Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@07:42:21 GMT

ورود ۱۴۵ کشتی گندم، برنج و روغن به بنادر کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۶۷۵۰

ورود ۱۴۵ کشتی گندم، برنج و روغن به بنادر کشور

به گزارش ایران آنلاین، شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۵ کشتی گندم، برنج و روغن خام به بنادر کشور ارسال شده است.

به نقل  از شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ از ابتدای سال جاری تا روز ۱۵ مردادماه امسال، روزانه یک فروند کشتی حامل کالای اساسی وارد بنادر جنوب و شمال کشور شده و محموله‌های این کشتی‌ها پس از پهلوگیری، تخلیه و بارگیری به مقصد مراکز ذخیره‌سازی در اقصی نقاط کشور ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کالاهای اساسی وارد شده به کشور شامل گندم، برنج و روغن خام از مجموع خریدهای این شرکت است که برای تأمین ذخایر استراتژیک کشور، عرضه به مراکز مصرف و تنظیم بازار این کالاها از مبادی خارجی، خریداری و وارد کشور می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، از ابتدای سال جاری تا ۱۵ مرداد، بیش از ۳ میلیون و ۶۰۲ هزار تن از این اقلام از طریق بنادر جنوبی و شمالی، وارد کشور شده است و در حال حاضر، محموله‌های چند کشتی حامل کالای اساسی که اخیراً در بنادر کشور پهلوگیری کرده‌اند نیز در حال تخلیه هستند.

گفتنی است، با برنامه‌ریزی مناسب برای تأمین کالای اساسی در سال جاری و خرید و واردات این کالاها، میزان قابل توجهی گندم، برنج، روغن خام و شکر خام ذخیره‌سازی شده است که با توجه به نیاز بازار، از طریق شبکه‌های توزیع سراسری در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی اکبر نصری سرآسیا اظهار کرد: طی رصد و پایش عمده فروشی‌های مصلی در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی مقادیر زیادی برنج تقلبی توسط یکی از افراد سودجو، بررسی موضوع را در کمترین فرصت ممکن آغاز کردیم.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: طی بررسی‌های بیشتر به انباری در بازار مصلای مشهد رسیدیم که وجود برنج تقلبی در آن عنوان شده بود.

وی افزود: پس از رسیدن به انبار علی رغم مخالفت فرد متخلف جهت ورود به انبار با دستور قضائی به محل ورود پیدا کردیم.

نصری سرآسیا بیان کرد: پس از ورود به انبار با ۷ تن برنج تقلبی و ۳ دستگاه چرخ کیسه دوز و مقدار زیادی کیسه خالی برنج با برندهای درجه یک رو برو شدیم.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد تصریح کرد: پس از مشاهده تخلف در محل انبار و در حضور مسؤولین دستگاه‌های نظارتی صورت جلسه تنظیم و اموال امانت سپاری و نمونه جهت آزمایش به اداره نظارت بازرسی انتقال یافت.

وی با بیان اینکه با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد گفت: انبار در حضور مسؤولین نظارتی پلمب شد.

کد خبر 6088371

دیگر خبرها

  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور