Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال بهینه سازی نقش خود برای حمایت از محور مقاومت اسلامی در کشورهای همسو در خاورمیانه است و تلاش می کند با تقویت همبستگی و توسعه مناسبات با گروه‌های مقاومت تهدیدات فراروی این مجموعه‌های اسلامی  را کاهش دهد. 

اهتمام جمهوری اسلامی بر این مبنا استوار است که موئلفه هایی همچون آرمان آزادی خواهی فلسطین ، مقابله با تکفیری‌ها و چانه‌زنی سیاسی و نظامی برای ترک بیگانگان از منطقه با راهبرد اساسی گروه‌های مقاومت نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تلاش برای کاهش اثربخشی تبلیغات دشمن در حوزه ایران‌هراسی و تبیین نقش و جایگاه ایران در جهان اسلامی از دیگر مباحثی است که در رویکرد جمهوری اسلامی ایران با گروه‌های مقاومت در دستور کار قرار دارد .

یکی از مباحثی که در سال های اخیر برای تحقق این استراتژی در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته برپایی همایش‌های مختلف با محوریت تبیین جایگاه گروه‌های مقاومت و اهمیت مقوله تقریب گروه‌های اسلامی است. 

در همین راستا و در ارتباط با برگزاری کنگره چهار هزار شهید گلستان و همایش ملی تقریب مذاهب اسلامی و تمدن‌سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب، سلسله همایش‌های تقریب و مقاومت اسلامی در مکتب شهید سلیمانی در در گلستان برگزار شد و مجاهدین و منادیان جبهه مقاومت از چهار کشور بحرین، لبنان، یمن و عراق در این همایش به تبیین اندیشه های جهادی خود پرداختند. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در این همایش گفت: مفاهیم مقدس جبهه مقاومت و تقریب اسلامی دو عامل مهم قدرت‌ساز جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی حاج قاسم را یک امت معرفی کردند و شخصیت این مرد بزرگ مملو از مصادیق عملی به دستورات اسلام است.

گرزین اضافه کرد: حاج قاسم سلیمانی یک الگوی مهم برای جبهه مقاومت در مسیر دست یابی به قله‌های سعادت است و این شخصیت بزرگ، تقریب واقعی بین مذاهب و ادیان را به بهترین شکل انجام داد و باعث افزایش قدرت جهان اسلام و جبهه مقاومت شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ابراز امیدواری کرد: مهمانان حاضر در این همایش، مصادیق زیبای یکدلی، وحدت و تقریب استان گلستان را در کشورهای خود بازگو کنند.

رییس اتحادیه علمای اهل سنت عراق هم در همایش تقریب و مقاومت اسلامی گفت: زمانی که متجاوزان و مستکبران به جامعه اسلامی تعدی می‌کنند باید در برابر آنها مجاهدت کنیم اما این دفاع اگر بدون برنامه‌ریزی باشد عبث و بیهوده است.

خالد عبدالوهاب الملا افزود: حکومت‌های اسلامی و عربی در طول تاریخ به دلیل اینکه برخی حاکمان و مسوولان ملت‌هایشان را رها کرده و دست دوستی به سوی استکبار دراز کرده‌اند متحمل سختی‌های زیادی شده‌اند که یکی از آن‌ها انور سادات است که پس از اتحاد با اسرائیل، داغ ابدی بر دل مسلمانان گذاشت.

وی اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران ۲ برکت بزرگ برای مسلمانان به همراه داشت؛ نخست آنکه باعث وحدت مسلمانان در ایران و جوامع اسلام شد و در مرحله بعد توجه به مردم مظلوم فلسطین بعد از انقلاب ایران شکل گرفت.

عبدالوهاب الملا با بیان اینکه تا هنگامی که مسلمانان متحد نشوند زمینه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم نمی‌شود، گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران زمینه اتحاد و بعد از آن احیای امر به معروف را در دنیای اسلام فراهم کرد.

رییس اتحادیه علمای اهل سنت اضافه کرد: امام خمینی (ره) در سال نخست پیروزی انقلاب اسلامی ایران بدون ترس از مستکبران و بدخواهان فریاد حمایت از مردم فلسطین و مستضعفان را در سراسر دنیا بلند کرد و این باید برای همه ما الگو باشد.

وی گفت: شخصیت شهید سلیمانی یک مکتب و مدرسه برای همه مسلمانان است، ایشان زمانی که دنیا در حال تماشای کشتار مردم مظلوم فلسطین بود به میدان آمد و در کنار مظلومان قرار گرفت.

عبدالوهاب الملا اضافه کرد: شیعه و سنی برای سردار سلیمانی یکسان بودند، او خطاب به مردم اهل سنت می‌گفت شما برادر ما و مایه عزت مسلمانان هستید.

رییس اتحادیه علمای اهل سنت گفت: علمای اسلام وظیفه دارند دستاوردهای بزرگ رزمندگان و شهدای مقاومت را حفظ کنند.

عبدالوهاب الملا  ادامه داد: از شهید سلیمانی بزرگوار و دیگر شهیدان جبهه مقاومت، اندیشه و عقیده به عنوان یک مکتب به جا مانده که آنها را جاودانه کرده و امیدواریم همه در مسیر آنان گام برداریم.

رییس اتحادیه علمای اهل سنت عراق ادامه داد: آمریکا به خیال خام خود میخواست با تروو شهید سلیمانی، اهمیت ایشان را کم کند ولی عظمت این شخصیت از بین نخواهد رفت چون حاج قاسم در مدرسه مکتب امام خمینی (ره) درس آموخت و هدف اصلی این مکتب یاری رساندن به مستضعفین در هر نقطه از جهان است.

وی تصریح کرد: هر شخصی که می‌خواهد در مورد وحدت اسلامی صحبت کند، بیاید و وحدت اسلامی را از ایرانیان یاد بگیرد.

فعال سیاسی یمن هم در این همایش گفت: در یمن هم شهیدی با نام "حسین" که همانند شهید سلیمانی متاثر از مکتب امام خمینی(ره) بود  پس از اعمال فشار امرای کشور تحت حاکمیت ایادی استکبار به کوه و صحرا پناه برد و با گردآوردن مجاهدین اقدام به تشکیل گروه مبارز کرد.

سلیم المنتصر ادامه داد: شهید حسین در کنار انصارالله یمن بیش از ۶ قیام علیه نظام سابق یمن، آل سعود و استکبار ساماندهی کرد و بعد از هر مبارزه قدرت معنوی انصارالله بیشتر شد.

وی اضافه کرد: با وجود آن‌که دشمنان انصارالله به ایادی استکبار متوسل شدهد و از اسلحه‌های آمریکایی و ادوات جنگی مستکبران کمک استفاده می‌کنند اما پیروز این میدان نابرابر انصارالله است.

المنتصر بیان کرد: از هفت سال گذشته تاکنون و با وجود تحمیل این جنگ نابرابر، جبهه مقاومت مقابل دشمنان کوتاه نیامده و تا رسیدن به پیروزی نهایی به مبارزه خود ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا ، همایش تقریب و مقاومت اسلامی در مکتب شهید سلیمانی به میزبانی ۹ شهرستان استان گلستان با همکاری استانداری، فرمانداران، سپاه نینوا و دستگاه‌های اجرایی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها استان گلستان گرگان محور مقاومت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان گرگان محور مقاومت استان گلستان گرگان محور مقاومت گروه های مقاومت تقریب و مقاومت مقاومت اسلامی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی اسلامی ایران شهید سلیمانی جبهه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۷۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ دبیر این همایش، از ارسال ۱۵۳ مقاله به دبیرخانه خبر داد و استقبال مراکز علمی از همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین را مثبت ارزیابی کرد.
کمال اکبری هدف از برگزاری این همایش را تولید ادبیات علمی در بحث رسانه‌های نوین معرفی کرد و با اشاره به تغییرات ساختاری سازمان صدا و سیما در استفاده از فرصت رسانه‌ای فضای مجازی، پژوهش علمی در این زمینه را ضروری دانست.
اولین همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» پس از برگزاری ۱۷ پیش نشست در طول ۶ ماه گذشته، با برگزاری ۱۱ نشست علمی، هشتم خرداد در تهران و نهم خرداد به میزبانی قم به کار خود پایان خواهد داد.
 در مراسم اختتامیه مقاله‌های برتر معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • پیشگامی ایران در زمینه دانش تالاسمی
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • برگزاری وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز»
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود