Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@17:09:33 GMT

خودروسازان در فروش خودرو تخلف کردند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۶۴۳۷

خودروسازان در فروش خودرو تخلف کردند

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه تعهداتی که خودروسازان از قبل دارند باید انجام دهند، گفت: هر چند خودروسازان بر اساس تعهدات ۱۵ گانه باید برای این تعهدات اجازه میگرفتن و در این رابطه تخطی کرده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی اسلام پناه در نشستی با خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چرا خودروسازان در ایفای تعهدات خود در خودروهایی که توقف تولید دارند تعلل می کنند، گفت: پنج نوع خودرو شامل تیبا، تیبا 2، سمند، ساینا و 405 slx دیگر تولید نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته تعهداتی که خودروسازان از قبل دارند باید ارائه شوند. هر چند خودروسازان بر اساس تعهدات 15 گانه باید برای این تعهدات اجازه میگرفتن و در این رابطه تخطی کرده‌اند.

وی در واکنش به اظهارات پلیس راهور که اخیرا گفته بود کیفیت خودروهای تولید داخل هیچ تفاوتی با گذشته نکرده، افز‌ود: اگر طبق قانون سازمان ملی استاندارد در این رابطه  مرجعیت دارید، بگذارید به وظایف خود عمل کنیم. اگر هم پلیس مرجعیت دارد برود به وظایفش عمل کند.

اسلام پناه در خصوص اینکه آیا احتمال توقف تولید تعداد بیشتری از خودروها است، گفت: هدف کسب ایمنی، استانداردسازی، رضایت مشتری و سلامت است. بر این اساس هر کالایی این موارد را پاس نکند، ممکن است مشمول بررسی، نظارت و کنترل باشد.

وی از برنامه‌ریزی این سازمان برای تقویت عضویت‌ها در پیمان‌های بین‌المللی و افزایش سهم ایران در تجارت حلال خبر داد و گفت: با وجود شرایط جنگی و مشکلات تامین کالاهای اساسی در جهان، در ایران ذخیره سازی کالاهای اساسی استاندارد مطلوب است.

انتهای پیام/
 

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۶۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته گفت: استان اردبیل مهد پرورش زنبور عسل است و رتبه چهارم کشوری را در تولید عسل دارد.

نوبخت اژدری ۱۱ اردیبهشت در جلسه منتخبین جدید هیات مدیره تعاونی زنبورداری گفت: استان اردبیل مهد پرورش زنبور عسل است و رتبه چهارم کشوری را در تولید دارد.

اژدری با بیان اینکه در سال گذشته ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل از زنبورستانهای استان برداشت شده است، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات گردآوری شده، در استان اردبیل بیش از ۵۰۲ هزار و ۹۶۹ کلنی زنبور عسل مدرن با میانگین تولید ۱۴.۷ کیلوگرم عسل و میانگین تولید در کلنی های سنتی ۶.۷ کیلوگرم عسل می باشد.

این مقام مسئول افزود: تعداد کل زنبورستان‌های این استان را بر اساس اطلاعات آماری انجام شده ۳ هزار و ۷۱۴ زنبورستان شمارش شده و افراد شاغل در این زنبورستان‌ها ۶ هزار و ۲۴۳ نفر بر اساس تعداد کلنی می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل قطب کشاورزی است و ۳۵ درصد اشتغال به این بخش مربوط می شود و بیانگر این است که یک سوم اشتغال وابسته به بخش کشاورزی است اما متأسفانه فرهنگ تعاون در این استان زرخیز جای خود را باز نکرده است.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • تجهیز خودرو‌ها به ردیاب برای جلوگیری از سرقت خودرو
  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است
  • قطع سهمیه خودرویی «مادران» و «فرسوده‌ها»؟
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟