Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «الف/یا»، نوشته رضا علیپور با ترجمه محمد رئوف مرادی به تازگی توسط انتشارات ققنوس منتشر شد. این اثر روایتی خلاقانه درباره هنر خوشنویسی است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کتاب «الف/ یا»، نوشته رضا علیپور با ترجمه محمد رئوف مرادی توسط انتشارات ققنوس منتشر و روانه بازار نشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رمان پیش از این در سال 98 به زبان کردی از سوی انتشارات مانگ منتشر شده بود و نسخه فعلی، برگردان آن به زبان فارسی است.

«الف/ یا» رمانی است با دو روایت، در دو دورۀ تاریخی. که گاه به نظر می‌رسد این دو زمان در زمانی سوم به هم می‌پیوندند. تنیدگی این دو روایت در این رمان با زیرکی و زیبایی پیش می‌رود که با تقدم و تأخر هارمونیک همراه است و سبقت گرفتن زمان به‌نحوی لذت خواندن را دو چندان می‌کند. همه‌ چیز در دو شکل، دو فضا، میانِ دو نفر، دو ساخت، دو روایت، جذابیت متنی به ساختار رمان داده استغ معلمی که تعلیق شده و خطاطی که از دیوانخانه صاحب حکومتی رانده  شده است.

معلم روایت خطاط را در میان اسناد و مدارک جامانده از گذشته دور خط و ربط می‌دهد و در لایه‌لایه آن خودش را هم به روایت می‌کشاند، این جدال برای بقا در هر دو به اوج می‌رسد. در این میان عشق و دوست داشتن هم متن روایت را سکرآور می‌کند.

این رمان روایتی پژوهشی ـ تاریخی و در عین‌حال خلاقانه راجع به هنر شریف خوشنویسی و شرح حال خطاطی شوریده‌حال است. رمانی که می‌توان آن را در حوزه فلسفه هنر برای آشنایی با زیر و بم مشقت و مشتاقی‌های این هنر تلقی کرد.

شعرهای عیدانه مصطفی رحماندوست برای کودکان در بازار نشر13 داستان کوتاه از هانس کریستین اندرسون در بازار نشر

این رمان می‌کوشد به زبانی روایی، شوق خطاطی، ظرافت فن، رنج راه و سلوک نفس هنرمند را توصیف کند و بی‌تابی جان را در نگارش نقش نمودار سازد. مهم‌ترین وجه هنری و روایی این رمان تجربه‌پذیر کردن انفعال روح هنرمند در برابر نقش و صورت در هنر خوشنویسی به مثابه هنری تجسمی و فرمال است.

از نکات بارز دیگر این رمان این است که برای دو روایت دو نثر متفاوت به کار گرفته شده است. یعنی راوی اول به سبک و سیاق نثر امروز روایت کرده و خطاط به سبک و سیاق دوره قاجار، حتی حس‌ها در هردو نثر متفاوت است و در هر دو نوع روایت عشق و رنج در تار و پود نثر تنیده شده، اما هرکدام متأثر از زمانه خود... .

انتشارات ققنوس این رمان را در 174 صفحه به قیمت 55 هزارتومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار نشر خوشنویسی داستان کتاب بازار نشر خوشنویسی داستان کتاب دو روایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۶۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید مسکن در شمال تهران شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)‌ عمر ساختمان قیمت کل ساختمان (تومان)
اسفندیاری - بوستان ۱۳۹۳ ۴,۷۵۸,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو ۱۳۸۳ ۳,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه ۱۳۹۰ ۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد ۱۴۰۳ ۵,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد ۱۳۹۸ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰

اگر بگوییم مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت؛ افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228899 برچسب‌ها قیمت مسکن

دیگر خبرها

  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد
  • سینما به روایت «آپاراتچی»
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول