Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیم علیش‌پور در گفتگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس از اعاده به وضع سابق 36 هکتار از اراضی در راستای اعمال تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات خبر داد و گفت: با توجه به اینکه صیانت از کاربری اراضی زراعی و باغات یکی از اولویت‌های مجموعه قضایی استان تهران در سال جاری و در دوره «تحول و تعالی» محسوب می‌شود و با عنایت به تاکیدات موکد ریاست محترم کل دادگستری استان تهران در این حوزه، دادستانی شهرستان رباط کریم به‌طور جد و به‌منظور صیانت از کاربری اراضی در میدان عمل قدم نهاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم خاطرنشان کرد: دادستانی در راستای احیاء، حفظ و صیانت از حقوق عامه و بیت‌المال مبنی بر اعمال تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و همچنین مطابق با بند 2 ماده 99 قانون شهرداری‌ها و ماده 2 قانون تعاریف محدوده و حریم شهر نسبت به تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغات در این شهرستان ورود کرده است.

وی تصریح کرد: در این خصوص دستورات قضایی لازم خطاب به اداره جهاد کشاورزی و شهرداری در اجرای تبصره و ماده یاد شده صادر شد و در نهایت نماینده دادستانی در معیت رئیس اداره امور اراضی، معاون و پرسنل اداره جهاد کشاورزی و با تامین امنیت عوامل انتظامی با حضور در اراضی زراعی مناطق کیکاور، الارد، پرندک، حصارمهتر و انجم‌آباد از توابع شهرستان رباط کریم اقدام به قلع و قمع مستحدثات، تخریب، آزادسازی و اعاده به وضع سابق کرد.

علیش‌پور در پایان با تاکید بر اینکه دادستانی بدون اغماض با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد خواهد کرد، گفت: با تخریب ساخت و سازها و مستحدثات غیرمجاز مجموعا بیش از 36 هکتار از اراضی زراعی و باغات به حالت اولیه اعاده شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ساخت و ساز غیرمجاز رباط کریم دادستان اراضی زراعی و باغات کاربری اراضی رباط کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۶۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مهرداد فولاد گفت: به دنبال صدور دستور قضایی، اکیپ اجرای احکام‌قضایی شامل واحد حقوقی و گشت ۱۳۱ مدیریت جهاد کشاورزی آمل با همراهی عوامل نیروی انتظامی اقدام به قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب در روستای شهنه‌کلا این شهرستان کردند.

او افزود: یک بنای نیمه کاره و ۱۴ مورد تفکیک و دیوارکشی در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ قلع و قمع و ۹۰۰ متر‌مربع زمین کشاورزی آزادسازی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه جهاد کشاورزی با تمام قدرت در راه حفظ بستر تولید محصولات کشاورزی ایستاده است، به مالکین اراضی کشاورزی توصیه کرد بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام به تغییر کاربری اراضی خود نکنند.

دیگر خبرها

  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ