Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@04:21:23 GMT

ارزهای دیجیتال «گراف» و «بت» در نوبیتکس لیست شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۵۱۶۰

ارزهای دیجیتال «گراف» و «بت» در نوبیتکس لیست شدند

دو ارز دیجیتال گراف و بت در صرافی نوبیتکس لیست شدند و کاربران این پلتفرم می‌توانند در دو بازار ریالی و تتری اقدام به خرید و فروش این ارزهای دیجیتال کنند.

گراف (the graph) با نماد اختصاری GRT یک پروتکل منبع باز برای جست‌و‌جو و پردازش اطلاعات در شبکه اتریوم است. بر بستر این پروتکل، توسعه‌دهندگان، API های خود را از طریق زیرگراف((subgraph می‌سازند و از این طریق ردیابی داده‌های ارزشمند پروژه‎ها به آسانی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع کارآمدترین و ساده‌ترین راه برای جست‌و‌جوی داده‌ها در بلاکچین، از طریق زیرگراف است.

به زبان ساده‌تر، گراف به عنوان یک موتور جست‌و‌جو در بلاکچین اتریوم عمل می‌کند؛ به این معنی که برای دریافت اطلاعات لازم نیست به یک وبسایت بروید تا یک صفحه کامل را بخوانید. در عوض می‌توانید داده‌های مورد نیاز خود را از شبکه The Graph دریافت کنید. این شبکه از کارآیی بیشتری برخوردار است و قدرت محاسباتی کمتری را نیز به خود اختصاص می‌دهد.

گراف یک لایه داده باز در شبکه اتریوم ایجاد کرده تا توسعه‌دهندگان بتوانند به راحتی اطلاعات را جمع‌آوری کرده و آن اطلاعات را به سرعت و کارآمد به کاربران خود ارائه دهند.

توکن این پروتکل با نام اختصاری GRT شناخته می‌شود که توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران می‌توانند بر اساس میزان فعالیت و سهمی که در این اکوسیستم دارند و API هایی که به کاربران اعلام می‌کنند، توکن اختصاصی پاداش بگیرند.

عرضه نهایی توکن گراف 10 میلیارد است که تا کنون نزدیک به هفت میلیارد توکن آن وارد چرخه شده است. هم اکون GRT در رتبه پنجاه و پنجم کوین مارکت کپ قرار دارد.

 

توکنی برای تبلیغات

و اما توکن دیگری که در نوبیتکس لیست شده، BASIC ATTENTION TOKEN با همان بت ((BAT است که هدف از ایجاد آن، حل مشکل تبلیغات آنلاین و دادن انتخاب و البته پاداش به مصرف‌کنندگان یا در واقع بینندگان تبلیغات اینترنتی است.

بت بخشی مهم از از اکوسیستم مرورگر Brave است. انگیزه اصلی پروژه براو، ایجاد یک سیستم عادلانه و پاداش‌دهنده برای سهامداران، از جمله تبلیغ کنندگان، ناشران تبلیغ و کاربران اینترنتی، در صنعت تبلیغات دیجیتال بوده است.

بسیاری از کاربران اینترنت به دلایل مختلف تمایلی به دیدن تبلیغات ناخواسته اینترنتی ندارند و از طرفی نگران تهدیدهای حریم خصوصیشان در فضای اینترنت و تبلیغات اینترنتی هستند.

مرورگر Brave سال 2016 راه اندازی شد و یک ویژگی تبلیغاتی با قابلیت حفظ حریم خصوصی را ارائه کرد که به کاربران اجازه می‌داد تبلیغات و ردیابی آنلاین را مسدود کنند.

این تیم در سال 2018 با مشارکت شرکت‌های معتبر حوزه بلاکچین، برای دیدن تبلیغات ازسوی کاربران، انگیزه مادی را بر بستر بلاکچین فراهم کرد.

براو یکی از اهداف خود را توزیع عادلانه ارزش در صنعت تبلیغات عنوان کرده و برای دستیابی به این هدف، سعی کرده است یک پلتفرم متمرکز بر حریم خصوصی ایجاد کند که تبلیغ‌کنندگان یا ناشران تبلیغ نتوانند داده‌های خصوصی کاربران مانند آدرس‌های IP را حتی زمانی که ویژگی مسدود کردن تبلیغات فعال نشده باشد، ثبت کنند. در واقع به کاربران قول داده شده که همیشه از حریم خصوصی آنها محافظت می‌شود.

بخشی از اقدامات امنیتی که Brave به کاربران ارائه می‌کند این است که فقط تبلیغاتی را که ازسوی مجموعه تبلیغ‌کنندگان خود دریافت و تاید کرده، ارائه می‌کند. این تبلیغ‌کنندگان که در واقع کمپانی‌های تجاری هستند، مبلغ مشخصی را به صورت BAT برای تامین مالی کمپین‌های تبلیغاتی خود در Brave می‌پردازند. سپس این وجوه بین سازندگان محتوا و کاربران Brave توزیع می‌شود.

Brave بر این باور است که با استفاده از این سیستم، کاربران می‌توانند خود را در برابر تبلیغات تقلبی محافظت کنند. علاوه بر این ویژگیِ بهینه‌سازی حریم خصوصی، هنگام مشاهده تبلیغات، می‌توانید جوایزی را به صورت BAT دریافت کنید.

توکن BAT در حال حاضر در رتبه هفتادم کوین مارکت کپ است و عرضه این توکن محدودیت یک میلیارد و پانصد واحدی دارد که تاکنون یک میلیاد و 496 واحد آن وارد چرخه شده است. به این ترتیب با پایان عرضه این توکن، احتمال افزایش ارزش آن با توجه به محدودیت عرضه، وجود دارد.

به کاربران بازار ارزهای دیجیتال توصیه می‌شود که بخشی از دارایی خود را وارد این بازار و یا هر بازار ریسک‌پذیر دیگری کنند که با کاهش احتمالی قیمت‌ها، آسیبی به زندگیشان وارد نشود.

برای خرید و فروش گراف(GRT) ، بت(BAT) ، بیت‌کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال می‌توانید در نوبیتکس، به‌عنوان اولین و بزرگترین پلتفرم تبادل رمزارز در ایران ثبت نام کنید.

تماشاخانه جزییات بیشتر از انگیزه قتل محیط‌بان «برومند نجفی»/ قاتل، نجفی را قبلا تهدید کرده بود (فیلم) درخت ارغوان هوشنگ ابتهاج و خانه‌اش در تهران چه وضعیتی دارد؟ خانه‌اش را در رشت تخریب کرده‌اند (فیلم) فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ارزهای دیجیتال تبلیغ کنندگان حریم خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک شهر، سیدعباس نوربهاء در همین رابطه افزود: عضویت در پروژه ریال دیجیتال به دو صورت متولی و عضو عادی نزد بانک مرکزی بوده که عضو متولی دارای ویژگی تایید تراکنش ریال دیجیتال و توسعه قرارداد هوشمند را داشته و راسا امکان ارائه خدمات مرتبط با کیف ریال دیجیتال و کاربر را دارا خواهد بود.

نوربهاء تصریح کرد: بانک شهر از آبان ماه سال گذشته آمادگی خود را جهت همکاری در این پروژه ریال دیجیتال به عنوان عضو متولی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که پس از تایید آن بانک، بانک شهر به عنوان عضو متولی ریال دیجیتال معرفی شد.
وی با بیان اقدامات صورت گرفته در راستای عضویت بانک شهر، گفت: مرحله اول پیاده سازی کیف پول عادی و تجاری به صورت پایلوت و در محیط تستی شبکه برنای بانک مرکزی بوده که این مهم انجام و تایید بانک مرکزی را نیز گرفت. در ادامه محیط عملیاتی این پروژه نیز پیاده سازی و هم اکنون آماده بهره برداری است.
مدیرامورسیستم های بانکی بانک شهر عنوان کرد: پول دیجیتال بانک مرکزی مفهومی نوین است که به ارز دیجیتالی که بانک مرکزی آن را منتشر کرده است، دلالت دارد. این نوع پول در برخی از کشوری های جهان مورد استفاده قرار گرفته و برخی دیگر نیز در حال تحقیق و آزمون بر روی آن هستند.
نوربهاء ادامه داد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز این مراحل را پشت سرگذاشته و در حال ارائه آن با نام ریال دیجیتال بوده و به عنوان یکی از بانک های مرکزی دنیا، این نوع پول را منتشر می کند.
مدیرامورسیستم های بانکی بانک شهر خاطرنشان ساخت: ریال دیجیتال از طریق بانک های عامل توزیع شده و این بانک ها باید نرم افزارهای لازم را توسعه دهند تا این پول برای کابران قابل استفاده باشد؛ خوشبختانه این مهم در بانک شهر و در راستای تحقق شعار "نوآوری در خدمت" به مشتریان ارائه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • جزییات قیمت ارزهای مبادله‌ای؛ دلار ثابت ماند
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار ثابت ماند
  • جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد