Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین از آموزش و پرورش، قاسم احمدی لاشکی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش ترتیب داده شده بود گفت: بنا داریم از روز شنبه ۲۹ مرداد ساعت ۱۵ تا روز دوشنبه ۳۱ مرداد ساعت ۱۹، میزبان تمام ۷۳۱ رئیس آموزش و پرورش، ۳۲ مدیرکل، ۳۱ مدیرکل نوسازی مدارس، ۳۱ مجموعه دانشگاهی فرهنگیان و ۳۱ مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن اجلاس سران باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شعار امسال "آموزش و پرورش دانش بنیان و تحول آفرین، پیشران ایران قوی" است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از سران قوا و برخی وزراء در اجلاس حضور خواهند داشت گفت: پنج کمیسیون تخصصی داریم و اولین هدف ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت و معلم در جامعه است. به دنبال اعلام و ارتقای منزلت دستگاه آموزش و پرورش هستیم.

احمدی ادامه داد: ترسیم و تبیین نقشه راه یک سال تحصیلی حائز اهمیت است. باید برای این یک سال برنامه‌ای هدفمند داشته باشیم. ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در برنامه‌ریزی های اجرای سندتحول بنیادین و آغاز سال تحصیلی جدید دومین هدف از برگزاری اجلاس است.

وی با اشاره به اینکه هدف سوم، تقویت تعامل و همکاری متقابل با دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی برای حل و فصل مسائل آموزش و پرورش است گفت: برای سندتحول بنیادین زحمات فراوانی کشیده شد. آموزش و پرورش نمی‌تواند به تنهایی سندتحول بنیادین را پیش ببرد. در فصل هشتم سندتحول دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش شده‌اند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: کرونا، آسیب‌های جدی به سیستم تعلیم و تربیت وارد کرد. یکی دیگر از اهداف برگزاری اجلاس، بررسی آسیب‌های ناشی از دوره شیوع کرونا و اتخاذ تدابیر لازم برای ترمیم آن است. سیاست نصیب برابر آموزشی نیز امکان تحقق نیافت.

احمدی ادامه داد: آموزش و توانمندسازی مدیران و کارگزاران نهاد تعلیم و تربیت نیز هدف پنجم است. پنج کمیسیون تخصصی خواهیم داشت و مدیران در گروه‌های ۱۵۰ نفره قرار می‌گیرند. "الگوی حکمرانی و اجرایی سازی سندتحول بنیادین"، "عدالت تربیتی و تامین نصیب برابر آموزشی با تاکید بر زیست بوم جدید و آماده سازی مدارس برای شروع سال تحصیلی" ، "پایش و سنجش کیفیت یادگیری، نوآوری در محتوا و روش های آموزشی مبتنی بر فناوری های نوین" ، "تحکیم رابطه خانواده و مدرسه و صیانت از کودک در برابر فضای مجازی" و" مردمی سازی آموزش و پرورش، تامین اقتصاد پایدار آموزش و پرورش و ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان" عناوین این پنج کمیسیون تخصصی هستند.

وی همچنین بیان کرد که رهبری فرمودند برخی محتواها زاید است و علم نافع باید به دانش آموزان منتقل شود. کتب درسی معمولا یک سال زودتر برای چاپ آماده می‌شوند. این سیاست برای سال تحصیلی آینده مدنظر قرار گرفته و اقداماتی در حال انجام است. ۱۰۲۰ عنوان کتاب درسی داریم و این فرمایش رهبری محور عملکرد سازمان پژوهش قرار گرفته است.

رئیس ستاد سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور گفت: در یکی از کمیسیون‌های تخصصی، موضوع رتبه بندی و وحدت رویه برای اجرای رتبه بندی بررسی می‌شود. با هماهنگی سازمان امور اداری استخدامی، شماری از همکاران ما تحت عنوان ارزیابان حرفه‌ای در حال آموزش هستند. ارزشیابی و امتیازبندی توسط ارزیابان چک و به هیئت ممیزه می‌رود و در نهایت رتبه نهایی به ستاد اعلام می‌شود. روسای هیئت ممیزه همان روسای آموزش و پرورش ما هستند که در این کمیسیون نکات لازم را فرا گرفته و به کار می بندند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آسیب های کرونا 0 مدیران آموزش و پرورش سندتحول بنیادین آموزش و پرورش سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش آموز در مشهد گفت: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است و برای مقابله با آن، رییس جمهور کشورمان، جنبش تعهد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.

 انسیه خزعلی افزود: طی دوره‌ای در مدارس فقط به آموزش پرداخته شد، اما باید بدانیم پرورش و تزکیه بر آموزش مقدم است و برگزاری دوره ارتقای مهارت‌های والدین برای بیدار سازی آنها در قبال خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر این که باید به پرورش توجه شود و تلاش می‌کنیم که این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم از شرکت کنندگان در این دوره آموزشی خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.

خزعلی افزود: در این قرارگاه‌ها باید راهکار‌های تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه شود تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه شود و ما هم از این روش پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

 

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت