Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-عضو انجمن سی ان جی کشور از در نظر نگرفتن اهداف مصوبه سال 1397 هیئت وزیران برای هوشمندسازی جایگاه های سوخت در طرح جدید وزارت نفت خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آقای رضا نیکزاد گفت: اقدامات آزمایشی که تاکنون از سوی وزارت نفت برای هوشمندسازی جایگاه‌های سی ان جی صورت گرفته، حاشیه‌ای بوده و در جهت اجرای مصوبه هیئت وزیران رخ نداده؛ زیرا هدف اصلی این مصوبه، برقراری ارتباط بین سامانه خودرو‌های دوگانه سوز با سیمفا، بررسی خودرو‌های دوگانه سوز از سوی سازمان استاندارد و پلیس راهور بوده، اما به فراموشی سپرده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: وزارت نفت در طرح جدید آزمایشی خود، موضوعاتی مانند تسهیم مبلغ یا ارتباط گیری تجهیزات جایگاه‌ها و سامانه هوشمند سوخت را در نظر گرفته که طرح خوبی است، اما موضوع مهم‌تر این است که اگر سطح ایمنی جایگاه بالاتر برود اما به ایمنی خودرو‌ها توجهی نشود، نمی‌توان تضمین کرد که یک خودرو در جایگاه منفجر نشود.
آقای نیکزاد با تاکید بر این که حوادث رخ داده طی سال‌های اخیر در جایگاه‌های سی ان جی سبب ایجاد تبلیغات منفی علیه این صنعت شده، گفت: علت وقوع تمامی حوادث در جایگاه‌های سی ان جی، مشکلات مربوط به خود خودرو‌ها بوده؛ به طور مثال، عدم دسترسی به مخازن خودروها، ارتباطی به جایگاهداران ندارد.
وی همچنین با بیان این که در فرآیند احداث جایگاه‌های عرضه کننده سی ان جی تحت نظارت وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد، ایمنی لازم در این جایگاه‌ها تامین می‌شود، گفت: بیش از 85 درصد از مخازن جایگاه‌های سی ان جی کشور مورد آزمایش هیدرواستاتیک قرار گرفته اند و ایمن هستند؛ در حالی که آزمایش برای خودرو‌ها در اولویت قرار دارد، اما به فراموشی سپرده شده است.
عضو انجمن سی ان جی کشور افزود: مخازن جایگاه‌ها که در شرایط مطلوبی نگهداری می‌شوند را آزمایش می‌کنند، اما مخازن خودرویی که به صورت مخفی هستند و مدت زیادی از نصب آن‌ها گذشته، مشخص نیست که به چه شکلی وارد جایگاه‌ها می‌شوند. در خصوص تامین ایمنی مشتریان جایگاه‌های سی ان جی، اقدام عملی صورت نگرفته است.
ممکن نبودن تشخیص ایمن بودن یا نبودن خودروها از سوی جایگاهداران
وی با تاکید بر اینکه در اثر افزایش هزینه‌های جایگاه داری و پایین بودن نرخ کارمزد جایگاه ها، حوادث نیز می‌تواند خسارت احتمالی بیشتری را به صنعت سی ان جی وارد کند، گفت: اخیراً یک جایگاه سی ان جی در گیلان منفجر شد که فقط بیش از یک میلیارد تومان خسارت ابنیه دیده است .
این فعال صنعت سی ان جی کشور اضافه کرد: تجهیزاتی که از سوی 11 یا 12 برند در جایگاه‌های سی ان جی ایران نصب شده اند، در زمان خودشان تجهیزات بروزی بودند و از نظر الکترونیکی در سطح بالایی قرار داشتند؛ هرچند که در 14 یا 15 سال اخیر این تجهیزات متصل شده اند و باید به وضعیت بهسازی و نوسازی جایگاه‌ها توجه بیشتری شود .
آقای نیکزاد در پایان گفت: وزارتخانه‌های صمت، کشور و پلیس راهور، باید ورود بیشتری در این زمینه داشته باشند؛ چرا که وزارت نفت به تنهایی نمی‌تواند نقشی در ایجاد ایمنی برای خودرو‌ها ایفا کند. اکنون وقتی یک خودرو وارد جایگاه سوخت می‌شود، متصدی آن جایگاه نمی‌تواند تشخیص دهد که این خودرو دارای معاینه فنی و بیمه هست یا خیر و به چه شکلی دوگانه سوز شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هوشمندسازی جایگاه های سی ان جی سی ان جی کشور وزارت نفت جایگاه ها خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۵۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم توجه به جلو بازهم حادثه آفرید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سرهنگ رحمان اسپیدکار گفت: یک مورد واژگونی در کیلومتر ۱۷ محور صفی آباد حوالی روستای دلو در ساعت ۱۱:۳۰ امروز به گشت پاسگاه انتظامی، اعلام و کارشناسان پلیس راه و نیرو‌های امدادی به محل اعزام شدند.
به گفته اسپیدکار در اثر این حادثه سرنشین جلوی خودرو به دلیل نداشتن کمربند ایمنی دچار مصدومیت شد، اما به راننده خودرو به دلیل بستن کمربند ایمنی در این حادثه آسیبی وارد نشد.
کارشناسان حاضر در صحنه علت این حادثه بی احتیاطی و عدم توجه به جلو در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است.
وی رانندگان توصیه کرد: برای کاهش وقوع تصادفات قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را همواره مد نظر قرار دهند و با بستن کمربند ایمنی از جان خود محافظت کنند.

دیگر خبرها

  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد
  • عدم توجه به جلو بازهم حادثه آفرید
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرا توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس درباره توقیف خودروها