Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@19:20:45 GMT

نخستین انبار بورس پسته در تایباد راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۴۷۱۴۷

نخستین انبار بورس پسته در تایباد راه اندازی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تایباد از آغاز عملیات برداشت پسته از سطح ۵۸۶۰ هکتار از باغات پسته شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تایباد ،جواد اعتضادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: پیش بینی می‌شود در سال‌جاری بیش از چهار هزار تن پسته از سطح این باغات برداشت شود.

وی افزود: از این میزان سطح کشت باغات پسته شهرستان چهار هزار و 114 هکتار بارور و 1746 هکتار نابارور بوده و متوسط عملکرد محصول به علت جوان بودن باغات در هر هکتار حدود هزار کیلوگرم می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در حال حاضر در سطح شهرستان 4 واحد مکانیزه ترمینال ضبط و فرآوری پسته وجود دارد. 

استاندار سمنان: فرآوری پسته دامغان مورد توجه قرار گیرد اجرای برنامه‌های تحولی کشاورزی در استان یزد/ 30 میلیون نهال پسته تولید شد تلاش باغداران ولایت ارزگان افغانستان برای جایگزینی کشت پسته به جای خشخاش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تایباد به عمده فعالیت‌های ساختاری در باغات پسته در سال زراعی جاری اشاره کرد و افزود: توسعه روش‌های نوین آبیاری سطحی و زیرسطحی، توزیع حدود 600 تن انواع کودهای شیمیایی یارانه ای، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پسته با حضور کارشناسان و محققین برتر کشور به میزان بیش از 600 نفر روز، اجرای عملیات سرشاخه کاری، توسعه روش‌های مبارزه غیر شیمیایی در باغات پسته خصوصا جهت کنترل آفت پسیل در سطح بیش از 80 درصد باغات پسته شهرستان، آموزش و برگزاری مسابقه هرس کار ماهر، ردیابی فرمونی آفات هدف و... از مهم ترین اقدامات صورت گرفته است. 

وی همچنین به  راه اندازی اولین انبار بورس پسته در شهرستان  اشاره و افزود عمده ارقام پسته کشت شده در شهرستان شامل احمداقایی، بادامی سفید، اکبری  و کله قوچیاست.

انتهای پیام/281/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: باغات پسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۷۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش‌بینی ما این است که بیش از ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ تا پایان امسال در واحدهای مرغداری استان تولید شود.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین در رابطه با برنامه نهاد متبوعش برای تولید تخم مرغ اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که بیش از ۱۰۵ هزار تن تخم مرغ تا پایان امسال در واحدهای مرغداری این استان تولید شود.

وی از فعالیت ۷۶ واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه در استان قزوین خبر داد و افزود: استان قزوین رتبه چهارم تولید تخم مرغ در کشور را دارد و بیشترین پراکنش واحدهای تولیدی تخم مرغ در شهرستان آبیک است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همچنین از تولید ۸ هزار و ۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخم‌گذار استان قزوین طی ماه اخیر خبر داد و افزود: ۸ هزار و ۷۶۰ تن تخم مرغ در فروردین ماه امسال در واحدهای مرغداری تخم‌گذار این استان تولید شده است.

عطایی با اشاره به عملیات مبارزه با آفت سن مادر تصریح کرد: مبارزه با آفت سن مادر در ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبیک شروع شده و این عملیات به طور دقیق در سطح ۱۰ هزار و ۲۹۵ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان که قطب اصلی تولید گندم و جوی استان است، اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این میزان مبارزه انجام شده نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: همچنین اجرای طرح کشت روی پشته‌های بلند در ۴۲۶ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان البرز از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با تاکید بر اینکه در این طرح گندم و کلزا با دستگاه کشت روی پشته‌ های بلند ثابت و به صورت آبیاری تیپ انجام شده است، اضافه کرد: از این میزان ۴۰۰ هکتار به زیر کشت گندم و ۲۶ هکتار به کشت کلزا رفته است.

عطایی اضافه کرد: در این طرح ارقام هیدرومیل، نپتون، اکاپی، نیما و نفیس از لحاظ خصوصیات فنولوژیکی و عملکردی با هم مقایسه می‌شوند که تراکم بهینه و کاهش مصرف بذر حداقل تا ۵۰ درصد، هوادهی مناسب بوته‌ها و کاهش بیماری‌های قارچی از مهمترین مزایای این طرح است.

وی از اجرای طرح مبارزه با علف‌های هرز در ۱۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان آوج خبر داد و گفت: با توجه به سطح زیر کشت ۵۰ هزار هکتار گندم در اراضی کشاورزی این شهرستان پایش این مزارع توسط کارشناسان ادامه دارد.

کد خبر 751125

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • یک افسر روسی، مسئول آموزش رانندگان در تهران قدیم!
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • آموختن اتول‌رانی زیر تابلو پرستو | مسئول آموزش رانندگان یک افسر روسی بود
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه