Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی در زمینه طرح تعادل‌بخشی و نصب کنتورهای هوشمند عقب است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم ازاراک، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان مرکزی با اشاره به وضعیت نصب کنتورهای هوشمند اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع آب باید جلسات شورای حفاظت از منابع آب در همه شهرستان‌ها برگزار شود زیرا از اهداف و برنامه‌ها عقب افتادیم و در صورت نیاز باید اقدامات سختگیرانه درنظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان مرکزی در زمینه طرح تعادل‌بخشی و نصب کنتورهای هوشمند عقب است به همین سبب بنظر می‌رسد که تا پایان امسال به اهداف موردنظر و تعیین شده نرسیم ولی باید تلاش و برنامه خود را داشته باشیم.

استاندار مرکزی ادامه داد: از تعداد 2 هزار حلقه چاه که باید امسال پر شوند در حال حاضر 125 حلقه چاه پر شده بنابراین این موضوع باید مورد توجه باشد و اقدامات لازم انجام شود.

باید اهداف و برنامه شهرستان‌ها در زمینه نصب کنتور اعلام شود

"مهدی زندیه وکیلی" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی هم در این جلسه با اشاره به وضعیت رودخانه‌ها گفت: باتوجه به وقوع سیل سال 98 شرایط رودخانه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مقرر شد که شرکت‌های آب منطقه‌ای اقدامات حوزه ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها را انجام دهند که این کار نیازمند اعتبار بود.

وی افزود: در سال‌های گذشته شهرداری‌ها در زمینه لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها اقدام کردند و از طرفی تاکنون دو بار وزیر کشور اعلام کرده که شهرداری‌ها برای ساماندهی اقدام نکنند به همین سبب بر اساس این دستور شهرداری‌ها اقدامی نمی‌کنند.

زندیه‌وکیلی ادامه داد: باتوجه به اینکه شهرداری‌ها برای ساماندهی کاری انجام نمی‌دهند شرکت آب منطقه‌ای هم اعتبار و منابع مالی مورد نیاز ندارد که در نهایت ساماندهی رودخانه‌ها را با مشکل مواجه کرده که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود که در قالب مدیریت بحران شهرداری‌ها موظف به لایروبی رودخانه‌ها و ساماندهی نقاط ناایمن شوند هرچند که این کار وظیفه شرکت‌های آب منطقه‌ای و وزارت نیرو است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی بیان کرد: شهرستان‌های خنداب و شازند در زمینه پر کردن چاه‌های غیرمجاز عقب هستند که باید در این راستا بیشتر تلاش کنند تا به برنامه هدفگذاری شده برسند.

بارش‌های کم‌سابقه "مونسون" و منابع آبی که هدر رفت / آیا طرح‌های آبخیزداری سیستان و بلوچستان عملیاتی می‌شود؟تحقیق و تفحص از شرکت مدیریت منابع آب ایران ضروری استفرماندار ری: منابع آب تأمین نشود از ایجاد شهرک‌های صنعتی حمایت نمی‌کنیم

زندیه‌وکیلی ادامه داد: باید اهداف و برنامه شهرستان‌ها در زمینه نصب کنتور اعلام شود و در برنامه اصلی و اولویت فرمانداران باشد به همین سبب جلسات شورای حفاظت از منابع آب باید با جدیت به صورت ماهانه در شهرستان‌ها با هدف پیگیری برنامه‌ها و اهداف برگزار شود.

انتهای پیام/713/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نصب کنتورهای هوشمند استاندار مرکزی استان مرکزی شهرستان ها رودخانه ها شهرداری ها منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۴۷۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش‌های جدید ارزی در راه است

به گزارش خبرنگار صداوسیما، معاون بین الملل بانک مرکزی گفت: رئیس کل بانک مرکزی برای شرکت در پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به دعوت رئیس این بانک به ریاض سفر کرد. بانک‌های مرکزی کشور‌های عضو و مقامات بین المللی در این سفر حضور داشتند، که خوشبختانه در حاشیه اجلاس مذاکرات خوبی با مقامات سازمان‌های بین المللی و بانک‌های مرکزی کشور‌هایی که طرف کاری ما هستند صورت پذیرفت.
آقای کریمی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی میشود.
معاون بین الملل بانک مرکزی همچنین گفت: بانک مرکزی در طی ماه‌های گذشته ۴۴۵ میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تامین کرد که این باعث شد فرصت‌های جدیدی برای تامین مالی‌های جدید این بانک صورت پذیرد. چون تا زمانی که ایران بدهی داشت عملا تامین مالی جدیدی صورت نمیگرفت.
آقای کریمی خاطر نشان کرد: ما در ظرف چند روز گذشته توانستیم پرداخت حج عمره امسال را از محل منابع مسدودی خودمان به بانک‌های عربستانی منتقل کنیم و از این جهت یک نگرانی که وجود داشت برطرف شد. اما هدف اصلی در این سفر این بود که این پرداخت‌ها را تبدیل به یک رابطه پولی و بانکی با بانک‌های ذیربط در عربستان بکنیم که این بتواند برای پرداخت‌های عربستان به صورت پایدار در بیاید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست