Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو جزئیات ورود و توزیع واکسن آنفلوآنزا برای سال جاری را تشریح کرد.

 

به گزارش ایران اکونومیست : دکتر حسین شمالی درباره جزئیات تامین واکسن آنفلوآنزا، گفت: به طور معمول مصرف سالانه کشور دو تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزا در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال نیز از ۲.۵ میلیون، حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن خارجی و وارداتی است و حدود یک میلیون واکسن آنفلوآنزا نیز قرار است از محل تولید داخلی تامین شود.

وی با بیان اینکه بخشی از واکسن‌های آنفلوآنزای خارجی به کشور وارد شده است، افزود: از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن خارجی، ۲۰۰ هزار دز آن وارد و شناسه‌گذاری هم برایشان انجام شده و آماده هستند تا در شهریور ماه با هماهنگی معاونت بهداشت وزارت بهداشت توزیع شود. تعدادی از واکسن‌ها به معاونت بهداشت تحویل داده می‌شود و مابقی هم در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

شمالی ادامه داد: بنابراین در حال حاضر ۲۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزا وارد شده، ۵۰۰ هزار واکسن نیز در گمرک است و در حال ورود است و ۸۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزا نیز ثبت سفارش شده است که تا شهریور ماه وارد می‌شود و مجموعا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن می‌شود.

وی با بیان اینکه توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها بعد از اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت انجام می‌شود، گفت: معمولا هر سال حداکثر تا نیمه شهریور واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها توزیع می‌شود. بنابراین اوایل شهریور و بعد از اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، به تدریج توزیع می‌شود.

شمالی با بیان اینکه واکسن‌های آنفلوآنزایی که وارد شده است، هم چهار ظرفیتی و هم سه ظرفیتی است، در عین حال درباره قیمت‌گذاری این واکسن‌ها، گفت: برای قیمت‌گذاری باید در کمیسیون قیمت‌گذاری مطرح شود. باتوجه به اینکه ارز واکسن آنفلوآنزا نیمایی است، درصد و روش محاسبه تعرفه گمرک تغییر کرده و مالیات بر ارزش هم اضافه شده است، باید دید در کمیسیون قیمت چقدر قیمت می‌خورد. البته سال قبل هم واکسن آنفلوآنزا با ارز نیمایی وارد شده بود، اما در سال گذشته عوارض گمرکی با ارز دولتی محاسبه می‌شد، اما امسال با ارز نیمایی محاسبه می‌شود و مالیات بر ارزش افزوده هم ممکن است اضافه شود. بنابراین باید در کمیسیون قیمت‌گذاری قیمت واکسن آنفلوآنزا مشخص شود.

شمالی درباره زمان تحویل واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی نیز گفت: واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی هم تا شهریور ماه تحویل داده می‌شود که بخشی از آن را وزارت بهداشت خریداری می‌کند و مابقی هم در داروخانه‌ها توزیع می‌شود. پیش‌بینی ما این است که تا پایان شهریور و مهر ماه تمام واکسن‌ها تحویل داده شده باشند. توزیع آن را هم تا پایان مهر ماه به تدریج انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بهترین زمان واکسیناسیون علیه آنفلوآنزا شهریور تا پایان مهر است، گفت: واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی هم جداگانه قیمت‌گذاری می‌شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن واکسن آنفلوآنزا داروخانه ها معاونت بهداشت وزارت بهداشت توزیع می شود تولید داخلی یک میلیون قیمت گذاری واکسن ها وارد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۶۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، براساس مصوبه هشتاد و ششمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت و با اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه، بهداشت و تخصصی مقرر شد آزمون ورودی دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی در مرداد سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

ثبت نام در آزمون دکتری حرفه ای فیزیوتراپی از شنبه ۲۲ اردیبهشت آغاز می شود و داوطلبان تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

ثبت نام فقط بصورت الکترونیکی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir انجام می پذیرد.

داوطلبان باید پس از پرداخت الکترونیکی هزینه آزمون، فرم ثبت نام را تکمیل کنند. لینک پرداخت هزینه و ثبت نام آزمون در مهلت اعلام شده بر روی سایت قرار خواهد گرفت.

آزمون ورودی دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کارت ورود به جلسه آزمون از روز یکشنبه ۷ مرداد تا چهارشنبه ۱۰ مرداد در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار می گیرد و داوطلبان باید در این بازه زمانی با مراجعه به سایت، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. ساعت دقیق برگزاری آزمون بر روی کارت ورود به جلسه درج خواهد شد.

به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر (کارت ملی یا شناسنامه عکسدار) در روز آزمون الزامی است.

بر اساس شرایط، ممکن است آزمون بصورت الکترونیکی یا کاغذی برگزار شود.

شرایط شرکت متقاضیان در آزمون:

۱) افراد با داشتن دانشنامه مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های داخل یا خارج از کشور که به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده باشد مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

۲) دانشجویان مشغول به تحصیل در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی به شرط فراغت از تحصیل تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ می توانند در این آزمون شرکت کنند.

به گزارش مهر، همچنین مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای خطاب به دانش آموختگان رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور اعلام کرده است: بر اساس مصوبه شورایعالی ارزشیابی مدارک تحصیلی خارج از کشور وزارت بهداشت در ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ به منظور حفظ کیفیت و رعایت عدالت در سنجش و ارزیابی علمی متقاضیان ارزشیابی، مقرر شد آزمون ارزشیابی کتبی به صورت متمرکز جایگزین مصاحبه‌ های انجام شده در جلسه کمیسیون‌ های ارزشیابی شود.

کد خبر 6091854

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند