Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدی ناصحی در نشست خبری روز یکشنبه گفت: یکی از ارکان جامعه سلامت است که در کنار امنیت قرار دارد که خبرنگاران می‌توانند در این زمینه کمک کننده باشند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: با توجه محدودیت منابع در همه کشورها و ایران بیمه سلامت کار مهمی را در تأمین سلامت آحاد جامعه بر عهده دارد بخصوص ۳ دهک پایین جامعه روستاییان و عشایر و …بیمه همگانی که در این خصوص اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصحی اظهار داشت: ۵ صندوق تحت پوشش بیمه سلامت است و ۲۰ هزار میلیارد تومان کمتر از هزینه‌ها ارائه خدمت می‌کنیم البته کمبودهایی داریم که در صدد رفع آن هستیم.

وی گفت: از سال گذشته تا کنون ۸۱۲ هزار در حاشیه شهرها بیمه رایگان شدند و همچنین بیمه رایگان ۳ دهک جامعه با ۶ هزار میلیارد تومان که در حال تخصیص است انجام شده است و در سال ۱۴۰۱، در مجموع ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی افزود: صندوق بیمه همگانی بیشتر در بخش‌های دولتی کاربرد دارد و ۹۰ درصد هزینه بستری و ۷۰ درصد هزینه سرپایی تأمین می‌شود.

ناصحی به طرح دارویار اشاره کرد و گفت: در این طرح بیمه سلامت در کنار ارکان‌های دیگر مشارکت دارد و مابه التفاوت ارز پرداخت شده است و نباید افزایش قیمت در دارو داشته باشیم و اگر شود تخلف رخ داده و باید اطلاع داده شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در طرح دارویار به مروز ۳۶۶ قلم دارو که نسبتاً کم عارضه و جدید هستند تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و با داروهای قبلی که کم اثر بودند جایگزین می‌شوند.

وی به منابع طرح دارویار اشاره کرد و افزود: ۴ هزار میلیارد تومان برای شروع طرح به سازمان‌های بیمه گر اختصاص یافته که ۱,۳۰۰ میلیارد تومان به بیمه سلامت و ۲,۵۰۰ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی و مابقی اعتبار نیز به بیمه نیروهای مسلح پرداخت شده است.

ناصحی گفت: کل بودجه طرح دارویار ۷۳ میلیارد تومان بوده که برای آغاز طرح ۱ میلیارد دلار داده شده است و مابقی بودجه براساس عملکرد به بیمه‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی در خصوص پرداخت مطالبات مراکز درمانی افزود: پرداختیهای ما به روز است و مطالبات مؤسسات خصوصی تا پایان خرداد پرداخت شده و تمام هزینه‌های نسخه نویسی الکترونیک و دارویار تا پایان تیرماه پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ ماه است که پرداخت‌های ما به مراکز دولتی و خصوصی به روز شده است، گفت: در سال جاری بدهی به مراکز نداریم و خدمات به بیماران اوتیسم بیشتر شده است.

به گفته وی، با اقدامات انجام شده توانستیم ۳ هزار میلیارد تومان از زیان انباشته خود را کم کنیم و بدهی که از سال ۹۶ داشتیم پرداخت کردیم و هم اکنون به مؤسسات بدهی نداریم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: براساس قانون اجازه نداریم از اعتبار طرح دارویار برای تأمین داروی سایر بیماران خاص استفاده کنیم.

وی در خصوص هزینه درمان ناباروری به خبرنگار مهر گفت: در بخش دولتی هزینه‌های ناباروری پوشش ۹۰ درصدی داده می‌شود و در بخش خصوصی نیز ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی پرداخت می‌شود که فاصله‌ای ایجاد کرده و پرداختی مردم بیشتر شده و کمتر استقبال می‌شود به همین دلیل تلاش ما این بود که ۷۰ درصد هزینه‌های بخش خصوصی پرداخت شود که هنوز این موضوع محقق نشده است.

وی گفت: براساس اعتباری که سازمان برنامه و بودجه به ما تخصیص داده، از ابتدای سال تاکنون ۱۷۷ میلیارد تومان در بخش ناباروری بیمه سلامت هزینه شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: کل اعتبار امسال برای درمان ناباروری ۷۵۰ میلیارد تومان است.

منبع: مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: بیمه سلامت بیمه رایگان افزایش قیمت دارو هزار میلیارد تومان سازمان بیمه سلامت طرح دارویار پرداخت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند

بهمن صبور نایب رئیس انجمن داروسازان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با وضعیت  دارو در کشور اظهار کرد: نقدینگی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های صنعت دارو است.

وی ادامه داد: اختلاف ریالی موجب کم شدن نقدینگی شرکت‌ها شده است. اجرای طرح دارویار، خرید دارو یا مواد اولیه آن را از ارز ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی به ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومان سوق می‌دهد. علاوه بر آن اکنون برخی دارو‌ها با ارز حدود ۴۲ هزار تومان خریداری می‌شود. شرکت‌ها پول لازم برای پرداخت این حجم از اختلاف قیمت را ندارند.

بانک‌ها وام نمی‌دهند

نایب رئیس انجمن داروسازان تهران افزود: تورم بهانه‌ای شده در دست بانک‌ها که با استفاده از آن به شرکت‌ها وام نمی‌دهند. درحالیکه شرکت‌ها برای خرید دارو و مواد اولیه آن به پول نیاز دارند تا بتوانند مابه التفاوت قیمت ریالی را پرداخت کنند. همین موضوع می‌تواند صنعت داروسازی را با مشکلات زیادی رو به رو کند.

صبور به طرح دارویار اشاره کرد و گفت: در طرح دارویار برای خرید دارویی که قیمت کل آن ۱۰۰۰ واحد است سهم بیمار ۱۰۰ واحد، سهم بیمه پایه ۳۰۰ واحد و سهم دارویار ۶۰۰ واحداست. با این توضیحات، دارویار سهم خود را از آذر ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت نکرده است این در حالیست که قرار بود با اجرای طرح دارویار ظرف یک ماه پول مراکز از طریق سازمان هدفمندی و سازمان برنامه و بودجه واریز شود.

نایب رئیس انجمن داروسازان بیان کرد: اکنون مجموع طلب شرکت‌ها از داروخانه‌ها به بیش از ۷۰ همت رسیده است که حدود ۲۴ همت برای بخش دولتی و ۴۶ همت برای بخش خصوصی است. این بدهی برای بخش خصوصی بسیار بی‌سابقه است هیچ زمانی بدهی بخش خصوصی از بخش دولتی بیشتر نشده بود. لازم به ذکر است که داروخانه‌ها حدود ۱.۵ همت چک برگستی دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تولیدکنندگان پول لازم برای پرداخت مابه التفاوت قیمت ریالی ارز را داشته باشند، مواد اولیه مورد نیاز برای تولید ۶ ماه دارو را خریداری می‌کنند و در نهایت هیچ مشکلی هم برای صنعت دارو به وجود نمی‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد