Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: متاسفانه فتنه‌گرانی که روزی مشروعیت انتخابات کشور را زیرسوال بردند، امروز هم مشروعیت نهضت مقاومت و ایثار و شهادت را زیر سوال می‌برند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جلسه دوازدهم ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور اظهار کرد: این جلسه که به ریاست مخبر معاون اول ریاست جمهوری تشکیل شد، در ابتدا به محکوم کردن فتنه زیر سئوال بردن مشروعیت مقاومت اسلامی در دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام اختصاص پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ظرفیت عظیمی در کشور برای حمایت از حریم اهل بیت (ع) به وجود آمد که منجر به از بین رفتن داعش شد. اگر مدافعان حرم نبودند، امروز داعش می‌توانست خطر بزرگی برای کشور‌های منطقه و جمهوری اسلامی باشد. در واقع جریان مقاومت با حمایت و فرماندهی سردار سلیمانی شکل گرفت. متاسفانه فتنه‌گرانی که روزی مشروعیت انتخابات کشور را زیرسوال بردند، امروز هم مشروعیت نهضت مقاومت و ایثار و شهادت را زیر سوال می‌برند. فتنه سیاه بدنبال گمراه کردن افکار عمومی و جریان‌سازی‌های کفرآلود در پیوند با دشمنان انقلاب اسلامی است.


عاملی عنوان کرد: این ادامه فکری است که جریان براندازان و مخالفان جمهوری اسلامی دارند. همچنین در جلسه ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور این نگاه محکوم شد و تدابیری برای تقویت جریان مقاومت در کشور مورد تاکید قرار گرفت.


وی درباره مصوبات ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور گفت: یکی از مصوبات بحث بودجه برش استانی در ۳۱ استان کشور بود. در این جلسه مصوب شد که از محل بودجه سفر‌های استانی رئیس جمهور محترم، بودجه برش استانی تامین شود و دستورات لازم توسط معاون اول رییس جمهور داده شد.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مصوبه دوم جلسه، تشکیل کمیسیون مشترک بین سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های زیرمجموعه فرهنگی، با دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تدوین برنامه هفتم سیاسی و اقتصادی کشور، در حوزه فرهنگ بود؛ که در قالب یک ماده واحده به تصویب رسید و اعضاء کمیسیون هم در این مصوبه مشخص شدند.


عاملی تاکید کرد: ساختار تدوین و نهایی‌سازی برنامه‌های پنج ساله، اقتصادی طراحی شده و ابعاد فرهنگی و اجتماعی و کارگزاران اصلی این حوزه در مسیر نهایی سازی جایگاهی ندارند. در این جلسه مقرر شد، ساختار تدوین و نهایی سازی احکام و برنامه‌ها در برنامه هفتم با بازنگری در ساختار صورت بگیرید. همچنین مقرر شد هیئتی متشکل از دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، بدین منظور تشکیل شود و نتیجه مذاکرات در جلسه بعدی ستاد هماهنگی نقش مهندسی فرهنگی گزارش شود.


عاملی اضافه کرد: در این جلسه بحث آمایش فرهنگی کشور و مسئولیت تدوین آیین‌نامه آمایش فرهنگی با رویکرد بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی، که در ملاقات اول مقام معظم رهبری با هیئت دولت طرح شده بود، عنوان شد، اما جمع بندی و ادامه بحث به جلسه بعد موکول شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عاملی مشروعیت دشمنان انقلاب شورای عالی انقلاب فرهنگی مهندسی فرهنگی ستاد هماهنگی فرهنگی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۴۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه با بیان اینکه در جلسه شورای عالی سه مصوبه مهم داشتیم، بیان کرد: حسین بهاروند و خانم اشرف معینی به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری جایزه کاظمی آشتیانی در جلسه امروز انتخاب شدند.

وی اعلام کرد: 5 نفر از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عضویت در بنیاد سعدی برگزیده شدند که اسامی ایشان شامل علی‌اشرف صادقی، محمد دبیر مقدم،  موسی اسوار، محمدجعفر یاحقی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبه سوم جلسه امروز تصویب نقشه راه اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بود، با اینکه سند تحول؛ قوی، مبنایی و اصولی نوشته شده، اما نقشه راه آن نوشته نشده بود این نقشه راه در شش ماه اخیر در وزارت آموزش‌وپرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و کلیات این نقشه راه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد