Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:38:22 GMT

۵٠ درصد زندانیان کشور «مجرمان مواد مخدر» هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۶۴۷۱

۵٠ درصد زندانیان کشور «مجرمان مواد مخدر» هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمود ضیایی فرد در آیین تکریم و معارفه مدیرکل زندان های استان قزوین اظهار کرد: خداوند دوست دارد  کسانی که استمداد می طلبند مورد حمایت و یاری قرار گیرند و از آنجا که انسان همواره بدنبال جلب رضایت خداوند است باید دانست برآورده کردن نیاز مردم به رضایت الهی منجر می شود.

وی افزود: معمولا بیشتر افرادی که به دستگاه قضایی مراجعه می کنند مشکلات زیادی دارند و گرفتارند و کسانی که در زندان هستند استیصال بیشتری دارند و کمک به آنها یک وظیفه اخلاقی و دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیایی فرد یادآور شد: مهمترین سیاست قوه قضاییه کاهش جمعیت کیفری است که این رویکرد در سیاست کلی دستگاه قضا و سند تحول آمده و تاکید رهبری نیز هست که باید به آن توجه کنیم.

وی اضافه کرد: در اجرای این سیاست افراط و تفریط نباید صورت گیرد تا به اصل برنامه صدمه بزند لذا طرح ساماندهی جمعیت کیفری زندانها مطرح شده و در حال اجراست.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندانهای کشور یادآور شد: آثار اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری متعدد است و در صورت اجرای هدفمند آن شاهد ایجاد فضای بیشتری برای امور فرهنگی خواهیم بود.

وی گفت: ۵۰ درصد زندانیان کشور را مجرمان مرتبط با مواد مخدر تشکیل می دهند و ظرفیت زندان بسیار محدود است و فضای کمی داریم و باید ورود حداقلی و زندان آخرین مجازات باشد تا این فضا زیاد اشغال نشود.

ضیایی فرد اظهار کرد: اگر فضای مناسبی داشته باشیم به اشتغال توجه بیشتری می شود و یکی از مهمترین علت وقوع جرم بیکاری است که افراد را به سمت وقوع جرم می برد لذا  اگر اشتغال زندانیان شکل بگیرید دیگر افراد به جرم بر نمی گردند.

وی بیان کرد: با کاهش جمعیت کیفری همچنین طبقه بندی زندانیان با ایجاد فضای مناسب صورت می گیرد و می توان کارهای فرهنگی اثربخش را توسعه داد و متناسب با جرم و شخصیت هر زندانی برنامه اصلاح و تربیت را اجرا کرد.

ضیایی فرد افزود: با کاهش جمعیت کیفری در واقع خانواده های کمتری درگیر زندان می شوند و آسیب های اجتماعی نیز کمتر می شود.

وی گفت: در حال حاضر ۷۰۰ روحانی در کارهای فرهنگی فعالیت می کنند و این کار را توسعه خواهیم داد.

ضیایی فرد اظهار کرد: استان قزوین از نظر تعداد نیروی انسانی کمبود زیادی دارد و ۴۸ درصد تصدی ها خالی است و کار سخت شده است.

وی گفت: در سازمان زندانها مدیران باید برخی مسئولیت ها را گذرانده و با تجربه شده اند و آقای بهرامی تجربه امور کارشناسی و معاونت و سرپرستی را طی کرده اند و می توانند در قزوین موفق باشند.

این مسئول از تلاش دو ساله جهانگیری مدیرکل سابق تشکر کرد و افزود: زندانبانی مسئولیت بسیار سخت و طاقت فرسایی است و ایشان تلاش ارزشمندی انجام دادند.

در ادامه ضمن تقدیر از حمیدرضا جهانگیری مدیرکل سابق، فرهاد بهرامی به عنوان مدیرکل جدید امور زندانهای استان قزوین منصوب شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان زندانهای کشور قزوین دادگستری کاهش جمعیت کیفری ضیایی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۶۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

در چهل و یکمین مرحله از پویش ملی نذر هشتم، ۱۸ زندانی نیازمند زندان سبزوار، با کمک‌های نمازگزاران مساجد شهرستان، خیران نیک‌اندیش، ستاد دیه و بهره‌مندی از تخفیفات قضایی آزاد شدند.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اداره کل زندان‌های خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی و دیگر مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و نیز دادستان و رئیس زندان سبزوار در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که هم‌زمان با سالگرد شهید مدافع امنیت، حمیدرضا الداغی برگزار شد، از خانواده این شهید تجلیل شده و در ادامه به هرکدام از زندانیان آزادشده بسته حمایتی معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان سبزوار اهدا شد.

گفتنی است، نذر هشتم پویشی مردمی و مسجدی است که طی آن در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم(ع)، زمینه آزادی حداقل ۸ زندانی نیازمند فراهم می‌شود و تاکنون ۱۳۰۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در این اقدام خداپسندانه آزاد شده‌اند.

همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب این طرح و به‌نیت امام رضا(ع) با کمک خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان از زندان سبزوار رهایی یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟