Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ مهدی نوری گفت: هر ساله با فرارسیدن فصل تابستان و خشک شدن مراتع احتمال وقوع حریق افزایش می‌یابد که امسال سه مورد آتش‌سوزی در مراتع استان همدان رخ داده که منجر به از بین رفتن شش هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان شده است.

او گفت: سال گذشته نیز آتش در مراتع و نقاط جنگلی استان کنترل شده بود که پنج فقره آتش‌سوزی رخ داد که ۵/۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان در آتش سوخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان گفت: ایجاد آتش‌بُر به مساحت ۳۰ هکتار، ایجاد آتش بُر در جنگل‌کاری‌های حاشیه جاده‌ها به مساحت ۶۰ هکتار، آموزش دهیاران، تشکیل و ساماندهی همیاران طبیعت، استفاده از دیوارنویسی و هشدار‌های تبلیغاتی، برگزاری مانور‌های اطفاء حریق و تبلیغات و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، برگزاری نشست‌های مختلف هماهنگی اطفاء حریق، تجهیز نیرو‌های یگان حفاظت و تخصیص وسایل اطفاء حریق به شهرستان‌ها از اقدامات یگان حفاظت است.

نوری گفت: تجهیزات اطفاء حریق به صورت تمرکزی به استان‌ها داده شده است که بخش زیادی از تجهیزات دریافت شده و قرار است دوباره تجهیزات داده شود.

او گفت:مناطق جنگلی گاماسیاب، گیان و سیاه‌دره در شهرستان نهاوند و دامنه‌های الوند، گردنه اسدآباد و حاشیه جاده‌ها از نقاط حساس در زمینه آتش‌سوزی هستند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان همدان گفت: مردم می‌توانند هر گونه آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان را با شماره ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ یگان حفاظت به‌صورت شبانه‌روزی گزارش دهند و طبیعت‌گردان و مسافران از روشن کردن آتش در مراتع و جنگل خودداری کرده و در صورت ضرورت قبل از ترک محل از خاموش بودن آتش مطمئن شوند همچنین از رها کردن شیشه و بطری‌های شیشه‌ای در طبیعت خودداری کنند.

نوری گفت: برخی مواقع مردم آتش‌سوزی باغات را به ۱۵۰۴ گزارش می‌دهند در صورتی که یگان حفاظت برای خاموش کردن مراتع و جنگل است و تخصصی در اطفاء حریق باغات ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی آتش سوزی منابع طبیعی استان استان همدان یگان حفاظت اطفاء حریق آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز محبی در این زمینه افزود: پس از کسب گزارش هایی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در منطقه تاریخی مغاطیلوی ارومیه، این موضوع به‌صورت نامحسوس و شبانه‌روزی توسط تیم‌های اطلاعاتی فرماندهی انتظامی پاسگاه بخش انزل و واحد اطلاعات یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مورد رصد قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در یک عملیات منسجم و مشترک با فرماندهی انتظامی پاسگاه بخش انزل قوشچی ارومیه باند بزرگ و حرفه‌ای حفاران غیر مجاز حین برداشت آثار تاریخی و فرهنگی در منطقه تاریخی مغاطیلو معروف به «ماوارا» دستگیر شدند.

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: در این عملیات علاوه بر دستگیری ۱۰ حفار غیرمجاز، سه دستگاه خودرو، آلات و ادوات تخریب گران آثار تاریخی از قبیل موتور برق، بتن‌کن، بیل و کلنگ کشف و ضبط شد.

سال گذشته نیز ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی منهدم و اعضای آن دستگیر شده بودند

کد خبر 6092604

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟