الله جمال، معاون وزارت صنعت و تجارت در این نشست گفت: اکنون افغانستان از یک کشور وارداتی به یک کشور صادراتی تبدیل شده است. مانند سایر کشورها صادرات دارد و در بسیاری از تولیدات به خودکفایی رسیده است. 

در ادامه این نشست جهت توسعه تجارت و آوردن سهولت‌های بیشتر در عرصه جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌ها، روابط بانکی و رفع چالش‌ها در زمینه ترانزیت و صادرات و ایجاد منطقه آزاد صنعتی میان دوکشور تبادل‌نظر صورت گرفت و نمایندگان ادارات گزارش فعالیت‌های شان را نیز ارائه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • تشدید اعتراضات ضد صهیونیستی در کشور‌های غربی در حمایت از مردم غزه
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان