Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در مراسم روز خبرنگار در بوشهر اظهار داشت: حادثه کربلا یک خبر بود که به عنوان تاثیرگذارترین خبر تاریخ شناخته می‌شود و امروز آوازه آن در همه جای جهان شنیده می‌شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در حوادث و برنامه‌های مختلف به‌رغم تلاش‌ فراوان خبرنگاران، کمتر به آنها توجه می‌شود و لازم است که نگاه بهتری به این قشر تلاشگر شود افزود: بشر سخت به خبر نیاز دارد و رابطه خبر و بشر ناگسستنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود انسان با خبر عجین شده است و نقش خبرنگاران در این زمینه بسیار مهم و تأثیرگذار است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خبرنگاران بیش از موشک و بمب تأثیر دارند بیان داشت: خبرنگاران با تولید و انتشار خبر می‌توانند شرایط جامعه را عوض کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه دشمن با تحریم اقتصادی و جنگ رسانه‌ای دنبال تأثیرگذاری بر شناخت ادراکی ما است تاکید کرد: دشمن می‌خواهد با اقدامات رسانه‌ای بر روی نسل آینده تأثیر بگذارد. خبرنگاران از میان هزاران خبر تعدادی را گلچین می‌کنند و در جامعه منتشر می‌کنند که می‌تواند موضوعی را بزرگ کرده و موضوعی را بی اهمیت کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید محتوای خبری را محکم، استوار و بدون سستی به جامعه ارائه کنند گفت: خبرها باید به گونه‌ای تنظیم شود که مورد اعتماد مخاطب قرار بگیرد و مثل فضای مجازی نباشد که بخش زیادی از مطالب بدون سند و اعتبار در آن منتشر می‌شود.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه بخش زیادی از التهاب‌های جامعه با برخی از خبرهای نادرست ایجاد می‌شود ابراز داشت: سیاه‌نمایی مطلق و سفیدنمایی مطلق در رسانه جایگاهی ندارد و باید واقعیت‌ها نوشته شود. انتظار است که حقیق بیان شود و نقدهای منصفانه همراه با راهکار ارائه شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خبر مانند یک بمب در هر جامعه اثر می‌گذارد خاطرنشان کرد: بمب به معنای این است که دل مردم را دچار اضطراب و دلهره کرده و افکار مردم را پریشان کنی و حقیقت را وارونه جلوه دهند.

وی با بیان اینکه خبرنگار باید مورد وثوق و اطمینان باشد تصریح کرد: خبرنگاران علاوه بر ابزاری که برای فعالیت رسانه‌ای مورد نیاز است، باید تعهد و تخصص داشته باشند و دارای خلاقیت و نوآوری در عرصه تولید و انتشار خبر باشند. بیان صادقانه اخبار و انتشار اخبار مستند دارای اهمیت بالایی است.

سید هاشم حسینی بوشهری اعلام کرد: خبرنگاران اگر می‌خواهند متخلفی را به جامعه معرفی کنند باید حرمت انسانی او را حفظ کنند و اگر حرمت افراد را حفظ نکنند در روز قیامت باید پاسخگو باشند. قلم خبرنگار در جنگ نرم و دفاع رسانه‌ای نقش آفرین است. خبرنگار باید مراقب باشد که در جبهه دشمن بازی نکند و اجازه سوءاستفاده به دشمن ندهد.

وی با بیان اینکه خروجی کار خبرنگاران باید خدمت به این کشور، نظام، انقلاب و مردم باشد اضافه کرد: خبرنگاران باید امیدآفرین باشند و مسئولان نیز باید حمایت لازم را از خبرنگاران داشته باشند و به عنوان دیده‌بان بیدار جامعه دیده شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم روز خبرنگار حسینی بوشهری رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۶۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر تعاون درباره حق مسکن کارگران

وزیر تعاون گفت: در سال جاری، با معدل ۳۵.۶ درصد افزایش حقوق سال ۱۴۰۳، تقریبا‌ ۹ درصد نسبت به سال گذشته به حقوق کارگران اضافه کرده‌ایم، این در حالی است که اکنون تورم و رشد نقدینگی ما نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدصولت مرتضوی در حاشیه همایش "امتنان و تجلیل از کارگران و کارفرمایان و واحدهای نمونه کارگری خراسان رضوی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای کارگران باید امنیت شغلی فراهم شود و از سوی دیگر امید به آینده و آتیه در این راستا باید به تقویت کارگاه‌ها که پویا و سرپا باشند و توسعه کارگاه‌ها و کارخانه‌ها توجه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی‌شان به اقتصاددریا محور اشاره داشتند و هم اقتصاد معدن‌؛ در کشور ایران ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه اشتغال وجود دارد و تمام همت دولت این است که کارگاه‌های راکد را احیا کند و تاکنون بیش از 10 هزار کارخانه و کارگاه تعطیل شده و نیمه‌فعال را در طول دو سال  گذشته  در دولت سیزدهم احیا کردیم.

وی گفت: تعدادی مجتمع و بخش‌های بزرگ در حوزه نفت و گاز و نیروگاهی، احیا و احداث سدها  نیز صورت گرفته و سالانه بیش از یک میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شده که به معنی توسعه زیرساخت‌ها و کارگاه‌هاست.

مرتضوی تصریح کرد: جلوگیری از بهره‌کشی از کارگران و سوء‌استفاده از توان کارگران  و دائمی کردن قرار دادها نیز از دیگر موضوعات مورد توجه دولت است؛ قانون کار، قانون پویایی است و هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف به شدت ورود پیدا می‌کنند  تا اجحافی در حق کارگر صورت نگیرد  و ما نیز در حوزه امنیت شغلی کارگان در نشست دولت لایحه‌ای را که تنظیم کرده بودیم به تصویب هیئت دولت رسید و لایحه امنیت شغلی کارگران  در کم‌ترین فرصت تقدیم مجلس خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: دائمی کردن قراردادها‌، حقوق کارگران، تعهدات سفید امضا از کارگران از جمله موضوعاتی است که در این لایحه به آن پرداخته شده ‌و مقررات مطلوبی پیش‌بینی شده که به امنیت شغلی کارگران منجر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری، با معدل 35.6 درصد افزایش حقوق سال 1403، تقریبا 9 درصد نسبت به سال گذشته به حقوق کارگران اضافه کرده‌ایم، این در حالی است که اکنون تورم و رشد نقدینگی ما نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

وزیر کار وی در خصوص حق مسکن کارگران نیز گفت: در حوزه مسکن، قرارگاه ملی مسکن را در وزارت کار تشکیل داده ایم و به زودی شعبات استانی این قرارگاه راه‌اندازی خواهد شد ضمن اینکه کمک‌های غیر نقدی دولت نیز در بسته‌های درمانی محقق خواهد شد‌.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۶۰۰ دستگاه لوازم سرمایشی و گرمایشی بین مددجویان بوشهری
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • دلالان در پی حذف ماده ۲۷ قانون کار هستند
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران
  • توضیحات وزیر تعاون درباره حق مسکن کارگران
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • امنیت شغلی کارگران سبب آرامش جامعه می‌شود