Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته (شنبه) طی سخنرانی در مراسم افتتاح تعدادی از پروژه‌های خدماتی، بر تلاش آنکارا برای تامین انرژی در این کشور تاکید و دپیلماسی دولت خود را موفق توصیف کرد.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان گفت: «ما جایگاه ترکیه را از طریق روابط دیپلماتیکی که ایجاد کرده‌ایم، ارتقا دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا ما به‌جای تماشای رویدادها از روی سکوها، به بحران‌ها ورود می‌کنیم و راه‌حل‌هایی را در خصوص آن‌ها توسعه می‌دهیم و می‌توانیم حتی طرف‌های متخاصم را گرد هم بیاوریم».

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: «در حالی که اروپایی‌ها در فکر راه‌هایی برای گذراندن زمستان پیش رو هستند، ما از پیش مطالعات راهبردی خود برای تضمین امنیت منابع انرژی در ترکیه را آغاز کرده‌ایم».

وی خاطرنشان کرد که دولتش، ترکیه را از طریق پروژه‌های خط لوله‌ای که در سال‌های گذشته فعال کرده، به یکی از مهم‌ترین پل‌های ارتباطی بین شرق و غرب در حوزه انرژی تبدیل کرده است.

اردوغان در ادامه تاکید کرد که ترکیه در حال حاضر با کشتی‌های خود در حال بررسی و اکتشاف انرژی در دریاهاست؛ فعالیت‌هایی که در گذشته با اجاره و سایر روش‌های مشابه انجام می‌داد.

این اظهارات در حالی از سوی رئیس‌جمهور ترکیه بیان شد که وی روز گذشته (شنبه) به عنوان رئیس حزب عدالت و توسعه و به مناسبت بیست و یکمین سالگرد تاسیس این حزب پیام تبریکی به اعضای موسس آن فرستاده و از برنامه‌های آینده حزب گفته بود.

اردوغان در پیام خود، از دستاوردهای دولت‌های تشکیل‌شده از حزب عدالت و توسعه در سال‌های گذشته و پیشرفت‌هایی که در زیرساخت‌ها، از آموزش تا سلامت، از امنیت تا عدالت، از حمل‌ونقل تا انرژی و از صنعت تا ورزش ایجاد کرده‌اند، قدردانی کرده بود.

رئیس‌جمهور ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه در این کشور، ضمن اشاره به پیروزی‌های انتخاباتی‌اش از بدو تاسیس حزب تاکنون، تاکید کرد که آن‌ها مصمم به پیروزی در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری سال ۲۰۲۳ هستند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان ترکیه رئیس جمهور ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۶۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • اردوغان: نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است | کسی که می‌خواهد فرعون امروز را ببیند، راه دور نرود ...
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم