Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم‌ والیبال جوانان ایران با کسب رده پنجم به کار خود در مسابقات جام کنفدراسیون مردان آسیا 2022 پایان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، روز پایانی مسابقات جام کنفدراسیون آسیا امروز (یکشنبه ۲۳ مرداد) با 4 دیدار پیگیری می‌شود و تیم‌ والیبال جوانان ایران با شکست پاکستان و کسب رتبه پنجمی به کار خود در این مسابقات پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی بزرگسالان پاکستان که در دور مقدماتی نیز با نتیجه 3 بر یک مقابل جوانان ایران شکست خورده بود در این بازی، با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای (25 بر 18، 25 بر 16 و 26 بر 24) مغلوب شاگردان غلامرضا مومنی‌مقدم شد.

ملی‌پوشان ایران، این مسابقه را با ترکیب عرشیا بهنژاد، امیرمحمد گلزاده، پوریا حسین پور ،پوریا خانزاده، یوسف کاظمی، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) آغاز کردند.

در ست اول، دو تیم پایاپای و با امتیازات برابر پیش رفتند و در ادامه اشتباهات بازیکنان ایران در زدن سرویس باعث شد پاکستانی‌ها با تسلط بیشتری به بازی ادامه دهند ولی در ادامه هماهنگی پاسور و بازیکنان مهاجم ایران و تقسیم پاس عالی عرشیا بهنژاد در طول تور، ابتکار عمل را از تیم پاکستان گرفت. ادامه روند خوب بازی در سرویس و‌ دفاع، منجر به برتری جوانان با نتیجه 25 بر 18 در این ست شد.

در ست دوم هم عملکرد فنی خوب جوانان ایران خصوصا در سرویس‌های پرشی پرقدرت خانزاده و گلزاده باعث شد بازیکنان قدرتی پاکستان نتوانند دریافت‌های خوبی داشته باشند و روند بازی به سود ایران ادامه یافت. این ست هم با نتیجه 25 بر 16 به نفع جوانان ایران به پایان رسید.

در ست سوم تیم پاکستان بازی را بهتر آغاز کرد و‌ خطاهای فردی جوانان، باعث شد تا در وقت استراحت اول برای اولین بار در این مسابقه از ایران جلو بیفتند اما در ادامه بازی پایاپای ادامه یافت و تجربه پاکستانی‌ها و سرویس‌های فهد یار شماره ۱۰ پاکستان، دریافت در تیم جوانان ایران را دچار مشکل کرد. در حالی که در امتیاز ۲۰ ایران دو‌ امتیاز از حریف کمتر داشت اما با حملات سرعتی امتیازات عقب افتاده را جبران کرد و ضمن ارائه یک بازی زیبا با توپ‌گیری عالی داخل زمین و دفاع روی تور یوسف کاظمی این ست را با نتیجه 26 بر 24 پیروز شد تا در مجموع سه بر یک برنده این مسابقه باشد.

قضاوت این دیدار را احمد الیوسف از بحرین به عنوان داور اول و هونگ چی یونگ از هنگ کنگ به عنوان داور دوم به عهده داشتند.

به این ترتیب، تیم جوانان ایران که برای آمادگی بیشتر جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در این مسابقات حاضر شده بود، با این پیروزی در رده پنجم این رقابت‌ها قرار گرفت و پاکستان ششم شد.

والیبال ایران با 3 قهرمانی (2008 ،2010 و 2016) و دو نایب قهرمانی (2012 و 2018) پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها است. تیم ملی ب ایران در سال 2014 در رتبه چهارم این رقابت‌ها قرار گرفت و در سال 2020 نیز به دلیل شیوع کرونا، جام کنفدراسیون والیبال آسیا برگزار نشد.

 

منبع: دانا

کلیدواژه: جام کنفدراسیون جوانان ایران رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: قهرمان بهترین لیگ والیبال دنیا مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب رقابت‌های سوپرلیگای ایتالیا و در چهارمین بازی فینال این لیگ، تیم پروجا توانست با نتیجه سه بر یک مونزا را شکست بدهد و با کسب سومین پیروزی برابر این تیم قهرمان لیگ برتر والیبال ایتالیا در فصل 24-2023 شود.

در این دیدار تیم پروجا ست‌های دوم، سوم و چهارم را به ترتیب با نتایج 25 بر 23، 27 بر 25 و 25 بر 20 پیروز شد و مونزا نیز گیم اول را با نتیجه 25 بر 19 برد تا پروجا با این نتیجه برای دومین بار در تاریخ خود قهرمان سوپرلیگای ایتالیا شود. پروجا با این قهرمانی به چهارمین جام فصل خود رسید و یک رکورد بی‌نظیر بر جای گذاشت. آنجلو لورنزتی سرمربی این تیم سهم به‌سزایی در موفقیت این تیم در این فصل داشت.

در این بازی ویلفردو لئون ستاره لهستانی پروجا در آخرین بازی‌اش برای این تیم خوش درخشید و با کسب بیست و پنج امتیاز ستاره تیمش بود. لئون از فصل آینده راهی لوک لوبین لهستان خواهد شد. پروجا با این قهرمانی پس از یک سال غیبت دوباره از فصل آینده به لیگ قهرمانان اروپا باز خواهد گشت.

دیگر خبرها

  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست
  • رسمی: قهرمان بهترین لیگ والیبال دنیا مشخص شد
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • AFC: ایران پادشاه فوتسال آسیاست/ ادامه سلطه یوزها در قاره‌کهن
  • پایان غمگین قصه امین اسماعیل‌نژاد در ایتالیا
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود ؟
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
  • جام ملت های فوتسال آسیا| صعود سخت ایران به فینال با ضربات پنالتی