Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رییس کل دادگستری استان اردبیل، آخرین هماهنگی‌ها برای آغاز به کار گشت‌های تلفیقی به منظور نظارت بر عملکرد مشاورین املاک وخودرو اردبیل و شناسایی واحدهای فاقد پروانه انجام گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلال آفاقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل بعد از ظهر امروز در دیدار جداگانه  روسا و اعضای هیات مدیره اتحادیه های مشاوران املاک و خودرو اردبیل با اشاره بر اقدامات کارشناسی قبلی و برنامه ریزی های صورت گرفته جهت ساماندهی مشاورین املاک و خودرو اردبیل، از آغاز به کار گشت‌های تلفیقی در این خصوص خبر داد و اظهار داشت: پرونده های قابل توجهی درخصوص معاملات خودرو و ملک در محاکم اردبیل وجود دارد که نحوه عملکرد مشاوران واتحادیه ها می تواند در پیشگیری از تشکیل پرونده ها وحل و فصل اختلافات مردم موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بحث پیش فروش ساختمان نیز از جمله معضلاتی است که حجم قابل توجهی از دعاوی را به خوداختصاص داده است.

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تشریح اقدامات  صورت گرفته در استان درجهت اجرای قانون پیش فروش ساختمان و یادآوری جرم تلقی شدن عدم ثبت قرارداد در دفاتر اسناد رسمی، از برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی دراین خصوص خبر دادو افزود: در بحث پیش فروش املاک برابر قانون، مشاوران املاک درحد صدور معرفی نامه به دفاتر اسناد رسمی صلاحیت دارند و تنظیم هرگونه قرارداد در بنگاه ها و خارج از دفاتر رسمی غیر قانونی بوده مجازات سنگینی در پی دارد.

وی با تاکید بر لزوم آگاه سازی مردم دراین زمینه تاکید کرد: شهروندان در مراجعه به مشاورین املاک صلاحیت آنها و داشتن شناسه و کد و پروانه فعالیت شان را مورد بررسی قرار دهند .این مقام قضایی با اعلام اینکه برابر هماهنگی به عمل آمده مقرر شده است از سوی اتحادیه مشاوران املاک برچسبی حاوی مشخصات مشاوران صلاحیت دار در محل فعالت آنها الصاق شود، از تهیه فرم های متحدالشکل معرفی نامه در موضوع پیش فروش ساختمان خبر داده، اظهار داشت: در بنگاه های املاک که صرفا در حد صدور معرفی نامه برای دفاتر اسناد رسمی صلاحیت دارند، از فرم های متحدالشکل مصوب استفاده خواهد شد و درصورت عدم مراجعه پیش فروشنده و پیش خریدار به دفاتر اسناد رسمی، این معرفی نامه ها فاقد اعتبار است.

فعالیت 80 هزار مشاور املاک غیرقانونی در کشوررشد قارچ‌گونه مشاوران املاک در استان لرستان/ بیش از 500 واحد مشاور املاک مجوز ندارندکلاهبرداری 20 میلیاردی در قالب مشاور املاک در شیراز

گفتنی است؛ در گشت های تلفیقی مد نظر، نمایندگان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، دادستانی، اتاق اصناف، اتحادیه های خودرو واملاک، پلیس راهور و پلیس اماکن عمومی حضور خواهند داشت.

پلمپ مشاوران املاک وخودرو  فاقد پروانه در اردبیل از جمله ماموریت های گشت های تلفیقی است و این گشت ها تاچند روز آتی، کار خود را در مرکز استان اردییل آغاز خواهند نمود.

انتهای پیام/144

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاتر اسناد رسمی گشت های تلفیقی مشاوران املاک مشاورین املاک معرفی نامه پیش فروش گشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۷۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: مشاوران املاک مطابق قانون می‌توانند ۰.۲۵ درصد از ثمن معامله را به عنوان کارمزد از هر کدام از طرفین معامله دریافت کنند.

وی ادامه داد: به عبارت ساده‌تر مشاوران املاک صرفا می‌توانند معادل ۰.۵ درصد هر معامله را به عنوان حق الزحمه دریافت کنند و بیش از این قانونی نیست. ما به همه واحد‌های صنفی ومردم نیز این موضوع را اعلام کرده و مجددا گوشزد می‌کنیم.

گودرزی گفت: با توجه به قانون تاکید می‌کنیم که هر کدام از طرفین معامله بایستی ۰.۲۵ درصد از ثمن معامله را به عنوان دستمزد به مشاوران املاک پرداخت کنند. به مشاوران املاک نیز تذکر می‌دهیم که دریافت بیش از این میزان نیز غیر قانونی است و در صورت به شدت برخورد می‌شود.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گفت: مجازات این فعل برای واحد‌های بدون پروانه کسب قطعا پلمب واحد صنفی است و برای دیگر واحد‌ها نیز ممکن است مطابق با ماده ۲۸ مورد اعمال قانون قرار گیرند. شایان ذکر که اگر واحد صنفی از قانون تمکین نکند به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی کشور وزارت صمت نیز پیگیر تخلفات خواهند بود و در صورت اصرار بر ادامه تخلف برخورد قانونی کاملا سفت و سخت خواهد بود.

شیرینی گرفتن هم تخلف است!

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران تصریح کرد: برخی برای دور زدن قانون لفظ دریافت مبالغ هنگفتی را با عنوان شیرینی مطرح می‌کنند، اما در جریان باشند که این موضوع نیز غیرقانونی است. ما چنین چیزی را در شرح وظایف مشاوران املاک نداریم.

وی ادامه داد: انجام معامله معامله مطابق قانون در شرح وظایف مشاوران املاک است و زمانی که کاری را مطابق قانون و بر اساس وظیفه خود انجام می‌دهند، مطابق قانون نیز مجاز به دریافت مبلغ تعیین شده هستند. به کار بردن الفاظی مانند شیرینی فسادزا است.

شفافیت در آگهی‌ها پسندیده است

گودرزی گفت: احراز هویت برای درج آگهی معاملات مسکن در فضای مجازی از آن‌جایی که باعث ایجاد شفافیت می‌شود، پسندیده است؛ اما لازم به ذکر است که بحث گرانی مسکن و اطمینان قرارداد‌ها ارتباطی با این موضوع ندارد. هم اکنون شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که مردم می‌توانند در فضای مجازی با هم ارتباط پیدا کرده و مستقیما اقدام به عقد قرارداد کنند و این موضوع به شدت در افزایش اختلافات تاثیر دارد.

وی ادامه داد: اتحادیه در حال کار برای طراحی پلتفرمی آنلاین است که با اطمینان خاطر و دقت بتوانند شرایط برای معاملات مسکن را مهیا کند. در این رابطه مکاتبات و اقدامات لازم در دستور کار است. به محض راه اندازی این سامانه اطلاع رسانی خواهد شد، اما چاره‌ای جز این نیست و باید اجرایی شود.

رشد قارچ گونه مشاوران املاک؟!

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در رابطه با مسائلی که در مورد رشد قارچ گونه مشاوران املاک مطرح می‌شود گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۲ که اعلام می‌شد که تعداد مشاوران املاک بدون پروانه کسب بیش از مجوز داران است، ما با واقعیت این موضوع مخالفت کردیم.

وی ادامه داد: ما با ازدیاد واحد‌های صنفی در این بخش مخالف هستیم، اما با بیش از ۳۰۰ مورد بازرسی که در سطح شهر تهران انجام شد، حدود ۲۵۰۰ واحد صنفی را شناسایی کردیم که حدود ۶۰۰ واحد بدون مجوز در بین آنها بود. از این واحد‌ها عده‌ای موفق به اخذ جواز شده و بقیه یا انصراف دادند و یا پلمپ شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟