Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران اظهار داشت: بر اثر سیل اخیر ۱۲ استان کشور دچار خسارت شدد و براساس برآورد اولیه بیش از ۷۸۰۰ تن ماهی از بین رفته است و بررسی‌ها برای میزان دقیق خسارت وارده به واحدهای آبزی‌پروری ادامه دارد.

رجبعلی قربان‌زاده افزود: سیل هم به محصول و هم به تاسیسات و ابنیه واحدهای آبزی‌پروری آسیب زده و برخی از واحدهای پرورش ماهیان سردآبی تقریبا تمام تولیدات خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که برآورد اولیه نشان می‌دهد بر اثر جاری شدن سیل و خسارت وارده به محصول (پرواری و غیرپرواری) حدود ۶۸۵ میلیارد تومان و خسارت وارده به تاسیسات و ابنیه حدود ۵۰ میلیارد تومان است، گفت: بیشترین خسارت به استان چهارمحال و بختیاری با برآورد ۲۳۰۲ تن تلفات محصول، استان کهگیلویه و بویراحمد با برآورد ۲۱۹۵ تن تلفات محصول و استان لرستان با برآورد ۱۵۰۶ تن تلفات محصول می‌باشد.

قربان‌زاده ادامه داد: بیشترین تلفات ناشی از سیل به محصولات مربوط به ماهیان سردآبی (قزل آلا) وارد شده است.

وی تصریح کرد: مزارع ماهیان سردآبی برای دستیابی به آب شیرین در کنار رودخانه احداث می‌شوند و از این رو بیشترین خسارت سیل مربوط به تولیدات این مزارع است، ضمن آن که برخی از این مزارع در مسیر رودخانه‌ها و بدون مجوز سازمان شیلات احداث شده‌اند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران در همین حال اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد خسارات به علت حجم زیاد بارندگی و سیلاب‌های لحظه‌ای در مسیر رودخانه‌ها بوده که در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه است.

وی اذعان داشت: توصیه ما این است که سرمایه‌گذاران در ساخت مزارع و سایت‌های پرورش آبزیان، نکات حفاظتی و امنیتی را رعایت کنند تا در حوادث غیرمترقبه میزان خسارات به محصول و تاسیسات کاهش یابد.

قربانزاده در همین حال، بیمه کردن مزارع آبزی‌پروری را ضروری خواند و اظهار داشت: حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد مزارع آبزی‌پروری آسیب دیده در کشور تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی نبودند.

وی درباره حمایت از تولیدکنندگان خسارت دیده نیز گفت: سازمان شیلات ایران در تلاش برای استمهال وام تولیدکنندگان آسیب دیده از سیل و اخذ تسهیلات سرمایه در گردش ارزان‌قیمت و کمک‌های بلاعوض برای آنان است تا بتوانند مزارع‌شان را احیا و به چرخه تولید بازگردند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران افزود: کمک‌های بلاعوض نیاز به مصوبه دولت دارد و ما پیشنهادات خود را برای کمک‌های بلاعوض به وزیر جهاد کشاورزی و دفتر مدیریت بحران وزارتخانه ارایه داده‌ایم.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر سیل خسارت سیل اخبار مرتبط وام های کشاورزان سیل زده جنوب کرمان استمهال می‌ شود ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ حجم سیل ریگان در حال افزایش است ۱۴۰۰/۱۰/۲۸ خسارت‌های میلیاردی سیل مورموری ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ رسیدگی فوری به سیل‌ زدگان / مسئولان ظرف یک هفته گزارش جمع بندی سیل را ارائه کنند ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ خسارت ۱۹۰۰ میلیارد تومانی سیل در هرمزگان ۱۴۰۰/۱۰/۱۶ خسارت سنگین سیل به راه های روستایی ۱۴۰۰/۱۰/۱۶ آخرین ویدیو ها شادی دختران والیبالیست پس از شکست طلسم ۵۶ ساله + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ ۱۴:۳۷ کار خیر آنجلینا جولی برای ایرج طهماسب! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ ۱۳:۳۷ اگر نیشکر بگذارد؛ خیال خوزستان از آب شرب تا ۲۰ سال راحت می‌شود ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ ۱۳:۳۲ وزیر علوم: کنکور حذف شدنی نیست ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ ۱۱:۲۴ مقصران حادثه متروپل مشخص شدند ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ ۰۹:۵۳ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۵:۰۷ خسارت سیل به واحدهای آبزی‌پروری بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شد ۱۵:۰۷ هشدار؛ ۱۱ اشتباه خطرناک که هر روز انجام می دهید ۱۵:۰۱ مصوبه حق مسکن کارگران از کی اجرایی می شود؟ ۱۴:۴۶ آخرین آمار کرونا در ایران / ۸۳ نفر فوت شدند ۱۴:۴۰ تحصیل در مدارس «سمپاد» رایگان شد + جزییات ۱۴:۳۷ شادی دختران والیبالیست پس از شکست طلسم ۵۶ ساله + فیلم ۱۴:۳۴ دستورالعمل محاسبه قیمت نفت و میعانات گازی و فرآورده های نفتی پالایشی ها مشخص شد ۱۴:۳۱ واردات خودرو لغو شده است؟ ۱۴:۳۰ دومین شوک به استقلالی‌ها/ آبی ها حق خرید بازیکن خارجی را ندارند! ۱۴:۲۰ پلیس مرجع بررسی کیفیت خودرو نیست ۱۴:۰۵ فرمانده هوافضای سپاه: اجازه دهید تیم مذاکره کارشان را انجام دهند ۱۴:۰۴ حال و هوای ارغوان بی سایه + عکس ۱۳:۴۹ اعتماد به نیروهای جوان، اولویت بانک ایران زمین درحوزه منابع انسانی است ۱۳:۴۸ حکمرانی اقتصادی برای کنترل تورم و دستیابی به رشد چطور عمل می کند؟ ۱۳:۴۰ مقام قطری نامه چه کسی را به امیرعبداللهیان داد؟ ۱۳:۳۹ بورس در دو راهی برجامی / بازگشت ارزش معاملات خرد به بالای ۳هزار میلیارد تومان ۱۳:۳۷ کار خیر آنجلینا جولی برای ایرج طهماسب! + فیلم ۱۳:۳۵ ماجرای بازداشت ۵ خدمه‌ ایرانی هواپیمای ونزوئلا در آرژانتین چیست؟ ۱۳:۳۴ قیمت سکه امروز بیست و سوم مرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۳۲ اگر نیشکر بگذارد؛ خیال خوزستان از آب شرب تا ۲۰ سال راحت می‌شود ۱۳:۳۰ قدردانی دکتر رستمی از قهرمانان ورزش مس در رقابت های جهانی ۱۲:۵۶ بازنشستگانی که کمتر از ۱۰ سال حق بیمه دارند، حقوق دریافت می کنند ۱۲:۵۳ چگونه رابطه عاشقانه را حفظ کنیم؟ ۱۲:۴۶ ترامپ: اوباما هم اسناد محرمانه اتمی را نگه می داشت ۱۲:۴۵ قیمت مسکن چگونه قابل کنترل است؟ ۱۲:۴۵ اذان ظهر به افق تهران شنبه بیست سوم مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۳۸ حزب‌ الله: هیچ اطلاعاتی درباره عامل حمله به سلمان رشدی نداریم ۱۲:۳۵ تلگرام در اپ استور فیلتر شد ۱۲:۳۴ نگرانی اسراییل از همکاری تهران و مسکو ۱۲:۳۰ نیک بین: روند مذاکرات در صحن مجلس بررسی شود ۱۲:۲۵ قالیباف: هیچ تصمیمی در جلسه سران قوا، خلاف تصمیمات مجلس گرفته نشده است ۱۲:۱۸ انتقاد ستاد امر به معروف از پوشش دانشجویان دانشگاه آزاد ۱۲:۱۲ سریع ترین راه قطع ریزش مو ۱۲:۰۴ تست بینایی؛ می توانید در ۵ ثانیه حیوان گمشده را بیابید؟ ۱۲:۰۴ همیشه نفرین؟! ۱۱:۵۶ بهترین تغذیه برای درمان یبوست ۱۱:۴۹ سهامداران عدالت رایگان سجامی می شوند ۱۱:۴۸ زمان ثبت سفارش خودرو در بورس کالا ابلاغ شد ۱۱:۴۷ استراماچونی استقلال را نقره داغ کرد ۱۱:۳۹ دلار به ۲۸ هزار تومان رسید ۱۱:۳۵ قیمت طلا امروز بیست سوم مرداد در بازار (مثقال ۱۸ عیار، طلا گرم ۱۸ عیار) ۱۱:۳۵ قیمت دلار امروز ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ اولیانوف: تحریم های ایران ممکن است به زودی برداشته شوند ۱۱:۳۵ قیمت یورو امروز ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت درهم صرافی رسمی امروز ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت پوند امروز ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۵ قیمت لیر بازار آزاد امروز ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۲ بانک تجارت و وزارت صمت تفاهم نامه همکاری امضا کردند ۱۱:۲۶ واقعا رژیم کتو دوای درد میگرن است؟ ۱۱:۲۴ وزیر علوم: کنکور حذف شدنی نیست اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیل خسارت سیل سازمان شیلات ایران واحدهای آبزی پروری میلیارد تومان ۱۴۰۱ ۰۵ ۲۳ ۱۱ ۳۵ قیمت خسارت سیل ۱۴۰۰ ۱۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۷۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود

عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: سال زراعی از مهر هر سال تا پایان شهریور سال آینده است که از ابتدای سال زراعی جاری، متوسط بارش استان ۱۰۱.۵ میلی متر بوده است.

او افزود: متوسط بارش‌ها در مدت مشابه پارسال ۹۴.۷ میلی متر بوده که امسال تا این لحظه حدود ۱۰ درصد افزایش بارندگی نسبت به کوتاه مدت داشته ایم، اما هنوز به نسبت بارش‌ها در بلند مدت ۱۴ درصد کاهش بارندگی داریم و باید به ۱۱۷.۶ میلی متر برسیم.

عباس زاده بیان کرد: بیشترین بارش‌ها مربوط به حاجی آباد زیرکوه با ۶۷.۲ میلی متر بود که پیش بینی‌های هواشناسی و دو مرحله هشدار سطح نارنجی مبنی بر بارش شدید و سیلاب از قبل اطلاع رسانی شده بود.

بیشتر بخوانید

خسارت سیل به بخش‌های مختلف در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در تمام شهرستان‌ها آماده باش اعلام شده و امکانات بسیج شده بود که در سیلاب‌های اخیر بیشترین و اولین خسارت به راه‌های مواصلاتی استان وارد شد و برخی از پل‌ها را آب برد و یا مسیر‌های تردد مسدود شد.

او عنوان کرد: هم اکنون همه راه‌ها باز شده، اما باید به مسئله ایمنی راه‌ها توجه کنیم، زیرا ترمیم راه زمانبر است که همکاری خوبی بین دستگاه‌ها در این مورد انجام شده و جدای از آن خسارت‌های جدی و سنگینی به واحد‌های مسکونی و محل نگهداری دام‌ها وارد شده که بنیاد مسکن در حال ارزیابی و جمع آوری خسارت‌های وارده است.

عباس زاده تصریح کرد: ارزیابی تمام شهرستان‌های آسیب دیده از سیل در حال انجام است و جبران خسارت‌ها بخشی از طریق جبران خسارت و بخشی اعطای وام انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: البته توصیه ما این است که افراد واحد‌های کارگاهی، کشاورزی، مسکونی و تولیدی خود را بیمه کنند تا در زمان حادثه برای جبران خسارت‌ها راحت‌تر باشند، زیرا به طور مثال در سیلاب اخیر یک اداره بیمه نزدیک به ۲هزار  بیمه گذار در شهر حاجی آباد داشت که در همان روز‌های سیلاب برآورد خسارت کردند و قرار شد که امروز یعنی شنبه، مبلغ خسارت به حساب افرادی که بیمه بودند واریز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • اعلام برآورد اولیه خسارت ناشی از سیل در زیرکوه
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز 
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود