Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@20:47:17 GMT

(ویدئو) نخستین قطار مغناطیسی معلق در جهان

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۷۱۰۰

(ویدئو) نخستین قطار مغناطیسی معلق در جهان

فرارو- چینی‌ها به تازگی اولین ریل مغناطیسی معلق را در جهان راه اندازی کرده اند. این ریل که با استفاده از آهنربا‌های دائمی ساخته شده است، می‌تواند یک «قطارآسمان» را برای همیشه و بدون هیچ گونه منبع تغذیه‌ای روی هوا نگه دارد.

به گزارش فرارو، این ریل آزمایشی که در شهرستان Xingguo در استان جیانگشی جنوب چین واقع شده است، ۸۰۰ متر طول دارد و قادر است قطاری با حداکثر ۸۸ مسافر را به طور معلق در هوا نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ریل معلق بر خلاف بسیاری از خطوط قطار مغناطیسی موجود، حدود ۱۰ متر بالاتر از سطح زمین کار می‌کند. قطار در زیر ریل با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. بازویی از قطار دور ریل را احاطه کرده و آهنربا‌های دائمی هم در بازو و هم در ریل با دفع یکدیگر سبب معلق شدن قطار می‌شوند. به گفته محققان دانشگاه علم و صنعت جیانگشی، در شرایطی که اصطکاک وجود نداشته باشد، تنها مقدار کمی الکتریسیته برای حرکت این قطار مورد نیاز است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

آن‌ها می‌گویند این فناوری مقادیر بسیار کمی تابش الکترومغناطیسی تولید کرده و هزینه ساخت آن حدود یک دهم هزینه ساخت مترو می‌باشد. مقامات حمل و نقل محلی چین می‌گویند پس از چند دوره آزمایشی، طول این خط به ۷.۵ کیلومتر افزایش خواهد یافت و حداکثر سرعت عملیاتی آن نیز به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. حداکثر سرعت بیشتر خطوط زیرزمینی داخلی معمولاً ۸۰ کیلومتر بر ساعت است. اما یک قطار مغناطیسی دائمی که کاملا توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شود، می‌تواند ۵۰ درصد سریعتر حرکت کند. این بدان معناست که حتی در یک مرکز شهر شلوغ نیز این قطار می‌تواند به سرعت حرکت کرده و میدان دید وسیع و مناظر لذت بخشی را در اختیار مسافران قرار دهد.

به دلیل به عدم وجود آلودگی مغناطیسی، قطار آسمان حتی در سرعت‌های بالا نیز بی صدا خواهد بود. از آنجایی که میدان مغناطیسی دائمی می‌تواند بیشتر ضربه‌ها را جذب کند، بنابراین این قطار به ندرت آسیب دیده و معمولا نیاز به تعمیر پیدا نمی‌کند. «لانگ ژیکیانگ» استاد دانشگاه دفاع ملی چانگشا که در این پروژه شرکت داشت، می‌گوید: «این قطار مغناطیسی دائمی، حمل و نقل شخصی و هوشمند را ارائه می‌دهد که می‌تواند مکمل مترو و راه آهن سبک باشد.»

منبع: msn

منبع: فرارو

کلیدواژه: قطار مغناطیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلق ماندن مردم در تاب پارک سیرجان در پی قطع برق

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، شهربازی مجموعه گهر پارک شهر سیرجان در استان کرمان واقع شده است. روز جمعه ۱۴ اردیبهشت گروهی از شهروندان سوار بر تاب بزرگاین مجموعه، پس از قطع برق نیم ساعت به صورت معلق و وارونه بین زمین و آسمان آویزان شدند. همانطور که می‌دانید برای ایمنی بیشتر در شهربازی قطعا وسایلی از این دست باید از برق دوبل استفاده کنند. یعنی از دو مکان برق بگیرند یا اینکه برق اضطراری داشته باشند و حتی نباید در حرکت بعضی از دستگاه‌های داخل شهر بازی وقفه‌ای هم ایجاد شود. زیرا زمانی که برق اضطراری وجود نداشته باشد، افراد حین استفاده از وسایل شهربازی گرفتار می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
در مجموعه تفریحی گهر پارک سیرجان در حال تفریح با یکی از دستگاه‌ها بودم که برق مجموعه قطع شد و به مدت نیم ساعت در ارتفاع ۵۰ متری معلق بودیم با خلاص کردن گیربکس از بالا آزاد شد مجموعه فاقد برق اضطراری بود استرسی که به ما در بالا و خانواده ها در پایین وارد شد که با هیچ چیز قابل جبران نیست خواهشمند هستم پیگیر باشید. تشکر

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش باران در قم
  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • انقلاب در دنیای ورزش با اسکلت بیرونی چینی / دویدن با سرعت 20 کیلومتر در ساعت (فیلم)
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع! (+عکس)
  • معلق ماندن مردم در تاب پارک سیرجان در پی قطع برق
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • (ویدئو) برخورد شدید قطار با یک مرد مسن
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • نخستین گجت 6G با ۲۰ برابر سرعت 5G تولید شد