Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@19:45:54 GMT

کنکوری ها تحت هر شرایطی انتخاب رشته کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۴۶۳۵

کنکوری ها تحت هر شرایطی انتخاب رشته کنند

یک مشاور تحصیلی گفت: انتخاب رشته اصولی و آگاهانه نه تنها ضرری ندارد بلکه می تواند کمک کننده هم باشد.

 

به گزارش ایران اکونومیست : فاطمه سادات محسنی پور گفت: برخی داوطلبان پس از اعلام نتایج کنکور به علت نجومی و نامناسب بودن رتبه احتمالا انتخاب رشته نکنند و به عنوان داوطلب پشت کنکور سال بعد مجدد در آزمون شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این نکته را باید یادآور شد که انتخاب رشته هزینه و ضرری برای داوطلبان کنکور ندارد و نهایتا پس از اعلام نتایج می توانند در آن رشته و دانشگاهی که قبول شده اند نروند، اما گاهی دانش آموز ها پس از این که نتایج انتخاب رشته می آید هیجاناتشان فروکش می کند، از این که انتخاب رشته نکردند و به فرصت هایی که می توانستند با همان رتبه از نظر تحصیل در دانشگاه برای خودشان فراهم کنند بی توجه بوده اند، پشیمان می شوند.

این مشاور تحصیلی تاکید کرد: انتخاب رشته اصولی و آگاهانه نه تنها ضرری ندارد بلکه می تواند کمک کننده هم باشد، درباره ی این که دانش آموزی پشت کنکور بماند و بخواهد سال دیگر کنکور بدهد نیز باید ابعاد مختلفی بررسی شود.اگر در مجموعِ ابعاد بررسی شده و بررسی پیامد های احتمالی این تصمیم، این نتیجه حاصل شد که فرد با یک سال دیگر تلاش کردن می تواند نتیجه بهتری بگیرد، این کار را انجام دهد.

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انتخاب رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری

داوطلبان آزمون نیمه‌متمرکز دکتری سال ۱۴۰۳ تا فردا برای انتخاب رشته مهلت دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا کریمیان مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری تا فردا شنبه ۸ اردیبهشت مهلت دارند که با ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، انتخاب رشته خود را انجام دهند.

وی افزود: داوطلبان باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن را به صورت دقیق و کامل مطالعه و پس از آن کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و ثبت کنند.

به گفته کریمیان، کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

کد خبر 748273

دیگر خبرها

  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
  • هیولای کنکور را با افتخار برپا کردیم!/دیپلماسی را نادیده نگیریم/كريدور عراق-اردوغان- اروپا